הכוח המרפא של חמלה עצמית

היכולת לטפח חמלה עצמית יכולה לעמוד בפני עצמה כגישת מפתח למען הבריאות הנפשית שלנו והיא יכולה להיות נקודת פתיחה המסייעת בבעיות ספציפיות אחרות שעולות.

בספרות הבודהיסטית, מתוארת החמלה כ"רטט הלב למראה כאב", כיכולת לפגוש את הקשיים שלנו ושל אחרים בעיניים טובות ולא לברוח מהם. עמדה זו היא תחילתו של תהליך ריפוי הכאב, והיא המאפשרת לנו להתמודד עם הקשיים ולצמוח מהם. זאת בניגוד לעמדה של התגוננות מפניהם בכיווץ ובפחד, או שקיעה בהם.

חמלה עצמית היא המפתח להפחתת רגשות אשם וביקורת עצמית. היא עוזרת לנו לחזק את המשאבים הפנימיים שלנו וליצור חוסן נפשי, כל זה מוביל אותנו לבריאות נפשית ופיזית.

חמלה עצמית היא מודעות לסבל של עצמינו, המלווה ברצון להקל על הסבל.

חמלה עצמית היא האופן בו האדם נוהג בטוב לב כלפי עצמו, כמו שהיה מתנהג כלפי חבר טוב.

כשאדם נתקל בקשיים, או מתעמת עם טעויות אישיות, כישלונות וליקויים, בהימצא חמלה עצמית התגובה לכך תהייה בנעימות, בטוב לב כלפי עצמו בהכרה שהסבל הוא משותף לכולם, ולא בשיפוט עצמי וביקורת.

חמלה – שלוש מיומנויות קבועות:

הבנה – כיצד תובנות לגבי התנסויות, מחשבות, רגשות והתנהגויות משפיעים אחד על השני באופן הגיוני.

קבלה – המתייחסת להכרה מלאה בעובדות הסיטואציה מבלי לשפוט.

סליחה – המתעוררת מתוך הבנה וקבלה, וכוללת זיהוי טעויות, למידה מהם שחרור אשמה עצמית והתקדמות הלאה עם כוונה מלאה לפעות יותר טוב בעתיד.

מה עושים כדי לטפח חמלה עצמית?

  • לדעת לווסת רגשות
  • חשיבה חיובית
  • הכרת הטוב
  • כל "כישלון" הוא משוב לצמיחה
  • לצאת מהסיטואציה ולבחון אותה מנקודת מבט של צופה

חמלה עצמית אמתית כוללת את השאיפה להשתפר, לשנות התנהגות על מנת לתקן טעויות או חולשות הגורמות נזק או קושי לנו או לסביבתנו.

הרבה אנשים חושבים שנוקשות כלפי עצמינו היא הכרחית על מנת להשתפר, להשתנות, גינוי עצמי עלול להוביל להימנעות מהתבוננות ומודעות עצמית. לעומת זאת הכנסה של חמלה עצמית תביא אותנו לחיים מאושרים ושלמים יותר.

איזה שאלות יש לכם על חמלה עצמית? כתבו לנו בתגובות

צפו בשידור הלייב המלא- הכוח המרפא של חמלה עצמית עם יעל שטרן מאסטר ב NLP

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!