תחומי הקבוצה »

ראיון עם נטלי הוארד- מנהלת אזור חיפה וקריות כלב טוב!

הכירו את נטלי הוארד, מנהלת אזור חיפה וקריות בכלב טוב בשנה וחצי האחרונה וכבר למדה המון על היחסים השיקומיים, על שוק העבודה, כלבים ובעיקר התפתחה ויצרה.

היי נטלי, מה שלומך?

"מעולה תודה רבה."

ספרי לנו, מה בעצם אומר התפקיד שלך?

"אני מלווה את מקבלי השירות בכלב טוב גם בתעסוקה המוגנת כדוגווקרים, וגם ביציאתם והשתלבותם בשוק החופשי. לצד זה, אני מנהלת תקשורת שוטפת עם לקוחות השירות של כלב טוב, כלומר בעלי הכלבים עצמם, ועם מסגרות השיקום השונות בחיפה שדרכן מגיעים אלינו מקבלי השירות."

האם זו העבודה הראשונה שלך עם אנשים חסמים תעסוקתיים וחברתיים?

"לא. בעבר עבדתי כמדריכה שיקומית כשלוש שנים בשירותי הדיור באגף שיקום של משרד הרווחה, גם בב"ש וגם בכפר סבא".

ואוו! ומה הסיבה שבחרת דווקא במקצוע הזה?

"חיפשתי תפקיד דינאמי בתחום החברתי, אחרי תפקידים שונים בתחומים חברתיים אחרים (שיקום, חינוך ופיתוח בין-לאומי). אני מאמינה ששילוב אנשים בעלי מוגבלויות הוא סוג של אקטיביזם, במובן זה שהוא פועל לתקן עיוות חברתי בשוק העבודה, שבו מדירים בעלי מוגבלויות. אני מאוד אוהבת את העובדה שהתפקיד מכיל אלמנטים שונים של שיקום ותפעול, אבל גם את הזכות שנפלה בחלקי ללוות אנשים בגובה העיניים ולראות את מקבלי השירות כשותפים פעילים להתפתחותו של תחום כלב טוב בחיפה."

מהמם! יש סיפור הצלחה שאת זוכרת ורוצה לשתף אותנו?

"בטח, בחיפה ישנם שלושה מקבלי שירות שהגיעו להוליך כלבים, אך עם הזמן התפתחו בתחומים שמעניינים אותם וקשורים לתחום שלנו: ליווי והכשרה טכנית של אחרים, העברת תוכן וכתיבת מאמרים, ריכוז הולכות ושירות לקוחות. בגלל שאלו תחומים שאני מתחברת אליהם בקלות, אני מרגישה שזה מאפשר לי לתמוך בהתפתחות של מקבלי השירות בתוכם".

כייף לשמוע. מה היית אומרת שמייחד את התפקיד שלך משאר התפקידים בתחום?

"תפקיד מנהל האזור בכלב טוב משאיר המון מקום לביטוי עצמי של המנהלים אבל גם של מקבלי השירות באזור – כל אזור מביא לידי ביטוי את החוזקות של אנשי הצוות בו. באזור אחד זה יהיה העולם הכלבני ולמידת העמיתים בו, באזור אחר סדרי העבודה והיחסים החברתיים, הדיוק של השירות יחד עם מקבלי השירות באזור מאוד מיוחד בעיניי."

ספרי לנו מה הדבר שהכי משמח אותך בעבודה?

"כשמישהו מספר לי על חוויית הצלחה, עם הכלבים, עם הלקוחות או בעולם העבודה, זה יכול להיות הדבר הכי קטן כמו התכתבות יפה בין הדוגווקר ללקוח- עצם הבחירה להתמודד עם האתגר וללמוד מההצלחה או מהכישלון מאוד מרגשת אותי."

תודה רבה נטלי, שמחנו לשמוע על התפקיד ועלייך! שיהיה בהצלחה!

[poll]