המלצת השבוע

רותי זוארץ מסיפור חוזר מידי שבוע מביאה לכם המלצות לספרים שהפכו לסדרות וסרטים וכולם כמובן נמצאים וזמינים לרכישה בסניפי ואתר סיפור חוזר????

הידעתם? יש המון סרטים וסדרות המבוססים על ספרים מעולים שזכו לביקורות חיוביות רבות מקהל הקוראים. מידי שבוע נפרסם לכם כאן המלצות שוות לסרטים וסדרות המבוססים על ספרים שווים! את הספרים כמובן תוכלו למצוא בסניפי ואתר סיפור חוזר ולעוף עם הדמיון.

שנתחיל?

הספר הנמכר ביותר בסיפור חוזר שלפיו נוצרה סדרה שעלתה לא מזמן ל YES , מי אם לא הספר "מלכת היופי של ירושלים!"

ספר היסטורי-משפחתי, שיודע להעביר את רוח תקופת ראשית המדינה. שרית ישי לוי שכתבה את רב המכר, היא עיתונאית תיירות, החורשת את הארץ, אכן מצליחה להביא את אהבתה לשורשיות אדמת ישראל. היא תזכיר לכם כמה ירושלים יש רק אחת כמו משפחה, ואת שתיהן לא בוחרים.

לאחר שמכר מעל ל-300 אלף עותקים הוחלט לעבד את הרומן "מלכת היופי של ירושלים" למלודרמה יומית. הסדרה מגוללת את סיפורה של משפחת ארמוזה הירושלמית, משפחה ספניולית שהוטלה עליה קללה. הגברים להם תינשאנה בנות המשפחה לא יאהבו אותן. הסדרה עוקבת אחרי שלושה דורות של בנות המשפחה, בתקופות שונות: החל מלפני הקמת המדינה ועד שנות ה-70.

את הסדרה מממש מרגישים חיה ונושמת ומוחשית ומריחים את ריח הספניולית והלאדינו והשפה האנגלית של בתקופת המנדט הבריטי בארץ. אם אתם רוצים ערבים של שחוק ודמע ותחושת כישוף על בסיס המציאות-צללו עם אזהרת התמכרות.

לספר "מלכת היופי של ירושלים" באתר סיפור חוזר לחצו כאן

ג'קי בראון

ג'קי בראון גיבורת הספר, ג'קי בראון מאת אלמור לנארד, שעובד לסרט מיתולוגי היא דיילת בחברת תעופה זולה, שמסתבכת עם בלדר כספים.  שני עולמות-תום ופשע וכסף מחברים לסרט מאפיה אמביציוני. יחד הם מנסים לעקוץ זה את זו בניסיון להבריח כספים, תחת איומי משטרה ודיאלוגים שרק אלמור לנארד,  יכול להפיק. הספר שהיה לרב מכר אימץ מיד הבמאי קוונטין טרנטינו.

הספר מרתק ומעורר השראה, הסרט לוקח את הציניות והפעולה ובפרודיה שבספר צעד קדימה, ולמי שמחפש אלימות ופריקת יצרים משתלחת זה הסרט בשבילו.

הטלפון של מר הריגן

"הטלפון של מר הריגן" הוא סרט שעלה זה עתה לנטפליקס, המבוסס על סיפורו של סטיבן קינג. הסופר הכה פופולארי בקרב הקולנוענים, ובכלל.

לעומת הסיפור ההולך אימה, ומסמר שער, אינו שווה לעיבוד שהוא יותר חביב, כפרי. ההתפתחות של הסיפור המכווץ ופוגע, מחמיץ את האימה. הוא הופך לסרט הנוגע לכולנו-יחסינו עם הפלאפונים.

העלילה מספרת את סיפורו של  קרייג, נער צעיר המתגורר בעיירה קטנה (ג'יידן מרטל) מתיידד עם מר הריגן, מיליארדר מבוגר ומתבודד (דונלד סאתרלנד), השניים מתחילים ליצור קשר בלתי סביר על אהבתם לספרים ולקריאה. קרייג מקריא לו מספרים היות והוא הולך ומתעוור. רבים קוראים לו אבל, מכולם,  קרייג הכי מתחבב על הישיש המזדקן.

