לראות את עצמנו גדולים

זמן להתבוננות עצמית- מה הדבר שהייתם רוצים לעשות ולקדם? בואו ללמוד איך יוצאים מ"תקיעות" מתחזקים ומתקדמים.

תחושת הערך העצמי מורכבת מרשימה פנימית- לרוב לא מודעת, של דברים בהם אנו "חזקים".
אותה רשימת חוזקות קיימת אצל כל אחד ואחת מאיתנו, אך חלקנו נוטים להתייחס למה שכבר השגנו או ידוע לנו על עצמנו כמובן מאליו. הרשימה הזאת היא חלק מובנה בדרך בה אנו מודדים את אישיות שלנו בהשוואה לאחרים ובהשוואה לאיך אנחנו רוצים ומצפים מעצמנו להיות.
למרבה הצער לעיתים אנחנו שמים דגש על הצד השלילי ולא מסתכלים באור חיובי על עצמנו.

אז מה אנחנו יכולים לעשות כדי לצאת מהתקיעות להתקדם ולראות את עצמנו גדולים?

  1. נסו לחשוב מהם הדברים שאתם רוצים לעשות, במה רציתם להתקדם לקדם ובמה אתם מרגישים תקועים.
  2. חשבו על 3 החלטות שקיבלתם בחיים ואתם גאים בהן.
  3. תארו מה היה בהחלטה שקיבלתם ועל מה אתם גאים.

ניסיתם? מעולה עכשיו תרגלו זאת בכל סיטואציה ומטרה שאתם מציבים לעצמכם ותראו איך לאט לאט אתם מתחילים לחשוב חיובי לראות את החוזקות שלכם ומצליחים להתקדם!

לרוב כשעושים את התרגיל הזה, אנחנו לא נוכל לקחת אחריות על כל החוזקות שלנו, או על דברים שאנחנו גאים בהם. כלומר, אנחנו מתקשים לקבל את החוזקות שלנו, כי אנחנו רגילים להתמקד במקומות שבהם אנחנו צריכים להשתפר- אבל האמת היא שנצליח לצמוח רק אם נסכים להסתכל על עצמינו כגדולים.

התמקדות בשלילי מובילה לביטחון עצמי נמוך וגם עצם המיקוד בתכונה שלילית מעצים אותה ואת החוויה השלילית שלנו.מנגד התמקדות בחוזקות שלנו ובתכונות החיוביות, מעצים אותנו ומאפשר לנו לשפר את הערך העצמי שלנו.

תנסו את השיטה וכתבו לנו בתגובות איך היה לכם?

לטיפים ופתרונות נוספים צפו בלייב המלא- "לראות את עצמינו גדולים" זמן להתבוננות בחוזקות שלנו עם רעות צדוק רכזת ת.נ ירושלים TNX.

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!