יום חמישי 15/04/2021

דמיון מודרך ככלי עזר להפחתת מתח

אנו חיים בקצב מהיר שלעיתים גורם לנו לסטרס, ורק מחכים לחופשה הבאה כדי לנוח ולהירגע. האם חשבתם על כך שיש דרך אחרת להירגע תוך כדי יום העבודה, בהפסקה או אפילו לפני שינה?
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אנו חיים בעידן בו הכל קורה במהירות ומחפשים את הטיול או החופשה הבאה כדי שנוכל לנוח ולהירגע. אם מצאתם את עצמכם חושבים על החופשה הבאה כדי לקחת הפסקה מרעשי הרקע- קחו נשימה עמוקה והקשיבו לדבר הבא!

דמיון מודרך נמצא כאחת מהשיטות שיכולות לעזור לכולנו לעצור לרגע לקחת ‘פסק זמן’ מהחיים לנוח ולהירגע. מה זה? שילוב של טכניקות המאפשרות הירגעות הרפיה והתבוננות פנימית בעזרת הנחייה או באופן עצמי. הדמיון מושתת על ההנחה של הפסיכואנליטיקאי, קארל יונג, המבוססת על מחקרים רבים המסביר כי: “המוח האנושי מגיב באופן זהה לאירועים דמיוניים ומציאותיים מבחינת התופעות הנוירולוגיות (החוויה)”.

כלומר, כשאנחנו מתכננים חופשה- אנחנו מתרגשים, מדמיינים וחווים את תחושה הרוגע, שמחה והנאה רק מהדמיון שנהיה שם.

למעשה כולנו מדמיינים כל הזמן! ברגע שנחשוב מה יהיה, אנו מתחילים להסריט בראשנו תמונות או מחשבות על תרחישים שעוד לא קרו אך הם קורים בדמיוננו וכך משפיעים על תחושותינו ברגע הזה.

לדוגמא:

הגעה ליום עבודה

תור לרופא

פגישה חשובה

פגישה עם חברים

דמיון מודרך הוא בעצם “שיחה” עם התת מודע שלנו. אנו משתמשים בדמיון ככלי עזר להשפיע על מצב הנפשי שלנו.

ניתן להשתמש בדמיון מודרך להבנה של אירועים מהעבר, התמודדות מול לחץ והכנה מנטאלית לפני אירוע חשוב כגון ספורט, מציאת מקום בטוח ואפילו ראיון עבודה.

מוכנים לתרגל?

קחו הפסקה ל 5-10 דקות, היכנסו לשידור הלייב- הריצו לדקה 09:50 ותרגלו דמיון מודרך עם לין אסמן.

לתרגול הדמיון וכניסה ללייב – לחצו כאן.

אהבתם את ההדרכה? הקדישו כל יום 10 דקות לתרגול הדמיון וספרו לנו האם אתם מרגישים שינוי ביומיום שלכם.

?האם הכתבה עניינה אותך
0
4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.