ראיון עם שחר יפעי, אחראית סוכנים תל אביב- סיפור חוזר

הכירו את שחר, היא רק בת 25 מתגוררת בראשון לציון ועובדת כבר כמעט שנה כאחראית סוכנים בסיפור חוזר סניף תל אביב.

היי שחר, מה שלומך?

“מצוין, שמחה להתראיין”

שמחים לראיין ? אז ספרי לנו, מה זה בעצם אחראית סוכנים, מה תפקידך בפועל?

במסגרת תפקידי אני אחראית על ההתנהלות של הסוכנים. סוכנים הם מקבלי שירות שמתפעלים עמדות ספרים שלנו שמפוזרות ברחבי הארץ (במקרה שלנו בתל אביב) בכל מיני מקומות – בתי קפה, מסעדות, משרדים, מתנסים וכדומה. תפעול עמדה דורש הגעה קבועה לעמדה, בדיקה של הספרים (האם צריך לחדש את הספרים בעמדה, לקוחות שביקשו ספרים ספציפיים וכמות מסוימת של ספרים בכל עמדה), גבייה של כסף עבור מכירה שהייתה בעמדה (האם בעל המקום שילם את כל הכסף? כמה מכירות היו בעמדה במהלך החודש?), שיווק של סיפור חוזר ובעיקר למידה של תעסוקה משמעותית- אחריות, הגעה בזמן, עמידה ביעדים.

מעבר להתנהלות מול העמדות יש את הליווי של מקבלי השירות- תוכניות השיקום, בהן אנחנו מדברים על השאיפות שלהם, היכן הם רואים את עצמם בעוד כמה שנים, על מה הם רוצים לעבוד כדי להשתפר, שיחות קבועות, תפקידים נוספים ועוד.”

נשמע מעניין. האם זו העבודה הראשונה שלך עם אנשים חסמים תעסוקתיים וחברתיים?

“לשמחתי זו לא העבודה הראשונה שלי בתחום, לפניכן עבדתי עם חבר’ה על הספקטרום האוטיסטי גם בתחום התעסוקה ובמקביל כרגע גם עובדת כחונכת בORS במסגרת הסל שיקום.”

יכול לבחור כל עבודה אחרת, למה דווקא את העבודה הזאת?

“במקביל לעבודה הקודמת שלי התחלתי לעבוד כחונכת. מאוד סקרנה אותי האוכלוסייה מכוון ולא עבדתי איתם בעבר. במהלך יריד שיקום שהתקיים באיכילוב נחשפתי לכל הגורמי שיקום הנמצאים בסל השיקום והבנתי כי שם אני רוצה לעבוד ולהתקדם. הגשתי קורות חיים והשאר – היסטוריה”.

מהמם! ספרי לנו על סיפורי הצלחה בתפקיד-

“האמת שאין לי מקרה מסוים אחד, זה המון מקרים קטנים שהם סיפורי הצלחה. למקבלי השירות שלא קל להאמין שהם מסוגלים להצליח בהרבה דברים וזה לא חייב להיות משהו עצום אלא גם הצלחות קטנות זאת דרך נפלאה להראות למקבל השירות וגם לך שהכל אפשרי – השאלה כמה אנחנו מוכנים להשקיע בזה. אז יש הרבה מקרים שמקבלי שירות מצליחים להשיג דברים קטנים שהם לא חשבו שהם יצליחו בעבר.”

מרגש! ספרי לנו על אתגר שיש לך בתפקיד-

“דבר חשוב שלמדתי בשנה האחרונה, הוא שכמו שרציתי את התפקיד ככה הוא חושף את כל החולשות שלי. התפקיד הציב בפני מראה של חוזקות אך גם חולשות שלא יצא לי להכיר לפניכן מה שאילץ אותי להכיר בהן וללמוד לנהל אותן ובתקווה גם לשפר אותן. זה תהליך ארוך ומייגע אבל זה כיף לדעת שבתוך מקום בו אנחנו יוצרים תהליכים ביחד עם מקבלי השירות ככה גם אנחנו יכולים לעבור תהליך לא פחות משמעותי.”

וביום יום יש אתגרים שאת מתמודדת איתם?

“ברור. ניהול ריבוי משימות במקביל, וניהול נכון של הכובעים השונים – מול מקבלי השירות, מול המטה, מול הלקוחות, מול הצוות והשילוב בניהם.”

ואוו! מה את חושבת שמיוחד בתפקיד שלך?

“התפקיד מאוד מגוון, אין יום שדומה לשני. יש טווח רחב של נושאים בהם אני עוסקת – העבודה כגורם ליווי עבור מקבלי השירות, עמידה בדרישות של הרשת סיפור חוזר, הצבת יעדים למקבלי השירות, ניהול ירידים, התעסקות כספית שהיא מאוד חשובה לתחום ובמקביל לכל זה יש את הרצון להשאיר את המקום כאופציית התפתחות עבור מקבלי השירות בו הם יוכלו ללמוד דברים שיסייעו להם ביציאה לשוק החופשי.”

בהחלט מאתגר, מה הדבר שהכי מתסכל אותך בעבודה?

“אין דבר ספציפי שממנו אני חשה תסכול, כן חשוב לציין שהתפקיד הוא מאוד מאתגר ודורש וחשוב לדעת לשמור על איזון בין זמן העבודה והפנאי ולעיתים כשזה מתערבב אני חשה תסכול.”

ומנגד, מה הדבר שהכי משמח אותך בעבודה?

“מניסיון קודם למדתי על עצמי כי עבודת שטח היא עבודה בה אני מרגישה סיפוק רב, היכולת להסתובב רוב היום, להכיר אנשים חדשים, לדעת לארגן לעצמי לוז ובאותה מידה גם לדעת לעמוד בדרישות. וזאת לגמרי משמעות התפקיד.”

כייף! לסיכום שחר, ספרי לנו 5 דברים שאת רוצה שנדע עלייך?

  1. אני מאוד רגישה, אני לוקחת דברים ללב, בוכה כשאני מתעצבנת או מתאכזבת אבל אני מאוד מוכנה ללמוד ולקבל ביקורת שיכולה לעזור לי להפוך לגרסה הכי טובה של עצמי.
  2. אני מפוצצת בהומור, אין מצב לא לחייך כשנמצאים לידי J
  3. אני מאמינה שמכל אדם שיוצא לי להכיר יש משהו אני יכולה ללמוד, טוב אולי לא מכל בנאדם אבל לרוב אנחנו לא מנסים לשאוב ידע ממני שנמצא מולנו וזה חבל.
  4. אני מאוד מכילה ונהנית מזה בדרך מסוימת.
  5. אני מאוד מאמינה שכולנו בני אדם, כולנו מתמודדים, כולנו מקבלי שירות, כולנו דומים וכולנו שונים ואם נשדר את הוויב הזה לסביבה שלנו נלמד לקבל אחד את השני!”

אחלה ראיה על העולם! מחכים להפגש שתצחיקי אותנו ? תודה רבה על הראיון!

[poll]
דילוג לתוכן