בעולם הטיפול למשל, שמטופל ומטפל חושבים יחד חושבים על המשך הדרך הטיפולית תוך דיאלוג משותף בו שני הצדדים בעלי אחריות משותפת לצעד הבא, כמו למשל החלפת תרופות- המטפל מסביר מהן ההשלכות, מה הן תופעות הלוואי, מה עשוי להשתבש ואילו דברים יכולים להשתפר ואז חושבים ביחד האם כדי לעשות את השינוי/החלפה/שינוי מינון.
קבלות ההחלטות המשותפת מתקשרת ל”מודל הדיאלוג הפתוח” שהולך ותופס תאוצה בארגונים ובעולם השיקום בפרט. לפי מודל זה, הרשת החברתית אשר כוללת את בני המשפחה שותפים מלאים בתהליך ההחלמה ולוקחים חלק פעיל בתהליך השיקומי.
כיצד בקבוצת שכולו טוב שואפים לעשות קבלת החלטות משותפת בשטח ?
למערך ידע מניסיון יש תפקיד ייעודי למקבלי השירות שנקרא משפרי שירות. משפרי השירות הם מקבלי שירות שמקבלים הכשרה מיוחדת ומקיפה המכשירה אותם לבטא את הידע מהניסיון שלהם בצורה המיטבית. אלה אנשים שעוזרים לקבוצה מהמטה ועד השטח כולל מנהלים, יחידות וכדומה.
יחד עם משפרי השירות אנחנו מבינים ולומדים דרך הידע מהניסיון שצברו, איך לשפר את השירות על מנת לתת שירות טוב יותר.
שני מקומות עיקריים שבהם אנחנו משתפים ומערבים את משפרי השירות:
- ראיונות עבודה – כיום מועמד לעבודה בקבוצה יפגוש בתהליך קבלתו לעבודה לפחות בראיון אחד משפר שירות שיראיין אותו האם הוא מתאים לקבוצה.
- ישיבות יחידה – ישיבות צוות משותפות בין צוות שכיר ומשפרי השירות וקבלת החלטות משותפות.