כאשר הוא נפטר, עולם שלם של על טבעי קם לתחייה, הפלאפון שהביא קרייג להריגן הופך לאובייקט מחבר מות ותחיים.

הסרט חביב ופותח למחשבה, אבל רוצו קראו אותו בכתובים של סטיבן קינג המלך.

חפשו סטיבן קינג באתר סיפור חוזר, לא תאמינו כמה ספרים תזהו ממסך הטלוויזיה שלכם!

חינוך טוב

חינוך טוב נשמע על פניו דבר חיובי שכולם שואפים אליו, אבל יש פה צדדים שליליים שיכולים להגיע למוות. את זה בא ומספר הספר "חינוך טוב", שעליו מושתת הדרמה בשפה האיטלקית, המבוססת על אירועים אמיתיים.

הספר מרתק ומתוח, וכולו נסוב סביב התעללות של נערים בנער השונה מהם.

הוא נקרא בנשימה עצורה, אתה נשאב אליו. מרגיש שהוא מספר רק לך את הכביסה המלוכלכת. כל סטירה, כל מכה, כל טיפת דם מוקזת, כל התעללות פיזית ונפשית בגיבור הסרט- מחניקה.

הספר האיטלקי שבוים ע"י סטפנו מורדיני נעשה על פיו הוא הרבה יותר מהורהר, והופך לעיסה של תורות פילוסופיות מהו טוב, מהו רע. הוא יורד לאמיתות העולם והסביבה, שבספר הן עובדות נהדר.

בסרט זה פחות עובד, וזה נהפך למשמים-וחבל. הצילום האפל סוגר וקודר. והוא מרגיש כמו קצת יותר מדי.

חינוך טוב-לכו על הספר, הוא יהלך עליכם אימיים עם האמיתות על מי ומהי מהות האדם.

לרכישת הספר "חינוך טוב" באתר סיפור חוזר לחצו כאן

תבונה ורגישות

'על תבונה ורגישות' הוא מסוג הספרים שאתה יכול לקרא שוב ושוב ולא להשתעמם. הוא עשוי כה טוב-עד שאתה עצמך נמצא בתקופת הרומנטית המאה ה-19. ספרה של ג'יין אוסטן "תבונה ורגישות" פורסם לראשונה בשנת 1811 בעילום שם, ובהוצאה השנייה של הרומן היה כתוב על הכריכה "מאת מחברת גאווה ודעה קדומה" (שפורסם ב-1813).

הספר מדבר על הנושא הכאוב והנפוץ בעולם-מעמדות. עדות, גזענות. כל אלה כשהם מתנקזים לסיפור אהבה הרקע תמיד הוא האויב, זהו סוד ספרה של אוסטין האלמותי.

תבונה מול רגישות – הרגישות של מריאן מבטאת את התנועה הרומנטית שרווחה באנגליה בסוף המאה ה-18. תנועה זו הייתה תגובת נגד לרציונליות של עידן הנאורות, שמתבטאת ברומן בהתנהגותה המאופקת של אלינור. הרומנטיקה של מריאן מתבטאת בהאדרת הרגש, אהבת הטבע, האומנות מוזיקה ושירה. הרציונליות של אלינור היא בגישה יותר מעשית לחיים.

כל העת הרומן עוסק סביב כסף ורכוש, כסף ומעמד חברתי. כל הדמויות מסתבכות ומתפתלות סביב הנושא הזה. כמעט כמו בימינו מלבד הממלכתיות והגינונים והליכות.

לא פלא שהספר הממכר הפך לסרט פופולארי בכיכובם של אמה תומפסון ויו גרנט. גם הוא הפך לפנינה קולנועית.  הסרט הוא סרט שכיף להתענג ולהתבונן  בו שוב ושוב בשמלות, הכרכרות, והרומנטיקה שמכסה על אמיתות קשות, שנותרו בעינם עד ימינו אנו.

