תחומי הקבוצה »

מחלקת מחקר של קבוצת שכולו טוב – יעל ווינשטיין

ד''ר יעל ווינשטיין, מנהלת מחלקת המחקר של קבוצת שכולו טוב, מספרת לכם מה בדיוק המחלקה עושה ואיפה אתם נכנסים לתמונה

ביוגרפיה

ד"ר יעל וינשטיין היא מנהלת מחלקת המחקר והפיתוח בקבוצת שכולו טוב החל משנת 2017. במסגרת תפקידה, יעל אחראית על תהליכי המדידה והערכה על המודלים המקצועיים של הקבוצה, פיתוח ובניית מדדים ומודלים חדשים וקיימים, יצירת שיתופי פעולה בארץ ובחו"ל עם ארגונים מקצועיים ואנשי מחקר, מתן מענה מקצועי לעובדי הקבוצה ואיתור כנסים, תחרויות ופרסים בינלאומיים מקצועיים ומחקריים.

בנוסף על תפקידה בקבוצת שכולו טוב, יעל נמנית על צוות העורכים המקצועיים של הז'ורנל הבין לאומי International Journal of Mental Health.

לפני שהחלה את תפקידה בקבוצת שכולו טוב, יעל עבדה כמרצה לסטטיסטיקה ולשיטות מחקר, כמנחה של עבודות גמר וכמנתחת סטטיסטית במגוון פרויקטים מקצועיים שונים באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטת בר-אילן במכללת אורנים ובאקדמית גליל מערבי.

יעל מחזיקה בתואר ראשון (B.A.) בשירותי אנוש ותקשורת, תואר שני (M.A.) במחקר חברתי שימושי ותואר שלישי (Ph.D) בבריאות נפש קהילתית – כולם מאוניברסיטת חיפה.

מחלקת המחקר והפיתוח – קבוצת שכולו טוב

תחום המחקר והפיתוח בעולם המוגבלויות צבר תאוצה מהותית בשנים האחרונות. אנשי המחקר והאקדמיה, מבינים שקיימת חשיבות מהותית בבחינת תכניות לקידום איכות החיים, ההחלמה וההשתלבות החברתית והתעסוקתית של אנשים עם מוגבלות המתמודדים עם סטיגמה וחסמים חברתיים ותעסוקתיים בחברה.

על בסיס הבנה זו, קבוצת שכולו טוב הקימה את מחלקת המחקר והפיתוח של הקבוצה בשנת 2014.  מחלקת המחקר בקבוצת שכולו טוב פועלת ללא לאות לשיפור האיכות וליעילות השירותים הניתנים בקבוצה למקבלי השירות. כל זאת, מתוך רצון לפעול על בסיס הסטנדרטים המקצועיים והמחקריים הגבוהים ביותר ובמטרה לייצר ידע ומודלים מבוססי ראיות המקדמים את החלמתם והשתלבותם של מקבלי השירות בארץ ובעולם. 

בין תחומי עשייתה המרכזיים של מחלקת המחקר בקבוצת שכולו טוב:

  1. הערכה תוך ארגונית הבוחנת את יעילות שירותי השיקום הניתנים בקבוצה, ניתוח הממצאים ויישום והטמעה מיטביים של המסקנות העולות מהממצאים. ביצוע מחקרי הערכה פנימיים עצמאיים בשיתוף עם חוקרים חיצוניים ואנשי הצוות בקבוצת שכולו טוב.
  2. שיתוף פעולה במחקר יישומי, פיתוח והטמעה של מודלים חדשניים עם חוקרים בארץ ובחו"ל שנועד לקדם שיטות ופעולות התערבות חדשניות בתחומים המקצועיים הרלוונטיים לעבודה עם אוכלוסיית הלקוחות של הקבוצה, במטרה לשפר את תהליכי השיקום, ההחלמה וההשתלבות החברתית שלהם. במסגרת זאת מתקיים, בין השאר, שיתוף פעולה מחקרי עם מגוון מוסדות בארץ ובחו"ל, כגון: המרכז לשיקום פסיכיאטרי באוניברסיטת בוסטון, בית הספר הארצי לשיקום, שילוב והחלמה ומכון המחקר בקריה האקדמית אונו, המרכז לבריאות הנפש – בית חולים שער מנשה, רשות שיקום האסיר (רש"א), אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטת חיפה וכן הלאה.
  3. הגשת הצעות מחקר לקרנות בארץ ובחו"ל ופרסום ממצאי מחקר בספרות המקצועית.
  4. הפקת ושיתוף ידע עדכני ומבוסס ראיות בתחום השיקום וההחלמה, לעובדי הקבוצה, ללקוחותיה ולכלל הקהילה במגוון רחב של אמצעים דיגיטליים.
  5. סיוע לעובדי הקבוצה הזקוקים לסיוע בפיתוח כלים מחקריים תוך וחוץ ארגוניים וכן סיוע בפרסום ממצאי מחקרים שערכו במסגרות אקדמיות שונות בכתבי עת שפיטים ובכנסים.
  6. השתתפות בכנסים אקדמיים בין לאומיים הן בתור מציגים והן בתור חברי ועדות היגוי.
  7. פיתוח כליי מדידה חדשניים ושילובם במערכים המקצועיים הקיימים בקבוצה.
  8. פיתוח מודלים מקצועיים עבור אוכלוסיית אנשים עם מוגבלות.
  9. הגשה לפרסים ולתחרויות מקצועיות בארץ ובחו"ל לצורך הפצת הידע והמודלים המקצועיים של הקבוצה לשותפים נוספים בארץ ובעולם.

המחקר בקבוצה נערך בהתאם להנחיות בשיתוף פעולה מלא עם המשרדים הממשלתיים השונים מולם פועלת קבוצת שכולו טוב ובקו אחד עם הקריטריונים המחקריים הנוקשים ביותר.

לפרטים נוספים ולשיתופי פעולה ניתן ליצור קשר עם מנהלת מחלקת המחקר והפיתוח – ד"ר יעל וינשטיין,  במייל :  [email protected]

[poll]