יוגה – גישה לחיים שלווים יותר

מתי פעם אחרונה עשיתם משהו בשביל עצמכם, מתי עצרתם את מרדף החיים לעשר דקות כדי לנוח ולהירגע? חן שוחט, רכזת תנ. דנדשה, הגיעה להכיר לנו את העולם המרתק ביותר – עולם היוגה. מזמינים אתכם לקרוא קצת יותר בכתבה הבאה

איך יוצרים שינוי? אנחנו מזכירים לעצמנו דברים שאנחנו יודעים ומנסים להטמיע אותו כל יום מחדש.

ההגדרה המילונית של "יוגה" היא איחוד. יוגה רוצה שנאחד את הגוף ואת התודעה. הכוונה היא לחבר בין התודעה לגוף ולנפש. היוגה באה ללמד אותנו איך ניתן לשלוט ברגשות שלנו.

מקור היוגה הוא בהודו, שם התחיל הידיעה שהנפש משפיע על הגוף שלנו, וההפך.

יוגה מורכבת מ-5 דברים:

1. אסנאות (החלק הפיזי) – התנועות של היוגה נקראה "אסאנות", והם מורכבות מהעמדות, מהתנוחות ומהגמישות

2. פריאנה – תרגילי נשימה, הדרך לנשום נכון, להכניס לגוף אוויר, להפיג סטרס וכו'. הדרך לנשום נכון היא לפתוח את החזה, לנסות להתמקד בנשימה בלבד, ולהכניס חמצן.

3. מדיטציה – הדרך להתמקדות בכאן ועכשיו. המטרה שלה להוריד את הקצה במהיר במחשבות ולהרגיע את התודעה, להיכנס למצב של שלווה ושקט. המדיטציה טובה למצבי לחץ, כי היא משקיטה את המחשבות. המדיטציה דורשת תרגול. אנשים שמתרגלים הרבה זמן מדיטציה יכולים גם להתרכז בזה בחדר הומה אדם. המדיטציה עוזרת לנו לבחון את סיטואציות מלמעלה, לבחור איך להגיב להן וכו'.

4. היאמאס – סוג של עשרת הדיברות של היוגה. למעשה הם האמונות על פיהם האדם צריך לנהוג כלפי סביבתו. א. אי אלימות – האדם צריך להיות במצב נפשי שלוו ומאוזן כלפיו וכלפי סביבתו. ב. העדר רכושנות – שום דבר הוא לא שלך, כדאי לשחרר מתי שצריך. ג. שלוט בחשקים שלך – ונסה לא לחמוד בשום דבר. ד. דבוק באמת והימנע משקר. ה. אל תגנוב כלום.

5. ניאמאס – הדיברות של היוגה אשר מרות איך האדם צריך להתנהג כלפי עצמו. א. הישאר נקי – טיהור הגוף. ב. הסתפקות – תהנה מהדברים הפשוטים שהחיים מציעים לך, ואל תשאף לגדול ביותר, למרהיב ביותר. לא כל הנוצץ זהב. ג. קבל הכל, גם את הדברים הפחות נעימים שקורים. ד. הערכה ואמירת תודה על כל מה שיש. מעלה רוחנית מבחינתם. ה. התמסרות לאל – תבטחו בתהליך ובדרך שהיא מובילה אתכם.

את כל חמשת הדברים האלה אפשר לתרגל ביומיום. להחליט שכל יום או כל שבוע אנו מנסים לתרגל משהו קטן – בין אם זה לעשות כל יום מדיטציה ולהשקיט את התודעה ועד לנסות לא לאגור פריטים – אלא לשחרר.

לצפיה בלייב המלא >> לחצו כאן

נמסטה

כתבות נוספות

ראש השנה ויום כיפור, הימים הנוראיים ומה הקשר ביניהם- הסרטון המלא של זיו שחם | מתוך שידורי הלייב שהתקיימו כאן באתר
רותי זוארץ מסיפור חוזר מידי שבוע מביאה לכם המלצות לספרים שהפכו לסדרות וסרטים וכולם כמובן נמצאים וזמינים לרכישה בסניפי ואתר סיפור חוזר????
נאמר את זה במשפט אחד: לגדל כלב זה הדבר הבריא ביותר שאפשר לעשות לעצמנו. למה כדאי לגדל כלבים ואיך הם גורמים לנו להרגיש? ריכזנו לכם את הכל בכתבה אחת -לכבוד יום הכלב הבינלאומי.