יום בחיי קרן- מקבלת שירות בדנדשה

תפסנו לשיחה את קרן, מקבלת הכשרה תעסוקתית בדנדשה, שנתנה לנו הצצה קטנה ליום בחייה. מוזמנים לקרוא ?

היי קרן, מה שלומך? נשמח אם תציגי את עצמך במשפט קצר
“שמי קרן, אני בת 43 מנתניה, נמצאת בזוגיות?”

מעולה! כמה זמן את חלק מקבוצת שכולו טוב?

“הגעתי לקבוצת שכולו טוב דרך קהילה תומכת א.ג.דיור בנתניה. את העמותה אני מכירה שנים רבות- עבדתי בדוכנים של TNX וגם במפעל מתוקים בנתניה, ומאוקטובר 2019 ועד היום אני נמצאת בדנדשה”.

איזה ותק ? למה בחרת בדנדשה בסופו של דבר לעבור את התהליך השיקום שלך?

“לעמותה יש הרבה מיזמים חדשים ותחומים מעניינים שניתן לעבוד ולהשתקם כמו: ספרים, בגדי יד שנייה, בתי קפה, כלבים, דוכנים ועוד.

היתרון הגדול בקבוצת שכולו טוב, הוא היכולת לבחור את מה שהכי מתאים מבחינה מקצועית וגם באמת מעניין אותי. הבחירה שלי בתחום תלויה בעד כמה התחום מעניין ומסקרן אותי וכך הבחירה ללא ספק משפיעה לטובה על תהליך השיקום שלי.

אני מאמינה שאם הולכים למקום אחד בלית ברירה (כמו מפעלים מוגנים) ולא בוחרים מקצוע שמחוברים אליו, תהליך השיקום יראה אחרת לגמרי. כשהייתי במקום שבו הכתיבו לי מראש היכן להיות ומה לעשות הייתי עושה את העבודה ללא חשק כי אין ברירה אחרת וכתוצאה מכך, תהליך השיקום היה לי קשה מאד ולא הצליח. אבל, כשאני מתמידה ובוחרת תחום שאני מחוברת אליו כייף לעבור את התהליך השיקומי”.

כל הכבוד! אכפת לך לספר לנו קצת על התפקיד ואיך נראה יום שגרתי בענייך?

“דנדשה זוהי רשת של קבלת בגדי יד שנייה ואקססוריז. חלק מהתפקיד שלי זה לבדוק שהבגדים והאקססוריז שאנחנו מקבלים ראויים למכירה בחנות החברתית. לרשת כמה סניפים בארץ, אני עובדת בסניף בנתניה ברחוב הראשי של מרכז העיר.

התחלתי את תפקידי כמוכרת בחנות והיום אני מתלמדת לתפקיד הבא שלי- אחראית משמרת!

השגרה מתחילה קודם כל בלהגיע לחנות למשמרת. בהתחלה זה היה לי מאוד קשה- להגיע בכלל למשמרת ובזמן סביר וכל עניין ההתמדה היה אתגר ובעייתי עבורי, והיום- הצלחתי להתגבר על הקשיים.

נכון להיום אנחנו נמצאים בתקופת קורונה, לכן אנחנו מחויבים להיות בכל המשמרות עם מסכה, לשטוף ידיים ולהשתמש באלכוג’ל. כל לקוחה שנכנסת לחנות אני מודדת לה חום ואז רושמת בדף את שם הלקוחה ואת חום הגוף שלה- בכל המשמרות חובה לבצע זאת. מדידת החום והרישום לפני התחלת כל משמרת כוללת גם אותנו, מקבלות השרות- אנו מודדות לעצמנו חום ורושמות.”

הקורונה ממש שינתה את המציאות שלכם! ומה בפועל את עושה?

“כאחמשי”ת – אני קודם כל דואגת לכך שכל הבנות במשמרת ירשמו את עצמן בקלסר הנוכחות- כלומר, השעות, הימים והמשמרות שלהן.  זה חשוב מאד, כיוון שבלי זה לא נקבל דמי שיקום בכל חודש❤️

שגלית, מנהלת סניף נתניה, נמצאת בחנות במשמרת היא זו שמכוונת אותי בתחילת משמרת מה לעשות, במה להתמקד ואילו משימות לתת לשאר הבנות לעשות.

