יום רביעי 28/07/2021

התמודדות עם אובדן

כולנו חווינו אובדן במהלך החיים. בין אם זה קרוב משפחה, מקור הכנסה ואפילו זוגיות. אך איך מתמודדים עם האובדן שבחיינו? אלינה אליסון עם כל התשובות בכתבה הבאה.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כולנו חווינו אובדן במהלך החיים. זה יכול להיות אובדן הכנסה, עבודה, אובדן בן/ בת זוג, גירושין ועוד המון תחומים. ההתמודדות עם האובדן משפיעה על כל תחום בחיינו, עלינו לגייס הרבה כוחות כדי להיות מודעים לאובדן ולפעמים נדרשת גם תקופה של אבל נפשי. כל אובדן מכל סוג שהוא דורש התמודדות, איך אתם מתמודדים עם אובדן?

קיימים כמה שלבים של אבל- לא בהכרח אבל על אדם שהלך, אלא על כל אובדן שהוא.

ואלה הם השלבים:

השלב הראשון הוא הכחשה, בשלב זה אנחנו לא מתמודדים עם הדברים אלא מתעלמים מהם (זה לא קרה לי, אני לא באמת חולה וכדומה).

בשלב השני מגיע הכעס, זעם, לאו דווקא על מישהו מסוים אלא כעס כללי- כאילו נפל עלינו עונש, האשמה כלפי אנשים אחרים ועוד.

כשעוברים את שלב הכעס, מגיע שלב משא ומתן, מחשבה של משא ומתן עם החיים אם אעשה כך אולי יקרה אחרת וכדומה.

והשלב האחרון- קבלה והשלמה, זה השלב אליו אנחנו שואפים להגיע. בשלב זה אנחנו מפסיקים להילחם עם עצמנו ומקבלים את האובדן. ברגע שאנחנו מקבלים את המציאות אנחנו יכולים לקבל את הרגשות שלנו ולחיות בשלום גם עם רגשות קשים כמו חרטה, עצב וכאב.

אפשר להגיע לשלב האחרון של הקבלה, לחבק את התכונות שלנו ולא להילחם איתן. כשאנחנו נלחמים- אין מנצחים, אפילו אם עברנו דברים קשים, נוכל לחיות עם עצמנו בשלום, כאנשים שלמים ולא מושלמים, ברגע שאנחנו מקבלים את עצמנו כמו שאנחנו- נהיה לנו יותר קל, עם התחושות הללו יגיעו קבלה עצמית וחופש.

החלמה  היא עניין אישי ואינדיבידואלי. לכל אחד החלמה תראה אחרת, אבל היא קיימת לכולם. ההחלמה תגיע מבפנים כשהאדם בשל ורוצה בזה, רק אז הוא יוכל לבצע פעולות לקיום ההחלמה. בהחלמה יש הרבה תקווה- למרות האובדן והסבל שעברנו ובעקבות ההתמודדות, מגיעה החלמה חזקה יותר וממנה גם עתיד טוב יותר, בו אנחנו מודעים יותר לעצמנו, מחוזקים מבחינה נפשית ופנימית.

אל תשכחו “מה שלא הורג אותך מחשל אותך”, זה מגיע כשאנחנו מקבלים את האובדן, כואבים אותו ומתאבלים עליו. אחריו ניתן להשלים עם מה שעברנו ולקבל את זה כחלק ממי שאנחנו, לראות את ה”מתנות” בדרך שעברנו. השינוי מגיע עם הזמן, כשאנחנו מוכנים אליו.

אז איך מתמודדים עם האובדן במשפט אחד?

הציבו לעצמכם מטרות והתמידו בהם, השקיעו חשיבה תכנון ופעולות, קבלו את עצמכם על מנת שתוכלו להיות יותר פנויים להתקדמות הלאה, כך יהיו לכם את הכוחות להתקדם קדימה.

לצפייה בלייב המלא ולטיפים נוספים כיצד להתמודד עם אובן בחיים – לחצו כאן.

מה דעתכם על הכתבה? כתבו לנו בתגובות.

?האם הכתבה עניינה אותך
2
10

2 תגובות

  1. נשמע כל כך טכני, מנוקר, סיסמתי (ססמה).
    אולי אתם כעמותה, ואתם כעובדים בעמותה וכל אחד אחר, ישאל את עצמו בכנות מה הוא עשה שגרם למישהו אחר לחוות אובדן, ומה הוא מתכוון לעשות בנדון?
    אולי קודם, ראשית לכל, תזכרו מה אתם עשיתם שגרם אובדן, תזכרו את מי שגרמתם לו לאובדן…
    אבל אני יודעת, אתם, שגרמתם לי לאובדן רציני ומתמשך, בטח תמחקו את התגובה שלי, כי זו הדרך שלכם, לפחות מהניסיון שלי ושל רבים אחרים.

    1. צודקת אנאיס, הם חבורה של חובבנים על גבול השרלטנות.
      את המשפט “מה שלא הורג מחשל” אפשר להגיד לילד, לא לאדם בוגר שעבר דברים בחיים, ויודע שמה שלא הורג יכול להפוך אותך לנכה, ושיש סבל גרוע ממוות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.