סטורי טלינג – איך מספרים סיפור?

למה נועד סטוריטלינג, מה זה בכלל ואיך אנחנו משתמשים בו כדי להעביר את המסר שלנו ביומיום?

סיפור סיפורים קיים משחר ההיסטוריה, ומהווה חלק בלתי נפרד מתרבויות רבות בעולם. תחילה בעל פה ואחר כך גם בכתב. סטוריטלינג היא היכולת שלנו להעביר מסרים בצורה סיפורית, לארוז סיפורי חיים, ידע מקצועי ועובדות, לתוך סיפור חד וברור שמצליח למשוך אליו קהל ומאפשר להשאיר חותם.

לאחרונה ובעיקר מאז שהרשתות החברתיות נכנסו לחיינו "סטוריטלינג" (story telling) תפס תאוצה בעולם העסקי ובעולם העבודה והרבה פעמים הסיפור והמסר שנעביר יגרום לאנשים לזכור דווקא אותנו. 

למה נועד סיפור? מה המטרה שלנו? מה אנו רוצים שיקרה בזכות הסיפור?

לכל סיפור יש מסר, אפשר לספר את אותו הסיפור בדיוק אבל המסר יהיה אחר בכל פעם ובשביל זה סטוריטלינג קיים- כדי לדעת איך לספר את הסיפור ולהעביר את המסר שאנחנו רוצים.

סיפור הוא חוויה של זמן ומקום בו יש מספר/ת ומאזינ/ה. בראיונות עבודה אנו נמצאים בחוויית זמן ומקום, לא תמיד נוחה, שבה יש לתת "הופעת יחיד" אל מול אדם או אנשים אשר ישפטו אותנו על פי הסיפור שנספר. כבר בשלב הכנת קורות החיים אנו מספרים סיפור, במקרה הזה עיקר הסיפור יהיה על הניסיון התעסוקתי שלנו אבל גם כאן השאלה מה המסר שאנו מנסים להעביר? אנחנו צריכים לוודא שהסיפור שלנו הוא מדויק גם לנו וגם "לקהל" – המראיין או המראיינת.

קורות החיים הכתובים שלנו צריכים להיות הסיפור האותנטי שלנו ואם נשלח קורות חיים שאינם מייצגים אותנו, כנראה שפספסנו את המטרה ונגיע למקומות שאינם עבורנו או בשבילנו אז עדיף שהסיפור שנספר יהיה אותנטי ומסופר היטב.

לכתבות בנושא כתיבת קורות חיים לחצו כאן

סטוריטלינג היא אחת המיומנויות החשובות כיום עבור עסקים שרוצים להתפתח והדרך האידיאלית למשוך קהל שיישאר נאמן ויבחר בעסק שלנו על פני אחר. בין אם מדובר בעסק, במוסד או ביוזמה חברתית, סיפור טוב ומרגש מצליח לקרב אנשים למותגים. כתוצאה מכך – מתהדק הקשר בין הצרכנים למותגה ומתגבשת סביבו קהילה אוהדת.

חשוב לדעת שבין אם אנחנו מנסים לשווק את עצמינו או עסק אנחנו חייבים לדעת מה הוא המסר אותו אנו מנסים להעביר ולשווק את המסר באמצעות סיפור.

איך עושים את זה? צפו בלייב המלא סטורי טלינג – איך לספר סיפור עם עידו כץ מנחה ומאמן לתקשורת מניעה

כתבות נוספות

ראש השנה ויום כיפור, הימים הנוראיים ומה הקשר ביניהם- הסרטון המלא של זיו שחם | מתוך שידורי הלייב שהתקיימו כאן באתר
רותי זוארץ מסיפור חוזר מידי שבוע מביאה לכם המלצות לספרים שהפכו לסדרות וסרטים וכולם כמובן נמצאים וזמינים לרכישה בסניפי ואתר סיפור חוזר????
נאמר את זה במשפט אחד: לגדל כלב זה הדבר הבריא ביותר שאפשר לעשות לעצמנו. למה כדאי לגדל כלבים ואיך הם גורמים לנו להרגיש? ריכזנו לכם את הכל בכתבה אחת -לכבוד יום הכלב הבינלאומי.