החלק העיקרי בתפקיד שלי הוא עבודה בקופה של החנות (מאוד פחדתי מזה בהתחלה) שכוללת: התעסקות עם כסף בקופה, תפעול עמדת המכירה, הכנת חשבונית ללקוחה, מתן וקבלת שוברים בהתאם לנהלים בחנות, החלפות/החזרות של פריטים על ידי הלקוחות ועוד.

עליי לבדוק כל  פריט שלקוחות מביאות לחנות בנפרד, לפני שהוא עובר למכירה בחנות. בפרטי לבוש אני בודקת את סוג הפריט שהלקוחות מביאות לי, מוודאת שאין חורים/ קרעים/ כתמים שלא יוצאים, עוברת על נראות ומצב הפריט ומתאימה אותו לאופי החנות והלקוחות.

חשוב לציין, ברגע שאנו מקבלות את הפריטים אנו צריכות לממש את הפוטנציאל שיש לכל בגד. כלומר, כאשר אני מקבלת פריט לבוש- אני צריכה להחליט האם זה מתאים לסגנון אלגנט, שמלות ערב ו/או פריטים בסיסיים (כמו גופיות, טי-שרטים חלקים ופשוטים). הכל מתנהל לפי מה שיותר נמכר בחנות ובידיעה מראש מה הלקוחות מחפשות כשנכנסות אלינו לחנות.

בנוסף, אני אחראית על סידור הבגדים שתלויים בחנות לפי צבעים, מוודאת שאין פגמים בפריטים שתלויים למכירה, בודקת שהחנות ועמדת המכירה נראית מסודרת ונקייה, מסדרת את חלונות  הראווה והוויטרינות שהן המראה של החנות שם אנחנו בוחרות בקפידה מה יוצג על מנת להרשים את הלקוחות שמחוץ לחנות ולתת להן את התחושה ששווה להיכנס אלינו!?

יתרה מכך, בסוף כל יום אני מדווחת בטבלה מה מכרנו, באיזה סכום ומהו אמצעי התשלום שאיתו הלקוחה שילמה- מזומן/אשראי/שובר/זיכוי ולבסוף אנו מחשבים מהו הסכום שנכנס לחנות באותו היום.

יום טיפוסי כולל כמובן שרות לקוחות – פשוט לומדים להכיר אותן ומה הן רוצות תכל’ס ?. הכל נעשה לטובת החנות וזה הרבה פעמים כולל משא ומתן עם לקוחות מאתגרות שמבקשות הנחה על הפריטים, למרות שאין אפשרות כזו ומשתמשות בכל מיני קומבינות עלינו לקבל גם מה שאסור לנו לעשות לפי נהלי הרשת וקנייה רק באמצעות שוברים/זיכויים ללא הוספת שום סכום מהצד שלהן למחיר הפריט. יום טיפוסי, הוא כזה שיש מספר לקוחות בחנות בו זמנית והרבה משימות שצריך לבצע בו זמנית.

בתקופת קורונה מותר שיהיו עד 2 לקוחות בחנות, אנו מתמודדות עם ויכוחים סביב חובת חבישת המסכה והרישום שלהן בכניסה במידה ונצטרך ליצור קשר איתה עקב הקורונה. אין ספק שהקורונה הוסיפה לנו עבודה רבה בנוסף לעבודה השוטפת בחנות, אבל חשיבות ההקפדה לשמור על הכללים חשובה וקריטית לבריאות של כולנו! לקוחה שלא נשמעת להוראת שלנו פשוט נדרשת לצאת מהחנות- אנחנו לא מתפשרים.

לא קל, נשמע מאתגר. מה הסיבה שבחרת דווקא בשירות של דנדשה?

“הסיבה שבחרתי דווקא בתחום הזה היא שהחנות ממוקמת במרחק הליכה קצרה מהבית שלי, אני יכולה להגיע ברגל- זה יתרון גדול עבורי. בנוסף, יש לי משיכה טבעית לתחום המכירות הוא ממש מעניין ומאתגר אותי”.

איזה מיומנויות רכשת מאז שהגעת לקבוצת שכולו טוב?

“רכשתי הרבה מיומנויות מאז שהגעתי לדנדשה. התפקיד מקנה לי יכולת עבודה בחנות בגדים בפעם הראשונה בחיי שהיא חנות לכל דבר ומיומנויות שונות כמו עבודה עם קופה, כספים, הרגשת אחריות ומחויבות לעבודה, פיתוח יחסים עם הלקוחות, צוות החנות ועם גלית מנהלת החנות (לא פשוט לי עם גורמי סמכות) למדתי פחות להתבייש, לחזק את הבטחון העצמי והכי חשוב אני צוברת  ניסיון לקראת יציאה לעבודה בשוק החופשי בהמשך!

