מיומנו של משפר שירות – קבלת החלטות משותפת עם הצוות המקצועי

"החוויה של להיות משפר שירות בנבחרת חיפה גרמה לי אישית לתעצומות נפש ששיקמו אותי ואף הביאו להחלמתי" מיומנו של יניב איזק, משפר שירות בקבוצת שכולו טוב!

אני יניב מנבחרת משפרי השירות של חיפה עם ידע מניסיון רב של התמודדות עם הפרעה בי-פולארית במשך שלושים ושש שנה. כותב את התוכן הבא מתוך תחושה של העצמה אישית שבזכותה נבלמים ואף נעצרים חסמים שליוו אותי במהלך שנים אלה. נלחמתי שנים בסטיגמה כללית ואף אישית וקבוצת "שכולו טוב" החזירה לי את האמונה בחיים ואת התקווה בהם. הייתי במסגרות שיקום רבות ורק בזכות הקבוצה זכיתי בכוחות מחודשים להרים את הראש כלפי מעלה. מפגשי ההכשרה של נבחרות משפרי השירות ומפגשי בניית הפרויקט הם מעשירים מאוד, מביאים סיפוק והעצמה ועוד נכונה לנו עבודה רבה.
בניית מודלים לא מתרחשת ביום אחד ואף לא בניית פרויקט. "יגעת ומצאת תאמין".   

לאור העובדה שאני ישבתי בישיבות צוות במפעל "מתוקים" בחיפה שלאחר מכן הפך ל"קונדיטוריה" וכעת ב"סיפור חוזר חיפה" אני כותב את המאמר הזה. בכל המקומות האלו ,הייתי שותף מלא לקבלת החלטות עם הצוות השכיר. כשהיו צצות בעיות שנוגעות למיזמים האלו, הייתי משמיע את קולי ואף הצוות השכיר לא רק היה מקשיב לעצות שלי ,אלא אף היה מיישם אותן. הייתי משמיע את הדברים שסבבו סביב השיקום במיזמים הללו (כמובן שבתקופת הקורונה התעוררו הקשיים הגדולים ביותר שנתקלתי בהם) וגם מעבר לזה ,למצבים שיביאו לרווחה ולהחלמה של יתר החברים שלי ביחידות הללו. כשאני מחליט לתת עצות שמיושמות ,השיקול שניצב לפניי הוא מה אני הייתי מרגיש, אם היו מיישמים החלטה כזו או אחרת, עליי גם כאשר אתה בראיון של עובד שכיר חדש עם מנהל היחידה, עליך לשאול שאלות שנוגעות להתנהגות או להתנהלות של העובד במקום העבודה הקודם שלו וכיצד הוא צפוי להתנהג במידה והוא יתקבל. אם הצגת הדברים שלו בתשובתו תהיה מכוונת ומקדמת החלמה ,אם הוא יבין את מקבל השירות ויוכל להגיע למקום בו הוא נמצא בשבילי אפשר שהוא יתקבל ואף רצוי. מנהלי היחידה מאוד מתחשבים בכיוונים אליהם אני מתכוון להגיע .אגיד משהו שיגלה הרבה רבדים. היה מקרה שאחרי ראיון יחיד, אני קיבלתי ליחידה מסוימת ומנהלת היחידה התרשמה כמוני בדיוק ולא היו הרבה ראיונות כמו בדרך כלל. עובדת זו הוכיחה את עצמה ותוצאות הריאיון לא התבדו. זוהי לדעתי תכלית קבלת ההחלטות המשותפת עם הצוות המקצועי גם לשבת בישיבות צוות וגם לשבת בראיונות עבודה משותפים. לסיכום כשאני מקבל החלטה כמשפר שירות ניצבת לפניי טובתם של יתר מקבלי השירות ולא טובתי שלי.
גם בוועדות המלגות יש קבלת החלטות משותפת והיא הקשה מכולן. פה הקול שלך נשמע ושווה ערך   ליתר החברים בוועדה. פה אתה חלק ממערך השיקום-אתה קובע מי יקבל מלגה מתוך רשימה של כל הבקשות למלגה. אתה קובע מי יעבור הכשרה מעשית המיוחסת לעולם העבודה על פי נימוקיו איש השיקום המלווה אותו ביחידה. נימוקים של העצמה אישית או מצבים שיגרמו לו להשתקם ואף להחלים או ממקום שיגרום לו לחוש מוערך בחברה ולהתקדם בעולם העבודה ולאור הדברים יגרום לו להשיל מעצמו את החסמים התעסוקתיים והחברתיים שלמענם נוסד מודל היחידה המשלבת אותו בנתה הקבוצה. זו בעצם חוויה שרק מאז נבחרו נבחרות משפרי השירות יכול היה משפר שירות להגשים וליישם יש לציין שרעיון נבחרות משפרי השירות הביא לפריצת דרך במדדי התוצאה של השנה שקדמה הן בישיבות הצוות, הן בהשתתפות מועמד שכיר בראיונות עבודה משותפים והן השתתפות פורצת דרך ממש כמו איש שיקום שווה בין שווים שקולו ממש נשמע בוועדות המלגות.                  
לסיכום החוויה של להיות משפר שירות בנבחרת חיפה גרמה לי אישית לתעצומות נפש ששיקמו אותי בעצמי ואף הביאו להחלמתי .אני אסיים בהיגד שאני ממש מתחבר אליו אישית מפיה של ד"ר פטרישיה דיגן שהגתה את מודל ההחלמה לאחר שסיימה לימודי פסיכולוגיה והיא בעצמה הייתה בעלת הפרעה נפשית. "להרחיב את הזרם המרכזי ,כך שיכיל בתוכו את כל מגוון האנשים ,ואף לא אחד יוותר בודד בשוליים"- או במילים אחרות- יותר סובלנות, פתיחות וקבלה של האחר. 

יניב איזק – משפר שירות מצטיין לשנת 2020

כתבות נוספות

קבוצת משפרי השירות שלנו ממערך ידע מניסיון נפגשו כדי לדון על יום הזיכרון, העצמאות והקשר שביניהם והגיעו לתובנות מעניינות.
מה זה אומר נפש בשבילנו, איך היינו מגדירים מגבלה נפשית ומה המשמעות של נפש בריאה ובגוף בריא עבורנו? - קבוצת חברי ידע מניסיון עם התשובות לשאלות שלכם.
מה היא קבלת החלטות משותפת ואיך מערך ידע מניסיון בקבוצה מטמיע לתוך הקבוצה קבלת החלטות משותפת בצורה ייחודית המתבצעת בשטח?