ברכות לשנה החדשה מקבוצת בעלי ידע מניסיון של קבוצת שכולו טוב

כל שנה בתקופת ראש השנה יש לכולנו הזדמנות לשאול את עצמנו איפה היינו רוצים להיות בעוד שנה בתחומים מסוימים בחיינו. קבוצת ידע מניסיון עם טור אישי לכבוד השנה החדשה.

כל שנה בתקופת ראש השנה יש לכולנו הזדמנות לשאול את עצמנו איפה היינו רוצים להיות בעוד שנה בתחומים מסוימים בחיינו. כל השנה. אנחנו, קבוצת בעלי ידע מניסיון נפגשת, משוחחת ומהשיחות נכתב טור שמביא את כל מה שעלה בכלליות. לכבוד השנה החדשה, רצינו לכתוב משהו קצת יותר אישי ולתת מקום לכל אחד מחברי הקבוצה להביא את דבריו. עם שמירה על אופטימיות, ראש פתוח ולב מחבק, דיברנו כבעלי ידע מניסיון (חבר'ה שחיים עם ולצד מגבלה נפשית) על איפה אנחנו רואים את עצמנו שנה קדימה בחיינו האישייים וכקבוצה.

איזו ברכה מקצועית (בתחום התעסוקה) הייתם מברכים את עצמכם לשנה החדשה?

י. – הייתי רוצה לשלב בחיי המקצועיים שני תחומים האחד עבודה סדירה בשוק הטבעי כשכיר למספר ימים בשבוע כך שאוכל להתקיים כלכלית ובמקביל לפתח את סיפור החלמתי כהרצאה, כך שאספר אותו ואעזור למגר את הסטיגמה שיש כנגד אנשים עם מגבלה נפשית.

ד. – אני בדרכי להשתלב בתחום הדיגיטלי החדש של שכולו טוב. תחום בשם ENTER שהוא סטודיו דיגיטלי המאפשר התפתחות אישית במגוון רחב של עבודות בתחום הדיגיטלי. שאיפתי היא לטפח את היכולת הוורבלית ואת יכולת הכתיבה בהם יש לי להם יש לי כמיהה וכישרון טבעיים.

מ. – אני שואפת להשתלב החנות ביתית בתחום השירות והמכירות. בקצב שלי שמתגבר מיום ליום. יש לי יכולות ייחודיות לתקשורת עם אנשים ולכן אני יודעת שאפרח בתחום המכירות.

ר. – כיום אני עובד קשה ולכן אני מאחל לעצמי להמשיך בתחום בו אני עובד אך עם פחות עומס עבודה. זאת מפני שחשוב לי לטפח גם את תחום ההתנדבות בחיי וגם את חיי החברה שלי.

א. – כיום אני עובד כסדרן באחת מרשתות בתי הקולנוע הגדולות. אני מקווה שתמשיך להיות עבודה. אני מציין זאת בגלל המצב המדרדר עם נגיף הקורונה. בסך הכל אני מאד ניהנה מהעבודה.

כקבוצה חשוב לנו על אף המצב המורכב סביב נגיף הקורונה לשמור על קלילות והומור ולא "ליפול" לקושי שהמצב סביב הקורונה עשוי לזמן לנו.

ר. – אני משולבת בשכולו טוב כבר 17 שנה. מאז שהקבוצה הוקמה. אני מודה שאני מחפשת כל דרך להתקדם ולהשתלב בשוק הטבעי. הפנטזיה היפה ביותר שלי היא עבודה בהסברה בתחום בריאות הנפש. מאז שהלכתי עם ניר שבי, מנהל מערך ידע מניסיון, ליום העיון של פטרישה דיגן הרגשתי שמצאתי את דרכי. אני עובדת קשה מאד בכדי לטפח את תחום ההסברה בחיי.

א. – כמי שמשתף אחרון. חלומי הוא כן להשתלב בשוק הטבעי עם עדיפות במשרה בקבוצת שכולו טוב וחשוב לי לציין שהשאיפה היא לשלב את העבודה עם לימודים אקדמיים כולשהם בכדי להתפתח לא רק תעסוקתית אלא גם אישית במקביל.

ניר שבי – חשוב לי כמנחה הקבוצה לציין משהו בפניכם. שכל אחד הלך לתעסוקה שמתאימה לו גם תעסוקתית וגם מאד מתאימה לו מבחינת האופי האישי שלו. היכולת שלנו כקבוצה לדבר באופן פתוח גם על החלומות והרצונות התעסוקתיים וגם על האופי הייחודי של כל אחד מאיתנו זה מה שמאפשר לנו לדייק את ההתפתחות האישית והתעסוקתית גם יחד.

מה אתם מאחלים לקבוצה שלנו. קבוצת בעלי ידע מניסיון לשנה הקרובה?

שכל אחד מאיתנו יימצא את עצמו גם בתעסוקה וגם בחברה. בנוסף שנמשיך לעשות עוד פרוייקטים של ידע מניסיון גם כקבוצה וגם באופן אישי ונטפח את תחום ידע מניסיון מפני שיש לתחום עוד המון מקום להתפתח. עוד חשוב לציין שנעשה דברים פרקטים שיתנו פתח לכל הקהילה להצטרף אלינו.

מעוניינים להוסיף שזה מצוין שאנחנו נפגשים אחת לשבוע ומשוחחים באופן פתוח וישיר על כל מיני נושאים ולא רק על נושאים של בריאות הנפש. זה מה שמאפשר לנו לדייק את הפרויקטים שלנו שיתאימו הן לתחום בריאות הנפש והן לקהילה בכלל. חשוב גם שננצל את הכוח הקבוצתי שלנו לעזרה ולראיית האחר, כי מי כמונו מבין את הערך האדיר של להשתמש בכוח לטובה ולא כנגד החלש.

אנו מאחלים לכול חברינו מקבלי השירות שיהיו שלווים ושקטים ועם יכולת להתמודד עם הקשיים האישיים שלהם, עם אומץ והרבה אמונה אישית. שכל אחד ינתב את עצמו למקום שהכי מתאים לו. חשוב לנו לאחל לכולם שלא ירגישו "בחוץ" בשום צורה ושירגישו חלק בלתי נפרד ממעגלי חייהם. גם חשוב לנו לומר תודה קטנה לקורונה שבלעדיה לא היו מפגשי זום ולא הייתה נוצרת הקירבה שלנו.

אנחנו כקבוצה מוסרים לכל מקבלי השירות בקבוצת שכולו טוב שנה טובה, שנת התפתחות, שנת צמיחה אישית ודווקא בימים הקשים שיהיו מלאי רוך ואהבה.

תודה אישית ממני ניר אליכם קבוצת בעלי ידע מניסיון יקרה. אני מודה לכם על שיתוף הפעולה ועל האמון שאני נותנים בי. זה לא דבר מובן מאליו.

שנה טובה יקיריי.

ניר שבי, מנהל מערך ידע מניסיון
קבוצת שכולו טוב

כתבות נוספות

קבוצת משפרי השירות שלנו ממערך ידע מניסיון נפגשו כדי לדון על יום הזיכרון, העצמאות והקשר שביניהם והגיעו לתובנות מעניינות.
מה זה אומר נפש בשבילנו, איך היינו מגדירים מגבלה נפשית ומה המשמעות של נפש בריאה ובגוף בריא עבורנו? - קבוצת חברי ידע מניסיון עם התשובות לשאלות שלכם.
מה היא קבלת החלטות משותפת ואיך מערך ידע מניסיון בקבוצה מטמיע לתוך הקבוצה קבלת החלטות משותפת בצורה ייחודית המתבצעת בשטח?