חיזוק הערך העצמי

לכל אחד ואחת מאיתנו יש קשיים בביטחון העצמי, כולנו מתערערים לפעמים מהאופן בו הסביבה מאתגרת את ההערכה העצמית שלנו. אז מה ניתן לעשות כדי לחזק את הערך העצמי שלנו?

גם לאדם הבטוח ביותר בעולם אין פטור מזמנים בהם צפים ספקות לגבי עצמו.

ערך עצמי קשור במודעות עצמית ויכול להיות מושפע ממגוון אמונות שאנחנו מאמינים בהן בהקשר לעצמנו, כמו מה שאנחנו חושבים על המראה החיצוני שלנו, לגבי הכישורים האישיים והחברתיים שלנו, ולגבי האופי שלנו כלומר הערך העצמי משקף את מי שאנחנו מאמינים שאנחנו.

הערך העצמי שלנו הוא קודם כל מגיע מתוך תוכנו. ערך עצמי בריא מתאר מצב בו אדם רואה את עצמו לרוב באור חיובי, תוך הכרה ביתרונות ובחסרונות שלו. אנשים עם ערך עצמי נמוך, נוטים לחוש לא מרוצים מעצמם מתוך כך הערך העצמי שלהם רגיש מאוד לפידבקים מהסביבה בכדי לחוש שהם בעלי ערך, אבל ההשפעה שלהם לרוב זמנית ואינה מספקת.

מדוע דימוי עצמי חיובי חשוב?

דימוי עצמי חיובי יכול למלא תפקיד משמעותי במוטיבציה ובהצלחה שלנו. הערכה עצמית נמוכה עשויה לעכב אותנו מלהצליח בלימודים או בעבודה מכיוון שאנחנו לא מאמינים שאנחנו מסוגלים להצלחה. לעומת זאת, הערכה עצמית בריאה יכולה לעזור לנו להשיג את המטרות מכיוון שאנחנו מנווטים בגישה חיובית, אסרטיבית ומתוך אמונה שנוכל להשיג את היעדים שלנו.

תרגיל:

ניצחון – היזכרו בסיטואציה שבה הרגשתם תחושת ניצחון או הצלחה/פרס/ציון לשבח…

גאווה עצמית – היזכרו באירוע שבו הייתם מודאגים לגבי משהו אך בסופו של דבר זה עבר בהצלחה והרגשתם גאים בעצכם.

ביטחון עצמי – היזכרו בזמן שבו הייתם שמחים ובטוחים בעצמכם והרגשתם טוב עם עצמכם.

אמונה – היזכרו בזמן שבו האמנתם והרגשתם ביטחון, אתגר שהייתם בטוחים שתצליחו או משהו שעשיתם בקלות ואחרים אולי מתקשים.

אתם מוזמנים להיכנס לתוך החוויה, לעצום עניים ולחוות את הזיכרון מחדש

  • לראות מה קרה שם
  • לשמוע מה נאמר
  • להתחבר לתחושות שהיו שם
  • לרגשות שעלו בסיטואציה
  • תרגישו את זה בגוף, תנשמו ותעצימו את התחושה

לכל אירוע רשמו על דף את היכולות שהיו לכם, את המשאבים שידעתם להשתמש בהם, את הכישרונות שלכם והתכונות שלכם.

לתרגול וצפייה בלייב המלא- חיזוק ערך עצמי עם יעל שטרן מאסטר ב NLP

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!