התמודדות עם אובדן

כולנו חווינו אובדן במהלך החיים. בין אם זה קרוב משפחה, מקור הכנסה ואפילו זוגיות. אך איך מתמודדים עם האובדן שבחיינו? אלינה אליסון עם כל התשובות בכתבה הבאה.

כולנו חווינו אובדן במהלך החיים. זה יכול להיות אובדן הכנסה, עבודה, אובדן בן/ בת זוג, גירושין ועוד המון תחומים. ההתמודדות עם האובדן משפיעה על כל תחום בחיינו, עלינו לגייס הרבה כוחות כדי להיות מודעים לאובדן ולפעמים נדרשת גם תקופה של אבל נפשי. כל אובדן מכל סוג שהוא דורש התמודדות, איך אתם מתמודדים עם אובדן?

קיימים כמה שלבים של אבל- לא בהכרח אבל על אדם שהלך, אלא על כל אובדן שהוא.

ואלה הם השלבים:

השלב הראשון הוא הכחשה, בשלב זה אנחנו לא מתמודדים עם הדברים אלא מתעלמים מהם (זה לא קרה לי, אני לא באמת חולה וכדומה).

בשלב השני מגיע הכעס, זעם, לאו דווקא על מישהו מסוים אלא כעס כללי- כאילו נפל עלינו עונש, האשמה כלפי אנשים אחרים ועוד.

כשעוברים את שלב הכעס, מגיע שלב משא ומתן, מחשבה של משא ומתן עם החיים אם אעשה כך אולי יקרה אחרת וכדומה.

והשלב האחרון- קבלה והשלמה, זה השלב אליו אנחנו שואפים להגיע. בשלב זה אנחנו מפסיקים להילחם עם עצמנו ומקבלים את האובדן. ברגע שאנחנו מקבלים את המציאות אנחנו יכולים לקבל את הרגשות שלנו ולחיות בשלום גם עם רגשות קשים כמו חרטה, עצב וכאב.

אפשר להגיע לשלב האחרון של הקבלה, לחבק את התכונות שלנו ולא להילחם איתן. כשאנחנו נלחמים- אין מנצחים, אפילו אם עברנו דברים קשים, נוכל לחיות עם עצמנו בשלום, כאנשים שלמים ולא מושלמים, ברגע שאנחנו מקבלים את עצמנו כמו שאנחנו- נהיה לנו יותר קל, עם התחושות הללו יגיעו קבלה עצמית וחופש.

החלמה  היא עניין אישי ואינדיבידואלי. לכל אחד החלמה תראה אחרת, אבל היא קיימת לכולם. ההחלמה תגיע מבפנים כשהאדם בשל ורוצה בזה, רק אז הוא יוכל לבצע פעולות לקיום ההחלמה. בהחלמה יש הרבה תקווה- למרות האובדן והסבל שעברנו ובעקבות ההתמודדות, מגיעה החלמה חזקה יותר וממנה גם עתיד טוב יותר, בו אנחנו מודעים יותר לעצמנו, מחוזקים מבחינה נפשית ופנימית.

אל תשכחו "מה שלא הורג אותך מחשל אותך", זה מגיע כשאנחנו מקבלים את האובדן, כואבים אותו ומתאבלים עליו. אחריו ניתן להשלים עם מה שעברנו ולקבל את זה כחלק ממי שאנחנו, לראות את ה"מתנות" בדרך שעברנו. השינוי מגיע עם הזמן, כשאנחנו מוכנים אליו.

אז איך מתמודדים עם האובדן במשפט אחד?

הציבו לעצמכם מטרות והתמידו בהם, השקיעו חשיבה תכנון ופעולות, קבלו את עצמכם על מנת שתוכלו להיות יותר פנויים להתקדמות הלאה, כך יהיו לכם את הכוחות להתקדם קדימה.

לצפייה בלייב המלא ולטיפים נוספים כיצד להתמודד עם אובן בחיים – לחצו כאן.

מה דעתכם על הכתבה? כתבו לנו בתגובות.

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!