חפשו את הספר באתר סיפור חוזר

שקרים קטנים גדולים

בספר שקרים קטנים גדולים מאת הסופרת ליאן מוריארטי , יוצאים כל השקרים אל האור. הספר שהצליח כ"כ הפך לסדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמה קומית שחורה, ומשודרת בHBO.

הספר מותח, קצבי, ומנער את הקורא לבדוק מיהו האדם שמימינו ומשמאלו, כי אי אפשר לבטוח באדם. פרשיית שרשרת רציחות בישוב קטן אשר כל הסודות נשפכים לעלילת שלוש אימהות: מדלן מקנזי- שלא מסתירה את קנאתה באשתו החדשה והצעירה של בעלה לשעבר (טאפר), חברתה הטובה ביותר של מדלן- סלסט רייט, שהיא עורכת דין לשעבר וג'יין צ'פמן (וודלי), אם חד-הורית עם עבר אפל, שאותה מדלן וסלסט לוקחות תחת חסותן. שלוות העיירה מופרית והמון אמיתות מתגלות.

הספר והסדרה יספקו לכם את רמת האדרנלין מבלי לצפות מאיפה הוא יבוא. בקיצור, ממליצים!

לספר "שקרים קטנים גדולים" באתר סיפור חוזר לחצו כאן

עת להרוג

עת להרוג הורג את הקורא במתח, פעולה וסיפור מתפתל באלימות שיודע לעצב יפה רק סופר רבי המכר ג'ון גרישם. ג'ון גרישם התחיל לכתוב את "עת להרוג" בשנת 1984, לאחר שהיה עד למתן עדות בבית המשפט של ילדה בת 12 שהיתה קורבן לאונס אכזרי. הספר נמכר במיליונים ברחבי העולם ואף הוסרט לסרט מצליח!

העלילה מתרחשת בעיירה קטנה במדינת מיסיסיפי. שני גברים לבנים אונסים ומכים ילדה בת ה-10 שחורה. הם נתפסים ועומדים לדין בפני הבית משפט, שעומד להעניש אותם בכל החומרה. מאידך,  אביה של הילדה, קרל, חושב, שכל העונשים חוץ מהרג לא יצליחו לרצות אותו. אין סליחה לאכזריות שכזאת שפגעה בנפשה של בתו לכל החיים. ברגע ששני הגברים עולים לבית המשפט הוא מופיע שם ויורה בהם למוות. הוא מיד נעצר והשופטים מחליטים שיוצא להורג. אך קרל מחליט להילחם ופונה לעורך דין צעיר ומבריק, שמיד מבין שיכול להתפרסם בעזרת התיק הזה. כל התקשורת עוסקת בזה בגלל שקרל הוא שחור והגברים שנרצחו לבנים.

הספר והסרט יישארו אצלכם הרבה אחרי שתסיימו לקרוא או לראות אותו.

לרכישת הספר "עת להרוג" באתר סיפור חוזר לחצו כאן

איך לשנות את דעתך

הספר "איך לשנות את דעתך" של העיתונאי והסופר מוערך מייקל פולין הוא ספר מרתק. מי לא רוצה לדעת ולקרוא בגוף ראשון התנסויות עם סמים פסיכאדליים, המשחק של רודפי המוח שכמונו. מיד עם יציאתו הוא היה נוכח ברשימת עשרת ספרי השנה של "הניו יורק טיימס"!

מייקל פולן יצא לחקור כיצד משתמשים באל-אס-די כדי להקל את מצוקתם של אנשים הסובלים מבעיות קשות לטיפול כמו דיכאון, התמכרות וחרדה,  אבל יצא לו הרבה יותר-יצא לו ספר יכול לסייע גם לאנשים בריאים ביומיום שלהם. פליין פוקח עיניים, הוא נתן בספרו הבנה כנה של ממה ומאיך אנחנו עשויים. הוא נותן תחושה העולם כה גדול וחכם.

זו סדרה מצוינת מרתקת, שואבת, מאירת עיניים, אך הוא מעל וכל טריגר ומניע ללכת להשתמש, כשהדבר הכי זועק בסדרה עצמה שהיא סם ממכר, שלא מובא בה, מספיק הידע על הנזק ממנה. כמה רבים הם המאכלסים את בתי החולים הפסיכיאטריים כתוצאה של שימוש לא נכון ולא מפוכח בסמים האלה

לרכישת הספר "איך לשנות את דעתך" באתר סיפור חוזר לחצו כאן

בלב הים

סיפור הישרדות

נתנאל פילבריק הוא אחד הספרים שהדפים בו הם כמו גלגלים מטלטלים בלב ים.

