שינוי הרגלים

מהו הרגל, האם הרגלים מסוימים יכולים לעכב אותנו ואיך משנים אותם?


חיינו מלאים בהרגלים חלקם מקלים עלינו וחלקם מעכבים אותנו. כל זמן שהרגל עובד טוב בשבילנו זה מצוין, המוח משקיע פחות אנרגיה ומשרת אותנו היטב. אבל מה קורה כשהרגל מסוים הוא לא טוב? – מה קורה כשאנו רוצים להפסיק לאכול מתוק ולשמור על הבריאות? מה עם מי שרוצים להתחיל לעשות ספורט, במקום לרבוץ כהרגלם כל ערב מול הטלוויזיה? ועם מי שמכורים לעישון או לאלכוהול ורוצים להפסיק?

מה הוא הרגל? על פי הגדרת המילון זו פעולה שאנו נוהגים לעשות שוב ושוב עד שהיא נהיית טבע שני.לא נולדנו עם ההרגלים האלה אלא "אימצנו" אותם במהלך החיים שלנו ובהרבה מקרים אנחנו לא מודעים לכמה ההרגלים שלנו חזקים.

קרוב ל90% ממה שאנחנו עושים במהלך היום יום הם הרגלים אוטומטיים רוב החיים שלנו הם הרגלים ורק 10% מהפעולות נשקיע בהם מחשבה תחילה ורק אז נתחיל את הפעולה עצמה.

למשל שגרת ההתעוררות שלנו בבוקר היא אוטומטים לחלוטין כלומר, מעט מאוד מחשבה מושקעת כי הפעולות האלה נעשות בסדר מסוים למשך תקופה ארוכה הפעולות האלה נצרבות במוח ונהפכות להרגלים.

כל חיינו מבוססים על הרגלים:

  • הרגלים שולטים על המחשבות והמעשים שלנו
  • הרגלים הם הכללות שאנחנו עושים על בסיס התנסויות חוזרות ונשנות.

הסיבה להיווצרות הרגלים:

  • עוזרים לנו להיות יעילים יותר
  • מונעים מאיתנו לקבל החלטות מיותרות שמצריכות גילוי ופתרון כל פעם מחדש.

מתי כן נתחיל להשקיע מחשבה במהלך שיגרה כלשהיא? במידה ויקרה משהו בלתי צפוי כמו שיחת טלפון, כשנתחיל לחפש בגד שרצינו ללבוש ואנחנו לא מוצאים אותו, כשנשפוך את הקפה בטעות או כשנשבור את הכוס.

כל דבר בלתי מתוכנן וכל דבר שישבור את השגרה יגרום לנו להפעיל את גלגלי השינויים במוח.

מתי הרגלים הופכים להיות בעייתיים? כשדפוסי התנהגות והרגלים שליליים מונעים מאיתנו לחיות חיים מספקים ומאושרים.המאפיין העיקרי של הרגלים שליליים הוא – הנאה וסיפוק בטווח קצר ונזק בטווח הארוך.למשל:

אכילת מתוקים לסיפוק רגעי – יוצרת השמנה בטווח הארוך

עישון – יוצר נחת/ הנאה רגעית – לא בריא בטווח הארוך

התמכרויות לנייד/ מחשב – הנאה, מילוי זמן פנוי מנגד דחייה של מטלות.

אז מה מפריע לכם, מצאתם איזה הרגל הייתם רוצים לשנות? מעולה בואו נתקדם צעד צעד להתחלת השינוי:

  1. ראשית נזהה את הטריגר שמעורר את ההרגל.
  2. נמצא שגרה, רוטינה חדשה במקום הישנה והלא רצויה.
  3. נזהה ונבין מה התמורה, התגמול או "הפרס" שנקבל בתום עשיית ההרגל ושינוי הפרס למתגמל יותר.

שינוי הרגל – פעולות לביצוע:

  • תזכורת בטלפון/ פתקים בבית.
  • התאזרו בסבלנות, זה לוקח זמן.
  • הפסקת הדיבור הפנימי של מחשבות.
  • דמיינו את התוצאה הרצויה.
  • מוטיבציה חזקה – הבנת רווח והפסד.
  • חיזוק משאבים.
  • הדרגה, לא חייבים בבום.

איזה הרגל אתם מנסים לשנות? כתבו לנו בתגובות

צפו בלייב המלא- שינוי הרגלים עם יעל שטרן מאסטר ב NLP

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!