התמודדות עם קשיים וכישלונות

איך אתם מתמודדים עם קשיים? איך צלחתם כישלון? בואו נלמד יחד כיצד מתמודדים איתם בצורה נכונה.

לפעמים, הפחד מכישלון כל כך משתק שלא רק שהוא גורם לנו להימנע לפעול, הוא לעיתים אף לא מאפשר לנו לחלום, וכשאין לנו חלומות או מטרות, אז גם אין לנו מוטיבציה.

כולנו נמצאים בנקודה מסוימת בחיים בין אם זה מבחינת קריירה, זוגיות, משפחה ולכולנו יש את הנקודה בה אנו שואפים להיות. איזה בני אדם אתם רוצים להיות? מה הדברים שהייתם רוצים שיהיו לכם? מי האנשים שאתם רוצים שיקיפו אתכם?

התגברות על מכשולים תפתח בפנינו את האפשרויות להגיע לאן שאנחנו רוצים בחיים – למצוא עבודה מצוינת, זוגיות, חברים וכדומה. נוכל לעשות הרבה דברים ולהתקדם בחיים, ברגע שאנו יודעים שהמכשול לא כזה נורא.

אחד הדברים שמונעים מאיתנו להתקדם בחיים הוא הפחד ממה יקרה ומהלא נודע, הפחדים עוצרים אותנו וחוסמים אותנו. איך נדע להתמודד? ראשית להבין שקיימים פחדים שאנחנו לא מודעים אליהם, ברגע שאנו מבינים שפחד הוא צורת חשיבה- נבין שאם נשנה את צורת החשיבה, נוכל להתגבר על הפחד.

יש מחקרים שמראים שבין פחד, לחץ לבין התרגשות כמעט ואין הבדלים פיזיים, ההבדל היחיד הוא שבהתרגשות מחייכים כי אנחנו רואים תמונה טובה בראש, לעומת פחד שמתקשר אצלנו עם כישלון.

מה עוזר להתמודד עם פחד? פעולה!

מתחילים בצעדים קטנים, מתמידים, בונים הרגלים וכך מצליחים להתגבר על פחדים. ככל שאנחו מתמידים ופועלים לכיוון שאנו רוצים, אנחו מתגברים על פחדים ומכשולים.

יש לנו מחשבות שמניעות את הרגש והפעולות שלנו אבל מה שמנהל את המחשבות שלנו זה השאלות שאנו שואלים את עצמנו- הן אלו שיקבעו את איכות החיים שלנו ואת איכות הפעולות שאנו עושים.

איך שולטים על השאלות שאנחנו שואלים את עצמנו המניעות אותנו מלהתקדם?

במקום לשאול למה? נשאל מה? או איך? ונשים לב שאחרי השאלות נגיע גם לפעולות הנכונות.

מותר לפחד מכישלון וצריך להכיר בקיומו של הפחד, אבל לא כדאי לתת לו להשתלט עלינו ולגרום לחוסר התקדמות. הימנעות היא שיטה לא יעילה ואף מזיקה להתמודדות עם פחדים, מאחר שהיא רק מעצימה אותם. רמת החרדה הגבוהה שלנו נשמרת ואנחנו לא צוברים שום ניסיון בהתמודדות עם הפחד. המטרה בהתמודדות אינה השגת חיים נטולי פחד, אלא פיתוח יכולת להמשיך קדימה גם נוכח מצבים מאיימים.

רוצים לשמוע טיפים נוספים להתמודדות עם כישלון? צפו בלייב המלא של אופיר רם, מאסטר וטריינר ב NLP

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!