fbpx
יום שלישי 29/11/2022

תרופות סבתא לעונת החורף

החורף הביא אתו שלל של תסמינים ומחלות - צינון, שיעול יובש ועוד. לרוב, נחפש פתרונות מהירים שיחזירו אותנו למסלול כמה שיותר מהר אך בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מעדיפים להתרכז במניעה ולצרוך מוצרים טבעיים מאשר ליטול תרופות קונבנציונליות. אז איזה תרופות סבתא אתם כבר מכירים?

תרופות סבתא הן פתרון עתיק יומין ואמצעי טיפול טיבעי שעובר מדור לדור. ניתן למצוא טיפול כמעט לכל בעיה ריגשית או פיזית ואת המצרכים כל אחד יכול למצוא במקרר ביתו, ללא צורך במרשם רופא. אחת הדוגמאות הנפוצות והמוכרות ביותר הוא מרק עוף לטיפול בהתקררות.

אז מה אפשר לעשות?

אנשים רגועים חולים פחות – על כן מומלץ לשמור על אורח חיים רגוע, אותם מצבי לחץ מחלישים את מערכת החיסון בגוף ובכך מנטרלים את היכולת של הגוף למנוע הידבקות בווירוסים והתקררויות.

הקפידו על תזונה בריאה ונכונה – חשוב לצרוך אוכל חם ושתייה חמה, פחות כריכים וסלטים, אוכל חם שומר על טמפרטורת הגוף התקינה בחורף, מומלץ לצרוך כמה שפחות אלכוהול וגם לא להגזים עם שתיית קפה ותה המכילים קפאין שכן שני אלה מעלים את הסיכון להיפו תרמיה (טמפרטורת הגוף הנמוכה).

הקפידו על שתיית מים מספקת – אין כמות מוגדרת מראש והדרך הטובה ביותר לגלות את הכמות היא לבחון את צבע השתן, אם הוא בהיר סימן שאתם בסדר.

מומלץ להקפיד ולשמור על טמפרטורה קבועה בחדר של 20 מעלות ולא פחות. זכרו כי מוצרי החימום כגון תנור או מפזר חום עלולים לייבש את האוויר לכן מומלץ להשתמש במכשיר אדים, שכן אוויר חם יכול לגרום להתייבשות. הקפידו לאוורר את הבית באופן תדיר.

מומלץ לעקוב אחר תחזית מזג האוויר ולהתלבש בהתאם “שיטת השכבות” היא הטובה ביותר לחורף כך נוכל להסיר שכבה במידה שנרגיש שחם לנו מידי וההפך נוסיף שיכבה. אם צריך גם כפפות וכובע עשו זאת.

חשוב להקפיד להתמיד בפעילות גופנית לאורך כל השנה גם אם אתם נמצאים בבית תשתדלו לזוז (ללכת/לנוע) התנועה עצמה משפרת את זרימת הדם ותורמת לתחושה חמימה ונעימה. זה נכון לגבי כל פעילות גופנית אותה אתם אוהבים לבצע.

מרכיבים מומלצים המסייעים בחורף:

תה ג’ינג’ר – לימון – דבש:

לימון – מכיל שילוב מנצח של חומרים אנטי בקטריאליים, אנטי וויראליים, ומחזקי מערכת החיסון. שתייתו יוצרת בגרון סביבה חומצית ומאוד לא ידידותיים לווירוסים וחיידקים, דבר שמקשה עליהם להתרבות. הלימון מכיל גם כמות נאה של ויטמין סי שמספר מחקרים הצביעו על כך שביכולתו לסייע לגוף להילחם בהצטננויות.

דבש – נמצא כמועיל לשיעול, מלא בחומרים נוגדי דלקות יעל בדיכוי חיידקים וסוגים שונים של פטריות.

ג’ינג’ר – עשוי להיות יעיל נגד נגיפים במערכת הנשימה בנוסף ג’ינג’ר מרגיע, מיזע, מפחית ליחה, משפר את זרימת הדם, נוגד בחילות, נוגד דלקות ועוד.

מי מלח:

יכולים לסייע לגרון כואב ולאף סתום. במקרה של כאב גרון גרגור מי מלח עשוי לסייע בהפחתת הנפיחות באזור ובהשמדת בקטריות שהתנחלו בגרון.

כדי להכין תמיסת מי מלח – מערבבים חצי כפית מלח דק בכוס מים חמימים עד להמסה. מגרגרים את התמיסה במשך דקה או שתיים ויורקים.

ויטמין סי ואבץ: מחזקים את המערכת החיסונית ויעילים בקיצור משך ההתקררות והצינון.

איפה נמצא אותם?

ויטמין סי – פלפל צהוב ואדום, ברוקולי מבושל, כרוב אדום טרי, כרוב ניצנים מבושל, גויאבה טרייה, קיווי טרי, תפוז, תות שדה, אננס, אשכולית אדומה, או צהובה.

אבץ –  קטניות (חומוס, עדשים, שעועית שחורה ולבנה), אגוזים וזרעים (בעיקר דלעת וקשיו), דגנים מלאים (שיבולת שועל, קינואה, אורז חום), ירקות (פטריות, כרוב, אפונה, אספרגוס וסלק), בשר, עוף, דגים ומוצרי חלב.

ויטמין די:

 הוא למעשה הוויטמין היחידי שהגוף שלנו יודע לייצר לבד והוא ידוע גם בשם “ויטמין השמש”, בגלל שהוא נוצר בעורנו כתוצאה מחשיפה לקרינת שמש (בערך 90%-95%) רק כ- 5%-10% מהוויטמין מגיע מהמזון כמו ביצים, שומן חיות ובעיקר דגים.

ויטמין די נחשב לאחד הוויטמינים החיוניים לגוף האדם – חיוני למאזן הסידן בגוף, מגביר את ספיגת המינרל במעיים מה שהופך אותו למרכיב בעל תפקיד מפתח בשמירה על מבנה וחוזק העצמות, השיניים והשרירים.

מגביר את פעילות המערכת החיסונית וחיוני לתפקוד עצבי תקין. מסייע בחילוף החומרים של סוכרים וחיוני לספיגת ויטמינים ומינרלים.

למדתם משהו חדש? יש לכם תרופת סבתא משלכם שלא ציינו כאן? ספרו לנו בתגובות!

תרופות סבתא עם רווית רכזת תעסוקה בחנות סיפור חוזר חדרה

?האם הכתבה עניינה אותך
1
5

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.