זהר אביב בריאיון לסיפור חוזר

רותי זוארץ מביאה לנו את זהר אביב לראיון בלעדי בסיפור חוזר!

זהר אביב

"כן, בטיפול שלי אשתמש בקריאה וכתיבה כחלק מהטיפול , כדי שהמטופל יוכל להמשיך עם הטיפול שלו בעצמו גם אחרי תקופת הטיפול מולי. האושר הכי גדול זה לשמח אחרים". עונה זוהר אביב סופרת הילדים והנוער הפופולארית ביותר בישראל שמגלה תפח מעצמה כמטפלת ולא רק ככותבת, על השאלה אם היא הייתה רוצה להיות מטפלת ולא רק סופרת.

"נולדתי בהלל יפה בחדרה, גדלתי במושב אודים בשרון, אחרי נישואיי עברתי לעיר נתניה שהייתה בעיני כילדה, משאת נפש של אורות וחנויות שפע ודיסנילנד".

איזו מין ילדות הייתה לך שאת עוסקת בכתיבה לילדים במיוחד?

"עד בית הספר היסודי היה לי עולם רגשי מאד מפותח, הזדהיתי עם תרנגולי ההודו שסבלו מהחום בלולים, עם התותים שהיה להם קר והודו להוריי שעטפו אותם בחממות. היית יושבת במכולה של תפוזים מביטה בשמיים ומדמיינת סיפורים. היה לי הגה פלסטי שהייתי נוסעת איתו ברחבי המשק שלנו.

תמיד הזדהיתי עם הילדים האלו שבצד שלא מתחברים, והייתי ממציאה סיפורים ומספרת לחברה שלי על עולם טוב יותר בהם גם אלה שבצד מצליחים להיות במרכז החברה. הרצון לברוח לעולם הדמיון היה חזק, הייתי חוזרת הביתה מבית הספר, רצה לטלפון הציבורים במרכז המושב שמה אסימון וממשיכה לספר לה את הסיפור בהמשכים."

מתי גילית את הכתיבה?

"אחרי שנולד הבן שלי הייתי ממש בחצי דיכאון, בעלי אמר לי שאני לא צריכה לעבוד שאשב בבית ואגדל ילדים ובשבילי זה היה היגד אכזרי, כאילו אין בי צורך. מתוך הדכדוך התחלתי לכתוב. לאט לאט קיבלתי אומץ וכתבתי גם לעיתון כולנו, מעריב לילדים ועוד. התחלתי להרוויח מכתיבה, אבל לא היה לי אומץ אפילו לחשוב על להוציא ספר.

אחרי שלוש שנים הבת שלי נולדה, ואני הלכתי ללמוד ספרות ובמקביל התחלתי ללמד דרמה בבתי ספר בעיר, אהבתי את הילדים אהבתי לכתוב להם הצגות ולהעלות אותם בסיום שנה, ראיתי שאני אוהבת לכתוב וזה מצליח… והנה פנו אלי מהוצאת כתר וביקשו להוציא סיפור שלי שהיה בעיתון ילדים כספר".

כשאת כותבת מה קורה לך בגוף ונפש?

"אני חוזרת לילדות אני יוזמת אני עוזרת אני מקובלת, אני בתוך עולם אחר שיש לי בו השפעה , בשבילי זו מדיטציה, זה גורם לי אושר וסיפוק. אני צוחקת עם הדמויות שאני ממציאה."

למי את מייעדת בעצם את ספרים?

"בהתחלה כתבתי רק בשביל עצמי לאט לאט ילדים החלו להבחין בספריי וביקשו גם להשתתף כדמויות וזה מדהים בשבילי לקחת ילד עם קושי ולרקום סביבו סיפור שמביא להעצמתו ולהעצמת כל מי שסביבו, בסדרת יד הפלא כתבתי עם ילד עם אוטיזם עם צלאיק עם הפרעת קשב וריכוז ועוד ועוד, ואלה ספרים שמלמדים לקבל את השונה את האחר ואת עצמי."

איך הצלחת להתקדם ולהצליח בשדה כה נרחב כמו ספרות הילדים?

"כנראה שכשכותבים ממקום שיש בו צורך עמוק, כשכותבים מתוך שליחות, זה מייבא התמדה, כשרון והתמדה ביחד זה מתכון להצלחה."

את גם מטפלת מה הקשר?

"מכיוון שהקריאה והכתיבה ריפאו אותי בכל שלב ומשבר בחיי, החלטתי להעצים את העניין הזה, של הריפוי דרך המילים אני כל הזמן לומדת, למדתי הנחיית קבוצות הורים באדלר במשך שבע שנים, למדתי קוצ'ינג, אן אל פי, קבלה, רייקי. אני מחברת בין כל השיטות ומביאה טיפול דרך הספרים. אני אוהבת שילדים כותבים לי- הייתי אלים ואחרי שקראתי את כוח המוח אני מבין שזה לא שווה, ומיותר."

מה בין טיפול לכתיבה?

"הכתיבה עצמה היא סוג של טיפול , היא כמו פסיכולוג תנסו פעם לכתוב את כל מה שעולה על ליבכם תראו איזה התעלות ואושר תרגישו לאחר מכן. הכתיבה היא גם בריחה לעולם אידיאלי מעניין מסקרן, כתיבה היא טיסה למקום אחר בלי כרטיס טיסה או ויזה."

תודה רבה על הריאיון והמון הצלחה בכל העשייה שלך!

לאתר סיפור חוזר >> https://rebooks.org.il/

הריאיון בוצע ונכתב על ידי רותי זוארץ מסיפור חוזר חיפה- סופרת, משוררת, עיתונאית ומעבירת סדנאות כתיבה.

כתבות נוספות

"הרעיון של הרשת נפלא. גם בזכות מחזור החיים השני שהיא נותנת לאלפי ספרים – שבמקום להישאר חתומים בספרייתו של הקורא האחד, נחשפים לקוראים נוספים"- מישקה בן דוד בריאיון לסיפור חוזר
"רשת נהדרת ורעיון חדשני, נועז ומבריק". אומר העיתונאי, העורך והמשורר אילן שאול על רשת סיפור חוזר.
"הבת שלי הודיה שהיא בעלת קשיים מסוימים, וחלק מהחברים שעימה מוצאים את עיסוקם ואת סיפוקם ברשת הנהדרת של סיפור חוזר." - מירון איזיקסון בריאיון לסיפור חוזר