מודל חלון ג'והרי

מודל מודעות עצמית, התפתחות אישית ושיפור התקשורת. בואו להכיר את המודל המייצג את תיאור המודעות השונה של האדם והתנהגותו.

ג`וזף לופט והארי אינגהם, פיתחו בארצות הברית, מודל ייחודי בשם חלון ג`והארי, המודל הוא מודל גרפי המייצג תיאור המודעות השונה של האדם והתנהגותו.  באמצעות מודל זה אנו יכולים להבין טוב יותר כיצד אנו פועלים ומה מניע אותנו לפעולות ביחס לסביבתנו ולקשרים החברתיים שלנו. מטרתו של חלון גו`הרי הוא להביא אותנו למודעות פנימית טובה יותר וכן לתקשורת טובה יותר עם אחרים.

המודל הוא כלי יעיל המתייחס לרגשות, התנהגות, יכולות, כוונות ומוטיבציה מהפרספקטיבה שלנו (מה ידוע לעצמי, לא ידוע לעצמי) ושל סביבתנו (ידוע לסובבים, לא ידוע לסובבים) ומחלק את המודעות העצמית לארבעה תחומים:

אזור פתוח – ידוע לי וידוע לאחרים – כל הדברים הידועים לנו על עצמינו וידועים לאחרים.

כל מה שאני יודע על עצמי ומוכן לחלוק עם העולם- בניית אמון בין אנשים נוצרת גם כשמשתפים מידע זה עם זה. ככל שנלמד יותר על עצמינו ונחלוק עם אחרים כך האזור הזה יגדל.

אזור חבוי – ידוע לי ולא ידוע לאחרים – כל הדברים שאנחנו לא מעוניינים שאחרים ידעו עלינו.

כל מה שאנחנו יודעים על עצמינו ולא רוצים שאחרים ידעו עלינו ולכן יש נטייה להסתיר ולא לחלוק מידע באזור הזה דבר זה יקטין את האזור הפתוח ויגדיל את האזור החבוי.

כל מה שאנחנו יודעים על עצמינו ולא רוצים שאחרים ידעו עלינו ולכן לא נוטים לחלוק עם אחרים.

אזור לא ידוע – לא ידוע לי ולא ידוע לאחרים – גילוי שלנו ושל הסביבה שלנו על יכולות חדשות שלנו.

כל מה שאנחנו לא יודעים על עצמינו וגם אחרים לא יודעים עלינו. תכונות שיבואו לידי ביטוי באירועים בחיים שטרם חווינו, מערכות יחסים עם אנשים שונים שעוד לא הכרנו. אולי יש גם יכולות שעוד לא באו לידי ביטוי וקיימות בנו.   

אזור עיוור – לא ידוע לי וידוע לאחרים – הדברים שאחרים מודעים אליו לגבינו אבל אנחנו פחות מודעים אליו.

כל מה שאנחנו לא יודעים על עצמינו אבל אנשים בסביבתנו שמים לב לזה אצלנו.

בעזרת פידבק מאחרים כאן אפשר להקטין את האזור העיוור, להיות מודעים יותר לחוזקות ולחולשות ולעבוד על מה שיכול לקדם אותנו וככה להגדיל את האזור הפתוח.

למעשה, המשוב יכול לסייע לנו להכיר את עצמינו בתחומים ובדפוסי התנהגות שלא היינו ערים להם.

האם המידע הזה סייע לכם? כתבו לנו בתגובות

צפו בשידור הלייב חלון ג’והרי – מודל מודעות עצמית, התפתחות אישית ושיפור התקשורת עם יעל שטרן מאסטר ב NLP.

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!