בני אדם וכלבים – עד כמה אנחנו שונים זה מזה?

החיבור בין כלב לבני האדם הוכח מחקרית אינספור פעמים כי הוא תורם לבריאות נפשית והכול על ידי טיפול ודאגה לכלב, ליטוף וחיבור רגשי אליו- אבל עד כמה באמת אנחנו שונים או דומים זה מזה? אירית אלרועי מטפלת ומאמנת בעזרת כלבים, עם כל התשובות בכתבה הבאה.

גם בני אדם וגם כלבים הם יצורים חיים הזקוקים להזנה רגשית ופיזית. כלומר, זקוקים לאהבה, חום ומישהו שפשוט ייתן להם יחס???? כלבים יכולים לחוש ולהרגיש את החיבה, האמון או תחושת ניכור. החיבור בין כלב לבני האדם הוכח מחקרית אינספור פעמים כי הוא תורם לבריאות נפשית ומפחית את הסיכון לחלות במחלות שונות והכול על ידי טיפול ודאגה לכלב, ליטוף וחיבור רגשי אליו- אבל עד כמה באמת אנחנו שונים או דומים זה מזה?

הכלבים, כמו גם בני האדם, שונים אחד מהשני בגודל במשקל ובאופי. לכל כלב, יש את המראה, הסגנון והתכונות שלו.

נערוך השוואה בשלושה תחומים ונראה איך זה אצל בני אדם ואיך זה אצל כלבים:

  • תזונה
  • חושים
  • רגשות

תזונה –

כלבים כמו בני האדם צריכים את כל אבות המזון ע"מ להתקיים – מים, חלבונים, פחמימות, שומנים,

סיבים תזונתיים וויטמינים.

ראינו שבנושא התזונה אנחנו די דומים, חלק גדול מהכלבים יאכל אוכל יבש אבל גם שם יהיו את כל אבות המזון.

חשוב לדעת- מאכלים מסוכנים לכלב:

שום, קפה, אבוקדו, ענבים, בצלים, אלכוהול, אגוזים, שוקולד ומסטיקים.

חושים-

יש לנו את אותם החושים – ראיה, שמיעה, ריח, מישוש וטעם

אך סדר החשיבות משתנה- אצל בני אדם חוש הראיה הוא במקום הראשון, אצל כלבים חוש הריח הוא במקום הראשון, כלבים תופסים את העולם דרך האף שלהם ולא דרך העיניים- חוש הריח נותן עבורם את המידע האמין ביותר מהסביבה.

חוש הריח:חוש הריח אצל כלבים הוא החוש הכי מפותח והוא חזק פי 44 מחוש הריח של האדם! לכן כשכלבים מגיעים למקומות חדשים או פוגשים אנשים חדשים הם מייד ירחרחו.

דרך האף הכלב "אוסף" הרבה מידע עלינו כמו מה אכלנו, מין, האם יש לנו בעל חיים אחר בבית ואפילו ידעו לזהות את המצב הריגשי שלנו.

חוש הראיה: השאלה האם כלבים עיוורי צבעים נשאלת לא מעט והתשובה היא כן, אבל גם לא ????

כלומר, יש צבעים שכלבים לא רואים ובני אדם רואים- וההיפך, בני אדם רואים טווח מלא של צבעים לעומת כלבים שרואים שני צבעים בלבד. כלבים רואים טווח צבעים של שבין צהוב לכחול, הם לא רואים אדום, ירוק, סגול  ודומיהם, לדוגמה: סגול – הכלב יראה כחול, ירוק- הכלב יראה צהוב, אדום הכלב יראה כחום.

חוש השמיעה:כלבים נולדים חרשים ומתחילים לשמוע בגיל 21 יום לעומת בני אדם ששומעים מיומם הראשון ואפילו בתוך הרחם.  עד גיל 21 יום גורים מסתמכים בעיקר על חוש הריח. כלבים שומעים פי ארבע יותר טוב ויותר רחוק מבני אדם. הכלב יכול לאתר את הצליל במרחק של 200 מטר לעומת בני אדם ששומעים עד מרחק של 20 מטר.

חוש הטעם: החוש היחידי שבני אדם יותר טובים בו מכלבים ???? כלבים אוכלים עפ"י חוש הריח בעיקר כי חוש הטעם לא מפותח אצלם כמו בני אדם.

רגשות: במקרה של רגשות אין הבדל רב בין בני אדם ולכלבים, כי אותם חלקים במוח שאחראיים על רגשות מופעלים גם אצל כלבים וגם אצל בני אדם כולל הורמונים ואותם שינויים כימייםאותם אזורים במוח מופעלים במצבים רגשיים כמו כעס או חיבה.

האם לכלבים יש רגשות?

היות שלכלבים יש את אותה נוירולוגיה ואותה כימיה כמו בני אדם, זה יהיה הגיוני להניח שלכלבים יש רגשות שדומים לבני אדם. לכלבים יש רגשות אבל טווח הרגשות שלהם מצומצם יותר משל האדם. כלומר, ישנם רגשות שבני אדם חווים וכלבים לא טווח הרגשות של כלב היא כמו של ילד בן שנתיים וחצי.

אז אלו רגשות מרגישים כלבים?

הכלב לא חווה רגשות מורכבים כמו אשמה, בושה או כבוד.

בגלל שתוחלת החיים של הכלבים היא בממוצע עד גיל 15, ההתפתחות השכלית והרגשית מתרחשת יותר מהר- כלבים עוברים תקופת התבגרות בגיל חצי שנה.

אז אחרי שקיבלתם את כל המידע על השוני והדמיון בין בני האדם לחברו הטוב ביותר,

מה אתם אומרים כלבים ובני אדם יותר דומים או שונים? כתבו לנו בתגובות ????

כתבות נוספות

ראש השנה ויום כיפור, הימים הנוראיים ומה הקשר ביניהם- הסרטון המלא של זיו שחם | מתוך שידורי הלייב שהתקיימו כאן באתר
רותי זוארץ מסיפור חוזר מידי שבוע מביאה לכם המלצות לספרים שהפכו לסדרות וסרטים וכולם כמובן נמצאים וזמינים לרכישה בסניפי ואתר סיפור חוזר????
נאמר את זה במשפט אחד: לגדל כלב זה הדבר הבריא ביותר שאפשר לעשות לעצמנו. למה כדאי לגדל כלבים ואיך הם גורמים לנו להרגיש? ריכזנו לכם את הכל בכתבה אחת -לכבוד יום הכלב הבינלאומי.