הו'אופונופונו

שיטת ריפוי מהוואי הגיעה לשכולו טוב- דרך מצוינת לשים את עצמנו במקום נקי ללא שיפוטיות או האשמה.

הו'אופונופונו היא שיטה לטיהור עצמי שהתפתחה באיי הוואי הטרופיים. משמעות המילה האופונופונו היא "השבת הסדר על כנו" או החזרת "החזרת הדברים למצבם הטיבעי"

מטרת השיטה היא להניח את משקעי העבר מאחור, לנקות את המחשבות השליליות ולהגיע למצב מזוכך, חופשי ומאושר.

המהות הרעיונית שעומדת בבסיס שיטת ריפוי זו היא לקחת 100% אחריות על החיים שלנו. כל דבר שאנו רואים, נוגעים, שומעים או טועמים הוא הקרנה שלנו. המציאות החיצונית היא מצב נתון, השאלה היא רק איך אנו מפרשים אותה בתוכנו. לכן, אם ניקח אחריות על עצמנו, נוכל להשפיע על המציאות שלנו ושל הסביבה.

בהוואי בימי קדם, הכוהנים נהגו לרפא אנשים באמצעות תהליכים של סליחה, קבלה, השלמה ותודה. השיטה מחברת בין גוף ונפש ובראשה עומדת התפיסה, שניתן למחוק ולתקן את הדברים השליליים שחרוטים בנפשנו, ועל ידי כך, להשפיע לטובה גם על הגוף. מתוך הנחה שמצב הנפש משליך על מצב הגוף. הכוהנים היו מדריכים את המטופלים לחזור על מנטרות – ועל ידי כך לטהר את הנפש.

מי שפתח את הדלת בפני העולם המערבי להו'אופונופונו הוא הפסיכיאטר ד"ר אִיהַלֶאַקַלָה. השיטה הותאמה למערב כך שכל אחד יכול לתרגל אותה באופן עצמאי, לאחר הדרכה פשוטה. הרעיון הוא לנקות את הנפש באמצעות חזרה על מנטרות ולהגיע למצב שנקרא "תדר אפס". זהו מצב בו התודעה שלנו נקייה מכל הזיכרונות והמכשולים שיכולים לעמוד בדרכנו להצלחה, או אפילו לעצור אותנו מבחינה מנטלית-רגשית. כלומר, על מנת להגיע לתדר האפס יש לשנות את הדרך בה אנו מתייחסים לסביבה שלנו ולאירועים המתרחשים בחיינו – כל זה על סמך עקרונות של סליחה, הכרת תודה, עזרה ואהבה.

בעזרת תרגול של הו'אופונופונו, אנו בעצם מקבלים את העובדה שהכל נשלט מתוכנו ואנו לוקחים את המושכות על החיים חזרה לידינו.

איך זה עובד?

  • האדם לא תמיד יכול להבין את הסיבות למה שקרה וקורה
  • כולנו רקמה אנושית אחת ולא בצורה מטפורית, הדרך שלנו לתקן הוא על ידי מחיקה וריפוי של המקום הזה בתוכנו שמביא את הסבל לעולמינו.
  • תהליך המחיקה נעשית על ידי בקשת סליחה, אהבה והכרת תודה על כל מה שיש. הטכניקה מאפשרת לנו לוותר על האגו הצודק או היודע ולהתייחס לדברים מתוך מקום של חוסר ידיעה, צניעות, בקשת סליחה על הטעויות, אהבה והכרת תודה.

בבסיס השיטה עומדות 4 מנטרות קבועות:

  1. אני אוהב אותך
  2. אני מצטער
  3. אנא סלח לי
  4. תודה לך

לדוגמה:

  • אני אוהב אותך – למי שאתם מתכוונים אליו.
  • אני מצטער – על מה שבתוכי יצר את הקונפליקט, הסבל הזה- אני לוקח אחריות מלאה.
  • אנא סלח לי – על מה שיצר את הסבל.
  • תודה לך – על זה שנתנה לי ההזדמנות לנקות ולשחרר את הסבל הזה.

תרגול הו'אופונופונו הוא דרך מצוינת לשים את עצמנו במקום נקי ללא שיפוטיות או האשמה. עוזר לנו להכיר תודה על כל דבר שמתרחש בחיינו, גם כשאנחנו לא מבינים את הסיבה להתרחשות הדברים ולסלוח לעצמנו ולאחרים.

לתרגול וצפייה בלייב המלא- הו’אופונופונו-
שיטת ריפוי העתידה מהוואי עם מרים שכטר עו״ס קלינית MSW

מה דעתכם על השיטה? כתבו לנו בתגובות

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!