תחומי הקבוצה »

ראיון עם דנה פרישר קוגן – מנהלת שיקום תחום "קפה טוב"

מוזמנים להכיר איתנו מקרוב את דנה, שמתקרבת לחגוג יחד עם קבוצת שכולו טוב, את העשור הרביעי לחייה (מאחלים לה המון מזל טוב). יש לה שתי בנות ולבן זוגה, יאיר, יש מכנה משותף איתה, גם בתחום הקריירה. יאיר הוא הבעלים של רשת מסעדות שמועסקים בה מקבלי שירות (אופציה טובה להמשך הדרך, נכון?). דנה החלה את דרכה בקבוצת שכולו טוב כסטודנטית בתוכנית פרקטיקום לתואר השני שלה בבריאות נפש קהילתית. היא נכנסה לתפקיד של מנהלת שיקום בסניף חדרה שנקרא דאז "דר פרי" ובמהרה התאהבה בעבודה ובקבוצה.

היא בקשה להפוך לעובדת מן מהמניין ומאז היא ב"שכולו טוב", עם עשר שנות ותק מאחוריה. במשך השנים ניהלה את השיקום בעוד כמה סניפים של הרשת (פתח תקווה, לוד ועוד פרויקט של שיתוף פעולה עם רשת ווניליה בתל אביב) ולפני כ-7 שנים קודמה לתפקיד הנוכחי שלה – ניהול שיקום תחומי של רשת קפה טוב. כבר בתיכון ידעה, כשלמדה פסיכולוגיה, שהיא תעבוד בתחום, התחילה את דרכה בצב"א כששירתה כמשקית ת"ש ובעברה עבדה עם נוער בסיכון.

מה הסיבה שבחרת בעבודה הזאת?

דנה מספרת שהסיבה העיקרית שבגללה בחרה בעבודה הזו היא אמונה אמיתית וכנה בבני אדם, ביכולת שלהם לעבור תהליכי  שינוי וצמיחה ממשברים. "אני כאן כי העבודה הזו מאתגרת ומעניינת ויחד עם זאת נותנת לי המון סיפוק ומשמעות. אני לומדת מהאנשים שאיתם אני עובדת כל כך הרבה דברים על עצמי ובכלל על החיים".

נשמח לשמוע על סיפור הצלחה שלך בתחום התעסוקה

אחד הרגעים המרגשים ביותר עבורה היה פתיחה של סניף קפה טוב בבית החולים הפסיכיאטרי 'שער מנשה'. בית הקפה נפתח על פי מודל חדשני בארץ ובעולם, של שיקום תעסוקתי כבר משלב האשפוז. "זכיתי לראות  איזו השפעה חיובית יש לבית הקפה על המטופלים בבית החולים וכמה הוא משמעותי עבורם. זה היה מאד מרגש עבורי". דנה ציינה שלדעתה בית הקפה הזה הוא צעד ענק לשיקום התעסוקתי בארץ. מאז שנפתח, פנו אליה בתי חולים נוספים בבקשה לפתוח גם אצלם בית קפה והוסיפה, כי ממש לאחרונה נפתח סניף נוסף של קפה טוב בבית החולים גהה.

עם אילו אתגרים את מתמודדת?

"האתגר העיקרי בתחום קפה טוב הוא להצליח להיות בית קפה איכותי ומתחרה ראוי בתחום ההסעדה, לצד ניהול מרכז הכשרה ברמה מאוד גבוהה עבור מקבלי השירות שלנו. זאת השאיפה ושם מרוכזים הכוחות שלנו ביום-יום".

דנה שיתפה גם באתגר האישי שלה: "השאיפה מבחינתי היא לעמוד בכל המטרות שאני מציבה לעצמי – לערוך ימי העשרה לצוות, להעביר הדרכות ולעסוק גם בפיתוח של דברים חדשים- כמובן שכל הזמן צריך לתעדף ולהבין מה יותר חשוב".

מה הייחודיות בתפקיד שלך?

"לצד האתגר, השילוב של תהליך ההכשרה והשיקום עם עבודה בסביבה דינאמית ותוססת של בתי קפה, נותנת אנרגיות טובות , ומהווה עבורי שילוב מנצח."

מה הדבר שהכי משמח אותך בעבודה?

יש הרבה מאוד דברים שמשמחים את דנה בעבודה שלה למשל: "להיכנס לסניף ולראות שהוא מלא בלקוחות ושמקבלי השירות כ"כ עסוקים בעשייה שאפילו לא שמים לב שנכנסתי, כשמקבל שירות מתקבל לעבודה שחלם עליה, לעבוד עם צוות של אנשים כל כך מסור ומלא באמונה ומוטיבציה, לראות פוסטים בפייסבוק של לקוחות שישבו בבתי קפה שלנו וממליצים לאחרים להגיע.האמת, יש עוד המון דברים שבזכותם אני אוהבת את העבודה שלי, אבל זה העיקר".

תודה דנה, שמחנו להכיר אותך – לא פלא שאת בארגון כבר 10 שנים 🙂

[poll]