מרכז המשפחות החדש שלנו!

״הרגשתי בפעם הראשונה שיש מישהי שמתמודדת כמוני עם אותן שאלות, התלבטויות וכאב. פתאום הבנתי כמה חשוב לשתף את הילדים האחרים שלי ולתת שם להתנהגויות של אח שלהם״

בפעם הראשונה, סבבה- בילוי ופנאי בקהילה השייך לחטיבה החברתית בקבוצת שכולו טוב פתח פעילות של מרכז משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים במסגרת פרויקט רשתות חוסן באשכול גליל מזרחי.

המרכז מיועד עבור הורים, אחים וקרובי משפחה לילדים עם צרכים מיוחדים במטרה ליצור שיח משותף ולתת הכוונה, ייעוץ ותמיכה למשפחות.

המרכז הראשון שלנו נפתח בחצור הגלילית שבאשכול גליל מזרחי מהצורך של המשפחות לשוחח על נושאים רגישים שלא מדברים עליהם רבות אבל מעסיקים מאד את המשפחות כמו: איך מגדלים אחים לילדים מיוחדים, איך מתמודדים עם הסטיגמה של הסביבה, כיצד צומחים מהכאב יחד כמשפחה ועוד.

המפגש הראשון שלנו התקיים בשבוע שעבר (06.03), אליו הגיעו  אמהות לילדים עם צרכים מיוחדים והנושא שנבחר למפגש זה היה "לגדל אחים לילדים מיוחדים". תמי לביא, מנחת הורים לילדים עם צרכים מיוחדים , העמיקה בנושא והעלתה שאלות שונות שאיתם משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים מתמודדים: האם לספר לאחים על האבחנה? במידה וכן באיזה גיל, האם החוקים וחלוקת התפקידים בבית צריכה להיות זהה בין כל האחים? איך מייצרים זמן איכות עם כל הילדים בבית? איך אנחנו מספרים שגם אנחנו מתוסכלים מהתנהגות מאתגרת ואם בכלל או להראות שאנחנו תמיד בשליטה?

נועה טרץ, מפתחת שירותים חברתיים אזוריים באשכול גליל מזרחי מספרת לנו: " אני ממש מתרגשת שזה קורה, חיכינו לזה המון זמן וסוף סוף הפעילות במרכז המשפחות נפתחת. אנחנו ממשיכים לעבוד קשה על פיתוח שירותים משמעותיים לאנשים עם מוגבלויות ומשפחותיהם".

התרגשנו מההיענות וההגעה, תושבי אשכול גליל מזרחי – מחכים לכם במפגשים הבאים.

כתבות נוספות

זוהי השנה הרביעית ברציפות שאנו זוכים בפרס ה IAUD והפעם בזכות המודל החברתי שלנו! כל הפרטים בכתבה
אירוע פתיחת השנה של קבוצת שכולו טוב בסימן #זו__השנה_שלי התקיים השבוע באווניו והגיעו אליו כ- 3000 מקבלי שירות! אנחנו עדיין מתאוששים, מקווים שנהניתם!
חברות, ארגונים ובעלי עסקים, אם אתם מחפשים מתנות לעובדים בכמויות גדולות הכוללות מיתוג ייחודי עבורכם- הגעתם למקום הנכון.