תחומי הקבוצה »

בואו להכיר את מפעלי שוקולד שלנו!

המפעלים של קבוצת שכולו טוב משמשים אותנו כמעט לכל חטיבה. מה שלא יודעים, הם שהם מיוחדים במינם בעיקר בזכות מי שמפעיל אותם. בואו להכיר אותם ולעשות סיור ביחד עם סיוון מנשה!

ברוכים הבאים למפעלי השוקולד "קורינט" נתניה ובאר שבע
תנו לנו לספר לכם על המפעלים. המפעלים שלנו, יחסית לא גדולים. בכל מפעל יש 2 חללים מרכזיים – חלל הייצור וחלל האריזה. בכל מפעל עובדים כ- 120 אנשים. הכל אנחנו עושים בעבודת יד! מהייצור ועד האריזה. הדבר היחידי שבשבילו אנחנו משתמשים במכונה היא בשביל טימפרור השוקולד כדי להקל על התהליך ולקצר זמנים.

אז מה זה טימפרור? תהליך שבו השוקולד נמס, ובצורה הזו אפשר לעבוד איתו. יש שתי אפשרויות לטמפרר – על ידי משטח או על ידי קערה. אנחנו עובדים עם "הקערה", על ידי המכונה שרואים בתמונה מטה.

דוגמה למכונת טמפרור



בכל מפעל מייצרים 3 סוגי שוקולד טעימים – שוקולד חלב, לבן ומריר.  ישנם כ- 25 סוגים של שוקולדים הנמכרים בדוכני TNX. לכל אחד מהסוגים יש את התבניות שלהם שבתוכם אנו יוצקים את השוקולד ומעצבים אותו לפי הצורה שנרצה. לדוגמא, התבנית של לבבות השוקולד נראית כך:


יציקה לתוך תבנית לבבות שוקולד

בואו נספר קצת, על תהליך יצירת השוקולד:

אחרי שהשוקולד עובר טמפרור, הוא נמזג לתבניות. חשוב לשקשק את התבניות לפני שמעבירים לקירור במקרר ייעודי. כל שוקולד דורש זמן קירור שונה ולבסוף מחצים את השוקולד מהתבניות וזו התוצאה הסופית:

דוגמה לשוקולד פרלין סופי

ואז כמובן, אורזים את השוקולד לאריזות מהממות:

דוגמה לאחד המוצרים המדהימים שלנו הוא בלוק השוקולד, או ה-ארט. זו קוביית שוקולד ענקית ועשירה בטעמים, המורכבת משילוב של שוקולד לבן ושוקולד מריר. לקוביה הזו, איך לא, מצטרף פטיש, שעוזר לפצח את כל היאמי הזה

כדי להכין את בלוק השוקולד הזה, אנחנו לוקחים תבנית ריבוע, ממלאים קנקן שלם בשוקולד – 50% שוקולד מריר, ו-50% שוקולד לבן. כל פעם מוזגים קצת, כדי שייווצר הצבע המגניב הזה. ברגע שהשוקולדים התקשו במקרר, צריך לשים לב שמוציאים אותם בזמן, ומחלצים בעדינות מהתבנית.

השוקולדים שלנו מאוד איכותיים ומגיעים מספק מאיטליה.

ולסיום, 3 עובדות שלא ידעתם על שוקולד:
1. במקור, השוקולד הוא מריר כי הוא עשוי מפולי קקאו. לשוקולד חלב מוסיפים מוצרי חלב וסוכר. בגלל זה השוקולד המריר נחשב לבריא ביותר.
2. לכלבים אסור לתת שוקולד, כי גופם לא יודע לפרק את החומרים והוא נחשב לרעל עבורם.
3. ממתק השוקולד הנמכר ביותר בעולם הוא m&m!

תבואו לבקר ? מוזמנים לצפות בלייב המלא ולהתרשם בעצמכם >>  

https://bit.ly/2YwJRHR

[poll]