יום ראשון 16/05/2021

איך מתמודדים עם דחיינות?

"ממחר אני מתחיל לרוץ, שבוע הבא אני מתחילה לחפש קורס שמעניין אותי..." כולנו מכירים את המשפטים האלה ויצא לנו לא פעם לדחות משימה לזמן אחר ולשכוח מקיומה. יעל שטרן, מאסטר ב NLP, מגיעה עם כל הדרכים להילחם ב 'דחיינות' בכתבה הבאה.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אחד האתגרים הגדולים שלנו בתקופה העמוסה בה אנו חיים היא דחיינות. כולנו דחיינים. נקודה. דחיינות היא מילה יפה כדי לתאר את הנטייה לא לעשות דברים בזמן 😊

אז מה זה דחיינות?

דחיינות היא התנהגות המתאפיינת בדחייה או הימנעות של אדם מביצוע פעולה או מטלה שהוא מעוניין או צריך לבצע. אנחנו לא נדחה פעולות פשוטות כמו להתלבש אחרי מקלחת או ללכת לעבודה, אבל פעולות שדורשות מאיתנו מאמץ, כח, מחשבה כמו להתחיל אורח חיים בריא/ ספורט/ לימודים- רובנו נוטים לדחות.

המחשבה הפשוטה שעוברת בראשו של דחיין:

יש מקבל החלטות רציונלי (איש) ויש סיפוק מיידי (קוף)

מקבל ההחלטות הרציונלי יקבל החלטה רציונלית לעשות משהו מועיל כמו לצאת לריצה, לעומת זאת ‘הקוף’ ינסה לדחות את הפעולה ויקבל החלטה דחיינית כמו לחפש לאכול משהו במקרר ולראות פרק בסדרה שאנחנו אוהבים.

לסיפוק מיידי אכפת רק שיהיה לי קל וכיף עכשיו.
שני סוגים של דחיינות: דחיינות עם תאריך יעד ודחיינות בלי תאריך יעד.

יש דברים שאם לא נעשה אותם, לא יקרה כלום- אין להם תאריך יעד וזה עכשיו ביני לביני ואז אנחנו מחפשים את “הלמה”- למה לעשות את זה? (כמו לצאת לריצה- לא יקרה כלום אם נצא היום או מחר)

כדי להימנע משאלת “הלמה” ולהימנע מדחיינות, צריך לפשט את הדברים, להרגיל את עצמנו לעבוד כמו מכונה חכמה ולעבוד לפי הצורה הבאה:

  1. נרשום את המשימות שלנו בראשי פרקים עם הסבר בנוגע לכל הדברים אותם נרצה להשיג.
  2. נקבע סדרי עדיפויות לדברים שאותם צריך לעשות על פי החשיבות של הדברים.
  3. נתקדם לאט לאט, נשים לב שאנחנו עומדים בכל הקריטריונים שהצבנו לעצמנו
  4. נעקוב אחרי הרשימה יום יום כדי לראות שאנחנו מצליחים לעמוד במשימות שהצבנו לעצמנו.

 

לצפייה בלייב המלא לחצו כאן- להתמודד עם דחיינות עם יעל שטרן, מאסטר ב NLP.

מה דעתכם על הכתבה? כתבו לנו בתגובות 👇🏼

?האם הכתבה עניינה אותך
1
22

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.