תחומי הקבוצה »

ראיון עם אלעד אור – מנהל תחום כלב טוב

קוראים לו אלעד אור- בן 37 מירושלים. הוא אבא להלל, מעין ורועי, והגיע לנהל את התחום מסיפור חוזר.

היי אלעד, מה שלומך?
"הכול מצוין".

רגע אז לפני הכול – ספר לנו קצת על עצמך ואיך הגעת לקבוצה?

"גדלתי בקיבוץ רעים בעוטף עזה, ובמשך כמה שנים עסקתי בחינוך והדרכה, דרך גרעין נח"ל, הדרכה בפנימייה והנחיית תלמידים. אחרי לימודי מדעי החברה בירושלים (אליה עברתי בעקבות בת זוגי) נתקלתי במקרה במודעת דרושים למשרת אחראי בחנות ספרים חדשה שנפתחה, שזה היה תפקיד שחלמתי עליו מילדות בתור ילד אוהב ספרים, אז הגשתי מועמדות. זאת הייתה החנות ה-3 של רשת סיפור חוזר, שמונה היום 22 סניפים. משם, החיים שלי השתלבו בצורה חזקה מאוד עם קבוצת שכולו טוב ועם עולם ההכשרה התעסוקתית, ההגשמה וההחלמה. עבדתי וניהלתי בסיפור חוזר במשך 8 שנים וזכיתי לראות את הרשת מתעצמת ומתפתחת, ולאחרונה התחלתי אתגר חדש כמנהל ארצי של פעילות כלב טוב."

מה זה בכלל "כלב טוב"?
"כלב טוב הוא מיזם שהוקם בשנת 2015, מתוך יוזמה פנימית של עובדת בקבוצת שכולו טוב, אשר זכתה במענק יזמות מיוחד מטעם הקבוצה; התחום מציע יחידות הכשרה תעסוקתיות, הפרוסות ב-10 ערים מרכזיות בישראל, ובהן מקבלי השירות מגיעים לבתים של אנשים בקהילה, ומוציאים את הכלבים שלהם לטיולים. התחום עונה על צורך קהילתי חשוב ביותר אצל בעלי כלבים, אשר כלביהם זקוקים לטיולים בשעות בהן הם לא בבית. תפקידי ההכשרה כוללים עצמאות והתמצאות בהגעה לבית הלקוח, למידה מקצועית בתחום הכלבנות ותכנים של שירות לקוחות וקשר יומיומי עם הלקוח בדיווחים שוטפים על הכלב. בהמשך להכשרה זו, אנו מסייעים למקבלי השירות לצעוד לתוך השוק החופשי, בהשמה ובליווי תעסוקתי ארוך טווח."

מה מיוחד בכלב טוב וממה הוא שונה מסיפור חוזר?
"מה שמיוחד בתחום הוא הקודם כל הקשר עם הכלבים ועם הבעלים שלהם. ההכשרה שנעשית דרך עזרה ליצור חי, חמוד ופרוותי ודרך היכרות עמוקה עם הרצונות, ההתנהגויות ומחשבות שלו מייצרת סביבה מיוחדת ומרגשת בכל הולכה. הקשרים שנרקמים בין המוליכים, הכלבים והלקוחות הם העיקר. בנוסף, יש אצלנו שילוב מיוחד בין עצמאות רבה מאוד בביצוע ההולכה בבית הלקוח בלב הקהילה, לבין מעטפת קבוצתית, המתקיימת בהכשרות שבועיות בנושאי כלבנות ותעסוקה, ובקשר אישי יומיומי רציף עם אחראיות האזור המעולות שלנו.

התחום משפיע על מקבלי השירות בפיתוח של יכולות אחריות ותקשורת; כאשר אתה חייב להגיע לכלב, זה מעודד אותך לצאת להולכה ולהתגבר על קשיים גם בחום ובקור, כאשר הקשר עם הכלב הוא מה שמתגמל אותך. מבחינת תקשורת, אפשר לראות שגם אנשים מאוד ביישנים מצליחים לתקשר עם הכלב ולהעניק לו חום וקשר."

כמנהל חדש, מה המטרה שלך?

"המטרה הכי חשובה שלי היא לתת לצוות כלב טוב, אחראית האזור ומוליכי הכלבים, הזדמנות לפעולה, לקשר עם כלבים ולעשייה באמת משמעותית בקהילה; בכל פעם שאני שאני שומע  את הצוות שלי מתאר את עבודתו, שמגיע פידבק מלקוח, או שיש הכשרה כלבנית בה אנשים נוגעים בכלבים ולומדים לעבוד איתם במקצועיות, זה רגע חי, מיוחד ומרגש עבורי. והתפקיד שלי הוא לסייע ביצירת כמה שיותר רגעים כאלו."

מה המוטו שלך?

"בהמשך לשורות השיר של ג'והן דון, לפיהן " שׁוּם אָדָם אֵינֶנוּ אִי.. כָּל אָדָם הוּא פִּסָּה מִן הַיַּבֶּשֶׁת, חֵלֶק מֵאֶרֶץ רַבָּה", אני רואה את המשימה שלי בעולם התעסוקה כחיבור של אנשים לאנשים אחרים ולקהילה רחבה יותר, ובמאמצים לחבר כל אדם, גם עם עבר משבר וקושי, לכוחות שלו לסייע לזולת ולהיות משמעותי עבור האחר."

מה הדבר הגדול הבא?

"אני מרגיש שיש לתחום כלב טוב פוטנציאל עצום לבצע עוד תהליכים רבים בעולם הכלבנות. לבעלי כלבים בישראל ובעולם יש עוד מגוון צרכים בתחומים של השגחה על כלבים, טיפול ואילוף, ואשר יש בהם המון הזדמנויות להצעת שירותים ולהתפתחות. אני מאמין כי בשנים הקרובות תהיה הרחבה משמעותית של שירות ההולכות, ובמקביל, נתחיל בהקמת "מרכזי כלבים", בהם נציע אוורור וטיפול בכמה כלבים במקביל. מה שינחה אותנו בכל המהלכים הוא שימור והרחבה של הקסם המיוחד במפגש האדם והכלב."

ומהם האתגרים שהתחום מתמודד איתם?

"האתגר המרכזי שאני רואה לשנה הקרובה, בנוסף להרחבת הפעילות ולבחינת אפיק מרכזי הכלבים, הוא לאפשר למקבלי שירות אצלנו דרך להפוך לעצמאים בעולם הולכת הכלבים, ולהתפרנס בצורה משמעותית יותר מן ההולכות שלהם. בנוסף, אנו מגבירים את הדיגיטציה בתחום בעבודה עם מערכות הקבוצה MYWAY ובהמשך גם אפליקציית MYWAYUP."

ספר לנו 4 דברים שלא יודעים עליך והיית רוצה לשתף

"

  • אני אוהב מאוד כדורסל, ובמיוחד להאזין לפודקאסטים בנושא כדורסל.
  • המקום הכי יפה בעיני בישראל הוא המישורים והשדות של אזור ילדותי בנגב.
  • במשך 4 שנים הייתי לקוח של כלב טוב, וככה הכרתי את היכולות המעולות של המוליכים בתחום לתת לכלב האישי שלי טיפול מסור ומקצועי.
  • עד היום אני שומר פינה חמה בלב לעולם הספרים והקריאה, ותמיד יש לי ערימה של 5 ספרים ליד המיטה.
    "

איזה כייף! לנו היה מאד מעניין מקווים שגם לך, תודה רבה!

[poll]