איך להשתחרר מטינה?

טינה היא רגש הדומה לכעס באופיו ומלווה בתחושת מרירות. האם שמרתם פעם טינה? רוצים לדעת כיצד משתחררים ממנה? קראו ויישמו.

טינה היא רגש שלילי, הדומה לכעס או שנאה, הנוצר כתגובה למאורע אמיתי או מדומיין שבו אדם חש כי נעשה לו עוול.

הטינה אינה מצב רגשי רגעי, אלא תקופה ממושכת של מרירות. אמנם טינה יכולה להוביל להתקפי זעם, אך הביטוי המרכזי שלה הוא בכך שהיא נמשכת לטווח הארוך, מעין רגש שלילי כבד שתקוע איתנו, עד ליום שבו נשחרר אותו.

טינה הינה רגש נחבא אל הכלים. בניגוד לכעס שמתבטא כלפי חוץ בצורה ברורה, בטינה הרבה יותר קשה להבחין. היא אמנם עשויה לגרום להופעת כעס פתאומי ובלתי מוסבר ויחד עם זאת, פעמים רבות אנו עלולים להחזיק בטינה מבלי שנהיה מודעים לה באופן ברור.

הסיבה יכולה להיות גם דבר שנראה קטן מבחוץ והאדם שמולנו בכלל לא יהיה מודע לגודל האירוע. הטינה הופכת למועקה שפוגעת בחופש שלנו. החזקתה לא מקדמת, אלא מקבעת אותנו אל העבר ומחזירה אותנו אל אירועים לא נעימים שעברו אבל השאירו אצלינו משהו שמונע מאיתנו לסיים אותו בנפשנו. האירועים האלה ממשיכים "לחיות" בתוכנו ואפילו לעיתים מועצמים. כדי לחיות טוב יותר עלינו לזהות את הטינה ולהשתחרר ממנה.

כדאי לזכור – גם אנחנו נזדקק פעם לכך שמישהו יסלח לנו. כולנו עשינו פעם דבר כזה או אחר והצטערנו מכל הלב.

כולנו נרפאנו ושמחנו כאשר אחרים קיבלו את הכפרה הכנה שלנו. קל יותר לפתח סלחנות כשאנחנו זוכרים שאנחנו עושים כמיטב יכולתנו ושיום אחד גם אנחנו נהיה זקוקים מתישהו בעתיד לסליחה.

 לא ניתן לשנות את העבר ולא ניתן לבטל את הפגיעות מאחרים, אך כן ניתן לשנות את התגובה לעבר הכואב. שחרור מטינה הוא תהליך פנימי ונושא שלא פשוט להכיל אותו. ההשתחררות ממנה היא לא הבטחה או המלצה לחידוש או שיקום יחסים מהעבר אלא תהליך של שחרור מהרגשות הקשים שאנחנו חשים בתוכנו.

כדי לעשות עבודה עם עצמינו ולהצליח אנחנו צריכים כנות, פתיחות, נכונות וענווה ובנוסף, אנחנו צריכים להיות פתוחים לדעת לקבל ביקורת עצמית. נדרשת עבודת חקירה פנימית ואנחנו צריכים שתהייה לנו ענווה לקבל את מי שאנחנו לטוב ולרע.

 אז איך עושים את זה?

מכינים טבלה ומחלקים לחמש עמודות.

עמודה ראשונה – רשימת טינות – לעבור אחת אחת ולכתוב. טינה קיימת כלפי אנשים שפגעו בנו, לדעתנו. כלפי מוסדות ו/או לעצמי.

עמודה שנייה – מה הסיבה, מה קרה שם? – הכוונה כאן היא לא לנבור בעבר לעומק אלא לציין את הדבר הספציפי שקרה.

עמודה שלישית – מה החלק שלי? – לדוגמא כעס על כך שלא הוזמנתי למסיבה החלק שלי הוא התגובה –  חוסר האונים שלי.

עמודה רביעית – פגמי אופי – לכל אחד מאיתנו יש אותם פגמי האופי הן חולשות שמפעילות אותנו פגם אופי ראשון הוא האנוכיות, ריכוז עצמי, ממנו מתפתחים כל השאר: גאווה חוסר ביטחון, חוסר יושר, רחמים עצמיים וכדומה.

עמודה חמישית – שחרור מהטינה – מתבוננים על התהליך מהצד, כדי להיזכר באירועים ניתן לחזור לתקופות חיים בעבר כמו: בית ספר, מקומות עבודה, מסגרת חיים שבה השתתפנו, ילדות מוקדמת… כאשר מזהים טינה רושמים אותה וממשיכים הלאה.

האם הצלחתם ? ספרו לנו בתגובות!

לצפייה בשידור הלייב המלא לחצו כאן

איך להשתחרר מטינה עם יעל שטרן מאסטר ב NLP

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!