שאלה של הישרדות עולה בספר זה. האם תציל בלב ים את עצמך או את זולתך-שאלה ענקית פותחת את הרומן המעצים הזה. לניצולי ציידת – הלווייתנים אסקס, זו לא הייתה שאלה של משחק תפקידים או של סימולציה. הבחירה הייתה אמיתית וגורלית. האוניה אסקס נותצה וטובעה על – ידי לווייתן זועם. מתוך עשרים אנשי צוותה שרדו שמונה. טביעת האונייה ומסע ההישרדות של ניצוליה, היו בזמנו מקרה ידוע – כמו טביעת הטיטניק. האירוע המחריד וגיבוריו האמתים שימשו השראה להרמן מלוויל, בכתיבת הרומן הגדול מובי – דיק. את הגרסה הרשמית לאסון, שכתב אואן צ'ייס, החובל הראשון, למדו בבתי – הספר בארה"ב. אחר – כך שקע הסיפור כולו בתהומות השכחה. ואין זה פלא. הספר מצמית לב ונדבק לקרומי הלב בשאלה גדולה מה טיבו  של האדם רע או טוב נעוריו.

הסיפור ההירואי עובד לסרט הרפתקאות משלהב וממחיש, ומשודר בנטפליקס.

לרכישת הספר באתר סיפור חוזר לחצו כאן

הבושם-הוא יישאר עליכם הרבה זמן אחרי

הספר הבושם, הוא כל כך עוצמתי, ומחבר שתי תשוקות לאהבה ולמוות המיסתורי שבה, הכל כל דרך ניחוח האף. הבושם-סיפורו של רוצח הוא ספר מאת פטריק זיסקינד, שעובד לסרט ב-2006, ועתה הוא אחד מהסרטים המומלצים בנטפליקס, וכן הוא מכשף. הבושם: סיפורו של רוצח הוא רומן היסטורי שיצא לאור בשנת 1985,

הרומן חוקר את חוש הריח ואת מערכת היחסים שלו עם אנשים ונשמות אבודות וסיפורים. זהו סיפורה של ערגה של חוש אחד שעולה על כל האחרים. עלילה תגלה לכם בסוף היום, עת רגיעה אחרי עמל, מה יכול להיות טמון בזיעת אפך. סיפור  של עד לאן תלך הרוח האנושי בגילוי היפה שבמכוער ובכיעור של היופי. הכל דרך סיפורו של רוצח, שרוצה לשמר את זיעת גופותיו ולרקוח מהם את הבושם הנפלא מכל.

הספר תורגם ל-48 שפות ולמעלה מ-20 מיליון עותקים שלו נמכרו ברחבי העולם; בכך היה "הבושם" לאחד מרבי-המכר הגדולים ביותר בין הרומנים הגרמניים של המאה ה-20.

אנוליה הולמס

למי שלא הספיקה לו הגירסא הגברית של שרלוק הולמס, כדי שיקרא ויראה את הגירסא הנשית, הקטנה -אנולה הולמס.

אנולה הולמס סרט מסתורין אמריקאי, המבוסס על הספר הראשון בסדרת ספרים בשם זהה מאת ננסי שפרינגר. העלילה מלאת רגש, שנינות, קריצה וקצב סוחף.

עלילת הספר מתרחשת בשנה  1884 בבריטניה. אנולה הולמס היא האחות הצעירה ביותר במשפחת הולמס המפורסמת. היא ילדה חופשית, בעלת רצון חזק ופורצת גבולות, ממש כמו בילבי ג'ינג'ית סוערת וסקרנית. והיא מתנגדת לנורמות החברתיות של נשים בתקופתה. אמה, יודוריה, לימדה אותה הכל משחמט ועד ג'וג'יטסו. אמה גם גרמה לה לקרוא כל ספר בהיכל פרנדל, ביתם והייתה מעריצה גדולה של משחקי מילים.

