דמיון מודרך ככלי עזר להפחתת מתח

אנו חיים בקצב מהיר שלעיתים גורם לנו לסטרס, ורק מחכים לחופשה הבאה כדי לנוח ולהירגע. האם חשבתם על כך שיש דרך אחרת להירגע תוך כדי יום העבודה, בהפסקה או אפילו לפני שינה?

אנו חיים בעידן בו הכל קורה במהירות ומחפשים את הטיול או החופשה הבאה כדי שנוכל לנוח ולהירגע. אם מצאתם את עצמכם חושבים על החופשה הבאה כדי לקחת הפסקה מרעשי הרקע- קחו נשימה עמוקה והקשיבו לדבר הבא!

דמיון מודרך נמצא כאחת מהשיטות שיכולות לעזור לכולנו לעצור לרגע לקחת 'פסק זמן' מהחיים לנוח ולהירגע. מה זה? שילוב של טכניקות המאפשרות הירגעות הרפיה והתבוננות פנימית בעזרת הנחייה או באופן עצמי. הדמיון מושתת על ההנחה של הפסיכואנליטיקאי, קארל יונג, המבוססת על מחקרים רבים המסביר כי: "המוח האנושי מגיב באופן זהה לאירועים דמיוניים ומציאותיים מבחינת התופעות הנוירולוגיות (החוויה)".

כלומר, כשאנחנו מתכננים חופשה- אנחנו מתרגשים, מדמיינים וחווים את תחושה הרוגע, שמחה והנאה רק מהדמיון שנהיה שם.

למעשה כולנו מדמיינים כל הזמן! ברגע שנחשוב מה יהיה, אנו מתחילים להסריט בראשנו תמונות או מחשבות על תרחישים שעוד לא קרו אך הם קורים בדמיוננו וכך משפיעים על תחושותינו ברגע הזה.

לדוגמא:

הגעה ליום עבודה

תור לרופא

פגישה חשובה

פגישה עם חברים

דמיון מודרך הוא בעצם "שיחה" עם התת מודע שלנו. אנו משתמשים בדמיון ככלי עזר להשפיע על מצב הנפשי שלנו.

ניתן להשתמש בדמיון מודרך להבנה של אירועים מהעבר, התמודדות מול לחץ והכנה מנטאלית לפני אירוע חשוב כגון ספורט, מציאת מקום בטוח ואפילו ראיון עבודה.

מוכנים לתרגל?

קחו הפסקה ל 5-10 דקות, היכנסו לשידור הלייב- הריצו לדקה 09:50 ותרגלו דמיון מודרך עם לין אסמן.

לתרגול הדמיון וכניסה ללייב – לחצו כאן.

אהבתם את ההדרכה? הקדישו כל יום 10 דקות לתרגול הדמיון וספרו לנו האם אתם מרגישים שינוי ביומיום שלכם.

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!