למדתי להגיע בזמן למשמרת בבוקר, גם אם זה אומר שאני עייפה! זה לגמרי מיומנות להתמודד עם הקשיים וחסמים שלי בעבודה. יש לי עוד המון עבודה ולמידה על סדר וארגון בימים בהם אני עובדת – אבל בשביל זה אני כאן.”

 איזו גישה מעולה! למדת דברים חדשים על עצמך?

“ברור לי שלמדתי דברים חדשים על עצמי בזכות התפקיד והחנות. בעיקר למדתי לשנות את הגישה שהייתה לי עד שהגעתי לדנדשה- חשבתי שלא אצליח להתמיד כי זה מה שהיה הכי קשה לי ולא האמנתי שמשהו יוכל להשתנות בי, למדתי שאפשר להתמודד עם קשיים ועם הרבה כוח ורצון אפשר להצליח בתעסוקה למרות המגבלות הנפשיות שמפריעות לי! חששתי לאחר שנתיים שלא עבדתי, שאאבד את היכולת לעבוד ולמרות זאת הבנתי שאני כן מסוגלת, זה היה חשש גדול אצלי. גם אחרי תקופת הקורונה שלא עבדנו היה לי חשש לחזור וגיליתי שזה לא כזה נורא כמו שחשבתי, להיפך נכנסתי לחנות אחרי חודשיים עם חיוך והתרגשות אמיתית מהלב וגעגוע לכל צוות החנות ולגלית❤️”.

מה הייחודיות שאת מביאה איתך לתפקיד?

“מבלי להשתחצן זה את מידת הרצינות הגבוהה שלי בעבודה, את הרצון לשלמות גם שאין דבר כזה במציאות ?!”

מהמם! מה את אוהבת בעבודה ומה פחות?

“אני אוהבת שאני אף פעם לא מרגישה לבד! יש תמיד מי שיעזור ויסייע לי, גלית ,הצוות, בכל קושי שקיים ושיהיה. אני אוהבת את ההבנה שהצלחה שלנו ושל החנות תלויה בכל אחת מאיתנו ולבסוף ביחד מכולנו. אני אוהבת ומעריכה את הדרך שגלית המנהלת של החנות מתייחסת אלינו- כאחת מאיתנו ולא מעלינו ❤️

אני מעריכה את הגישה של גלית- היא לא תוותר לנו גם שקשה, בדיוק כמו מקום עבודה בשוק החופשי. היא מעניקה לנו כלים להתפתח ומלמדת כיצד לא לפחד בכללי ולא לפחד לטעות בפרט. דנדשה זה מקום מדהים בעיניי שמכין אותנו לגמרי לעבודה בחוץ ובונה לנו תהליך שיקום משמעותי.

בגדול אין דברים שאני לא אוהבת במסגרת העבודה בחנות. אלא, לעיתים מתקשה עם לקוחות שונות- אם יש יחס מזלזל, חוצפה או ניבול פה. אני משתדלת לתת לכל לקוחה יחס הוגן, לקבל בחיוך את הלקוחות שנכנסות לחנות ולתת את השירות הכי טוב שאני יכולה לתת. לעשות את התפקיד שלי על הצד הטוב ביותר בשביל לשמר לקוחות שיחזרו אלינו שוב ונפתח קשר טוב עם לקוחות קבועות.”

מצוין! לסיכום, מה את רוצה שידעו עלייך ולא יודעים?

“ההרגשה שאני מסוגלת להרבה יותר ממה שאני חושבת על עצמי, יש בי דברים טובים מעבר למחלה הנפשית והיא לא תופסת את ‘האני שלי’- אלו תובנות שהגעתי אליהם מהחיים ומההצלחה בתעסוקה.

אני מאוד אוהבת כלבים למרות שאין לי כלב, אוהבת לכתוב, מוסיקה, לטייל, לפגוש את אחי, לצפות בים ובגלים מלמעלה ולשבת בבית קפה!

תודה רבה לך קרן, שמחנו לראיין אותך!

תודה לכם ולקבוצת שכולו טוב על כל שידורי הזום בכל התקופה הזו של הקורונה, לא מובן מאליו כל המאמצים שלכם לתת מידי יום תוכן מעניין ולהביא אנשים מקצועיים לנושאים המדוברים.

שרק הטוב ימשיך? בריאות לכולם!

 אוהבת, קרן. ❤️

[poll]
דילוג לתוכן