ביום הולדתה השישה עשר, אנולה מתעוררת ומגלה שאמה נעלמה ומשאירה רק כמה מתנות ליום הולדתה. בעקבות היעלמותה של אמם, אחיה של אנולה, מייקרופט ושרלוק מגיעים להשגיח עליה. בעוד שרלוק מוצא אותה כילדה אינטליגנטית, מייקרופט מוצא אותה בעייתית; כאפוטרופוס החוקי שלה, מייקרופט מתכוון לשלוח אותה לבית ספר לנערות המנוהל על ידי מיס הריסון חמורת הסבר.

הספר שנמצא ברשת סיפור חוזר, נחשב לאד הלהיטים בנטלפליקס. סרט תמים אבל לא מטופש ולא נופל לקיצ'. הגיבורה מדברת בכנות אל הקהל שבמסך, מודעת ודרוכה לקראת כל הבאות.

כהשלב קורא הכל קורה

'כשהלב קורא' היא סדרה, המשודרת בנטפליקס, המבוססת על ספר באותו השם מאת ג'נט אוקה שיצא לאור ב-1983. ספר מרתק, אוהב אדם וידענות. הוא מצביע בכל האצבעות של הידיים על אהבת הספר. הספר המרטיט עובד מיד לסדרת דרמה אמריקאית תקופתית. הסדרה מתרחשת בארצות הברית ובקנדה, והיא עוסקת באישה מהחברה הגבוהה, אשר עוברת מארצות הברית לקנדה. היא עושה זאת כדי לעזור לאנשים אחרים ולהיות מורה בקהילה קטנה. אם יש לכם מבחן בהיסטוריה, יש מצב שלמצוא את כשהלב קורא יעזור לכם מאוד להתכונן.

לחיות זה לעשות חיים לא משוגעים

הספר הספרדי "live is life , סחף כ"כ הרבה  קוראים עד שעובד לסרט, שעלה השבוע לנטפליקס. כמו הספר גם הסרט  הוא סרט המבוסס על ספר הרפתקאות –התבגרות בעל אותו שם. ספר לחופש הגדול על החופש הגדול, המספר אחרי חבורת נערים במסע לחיפוש עץ המשאלות. הסרט בהישג של תיאום איכותי עם  הספר, הוא כמו שהוא נשמע-"וואוו" אחד גדול, מהמטרה שלו, המשותפת לכל אדם, ועד העלילות המפותלות בגיבוש וההתבגרות של חבורת הנערים בדרך. הספר וגם הסרט כובשי לב. אחיו של הגיבור הראשי, מנהיג החבורה, חולה בסרטן, מקריח, גוסס ובכ"ז החיים שבו ומסביבו באים לסיומם הכי לא צפוי.

ספר וסרט ללקק את הידיים מהנוף והמראות ותשוקת המסע.

לרכישה באתר סיפור חוזר >> https://rebooks.org.il/

לסניפים הקרובים לביתכם >> https://rebooks.org.il/branches?he_IL

ההמלצות נכתבו על ידי רותי זוארץ מסיפור חוזר חיפה- סופרת, משוררת, עיתונאית ומעבירת סדנאות כתיבה.

כתבות נוספות

ראש השנה ויום כיפור, הימים הנוראיים ומה הקשר ביניהם- הסרטון המלא של זיו שחם | מתוך שידורי הלייב שהתקיימו כאן באתר
נאמר את זה במשפט אחד: לגדל כלב זה הדבר הבריא ביותר שאפשר לעשות לעצמנו. למה כדאי לגדל כלבים ואיך הם גורמים לנו להרגיש? ריכזנו לכם את הכל בכתבה אחת -לכבוד יום הכלב הבינלאומי.
ברחבי העולם מציינים היום את יום בגדי היד שניה, יום חג למותג הצבעוני שלנו "דנדשה"! קבלו 5 סיבות למה כדאי לקנות בגדים ביד שניה – מבטיחות לכן שאחרי שתקראו אותן, לא תקנו בגדים בשום מקום אחר