ציפי שחרור לגמרי משוחררת

היא משוררת, סופרת, עורכת ותסריטאית ישראלית, זוכת "פרס אקו"ם" ו"פרס קוגל" ו"פרס ראש הממשלה"- ציפי שחרור בראיון בלעדי לסיפור חוזר.

"רשת מרגשת. אני מודה למי שיזם את הרעיון. אני מקווה שגם גופים אחרים וסקטורים כלכליים נוספים יאמצו את הרעיון". אומרת המשוררת הידועה. אחת  הנשים הראשונות בשיה העברית שנכנסה לפנתאון באינספור שירים , פרסומים ופרסים על פעולה, על דעתה על רשת סיפור חוזר.

ישבנו עם שחרור קשה למצוא אותה במקום אחד-היא לוהטת ומשלהבת, סדנאות, עריכה, ייעוץ, חברים, וכל הזמן הכתיבה שם מפכפכת כמו גשם מבורך. אין סוף לנובע ממנה ואחריה כמו החלילן מהמלין הולכים אלפי קוראיה מושבעים. ספריה של שחרור נכונים ומתאימים לכל גיל, צבע או מין. לאחר שירותה הצבאי בצה"ל הוציאה לאור את ספרה הראשון בשנת 1974 ומאז הוציאה לאור 36 ספרים נוספים- ספרי ילדים ונוער, פרוזה, רומן למבוגרים וספרי שירה, ואף כמה מספריה ומשריה תורגמו לשפות זרות.

כאמור לא רק שירה כותבת שחרור , היא מאוד פעילה בסצינה העכשווית, עוסקת בין היתר גם בעריכת ספרים ובזכות פועלה הרב לקידום היצירה בקרב צעירים ומבוגרים.

על פועלה ומאמציה בקידום הספרות העברית, הוענקה לה בשנת 2016, תעודת הוקרה מטעם "קרן נחמה ומיכל פוחצ'בסקי" (נפ"ש). באותה השנה זכתה גם ב"פרס עיריית חולון לספרות יפה" (ע"ש קוגל), על ספרה "לאונרד כהן שר לה".

מתי נכרתה הברית בינך ובין המילה?

"בגיל 10"

למה דווקא שירה? שירה הרבה יותר קשה לשרוד/ ממנה?

"אני לא בחרתי בשירה .היא בחרה בי?

איך הצלחת משוררת אישה להיכנס לפנתאון?

"שירתי איכותית .לא מתפשרת. לא נכנעת לאופנות או לפופולריות. משוררת שכותבת את האמת הפואטית ללא משוא פנים"

האם את גם מהטוענות שיש אפליית נשים בשיח?

"בהחלט. כפמיניסטית בשנות השמונים יצאה להפגנות בכיכרות, יכולה לומר שמצב הנשים עדיין טעון שיפור עמוק".

מי הוא המשורר או המשוררת האהוב/ה עליך?

"נתן זך"

מה הספר שלך שהוא הכי את?

"שיריפוי כוחה המרפא של השירה".

אז בפעם הבאה שאתם מתלבטים היכן לרכוש את הספרים שלכם, תזכרו שיש רשת חברתית בפריסה ארצית שמוכרת מגוון של ספרים מכל הסוגים ומכל הצבעים.

לאתר סיפור חוזר >> https://rebooks.org.il/

הריאיון בוצע ונכתב על ידי רותי זוארץ מסיפור חוזר חיפה- סופרת, משוררת, עיתונאית ומעבירת סדנאות כתיבה.

כתבות נוספות

"הרעיון של הרשת נפלא. גם בזכות מחזור החיים השני שהיא נותנת לאלפי ספרים – שבמקום להישאר חתומים בספרייתו של הקורא האחד, נחשפים לקוראים נוספים"- מישקה בן דוד בריאיון לסיפור חוזר
"רשת נהדרת ורעיון חדשני, נועז ומבריק". אומר העיתונאי, העורך והמשורר אילן שאול על רשת סיפור חוזר.
"הבת שלי הודיה שהיא בעלת קשיים מסוימים, וחלק מהחברים שעימה מוצאים את עיסוקם ואת סיפוקם ברשת הנהדרת של סיפור חוזר." - מירון איזיקסון בריאיון לסיפור חוזר