חיזוק ביטחון העצמי שלנו

מהו ביטחון עצמי ולמה הוא בכלל חשוב? הכל בכתבה הבאה!

ביטחון עצמי נמוך- נובע מדימוי עצמי נמוך. מהם המאפיינים ואיך נזהה אותם?

  • התעסקות מרובה במה אחרים חושבים עליכם
  • נטייה לביקורת, הלקאה עצמית ואימוץ עיוותי חשיבה
  • טובת האחר לפני טובתכם מתוף ויתור וריצוי
  • פגיעות רבה מידי לביקורת של אחרים "לקחת ללב"
  • נטייה ל"נבואת זעם" הגורמות להימנעויות שונות

דימוי עצמי הוא אוסף של אמונות שיש לנו ביחס לעצמינו – כישורים, יכולות, פוטנציאל האישי והמסוגלות העצמית שלנו.

הדימוי העצמי שלנו משקף את מי שאנו מאמינים שאנחנו. על אחרים קל לנו לראות את הדברים הטובים והחזקות ובכל מה שקשור אלינו זה קצת יותר קשה.

למה חשוב לבדוק מהו הדימוי העצמי שלי?

הדימוי העצמי קובע מה נצליח או לא נצליח להשיג בחיינו הוא לא משקף נכונה את מי שאנחנו באמת כיום (לפני שטיפלנו בו) אם לא "נשפץ" את הדימוי העצמי, נמשיך ליצור את אותן תוצאות.

כיצד מתפתח הדימוי העצמי?

בהתייחסות של אנשים משמעותיים בחיינו – הורים, משפחה גרעינית קרובה, גננות בילדות, מורים, מדריכים, ועוד. מסרים חיוביים יעצימו אותנו לעומת מסרים שליליים שיקטינו אותנו.

התנסויות אישיות – מסקנות אישיות שלנו המתבססות על חוויות והתנסויות יש לנו נטייה לעשות הכללות אלו, יוצרים אמונות חדשות לגבי עצמינו.

השוואות חברתיות – אי אפשר להימנע מהשוואות לקבוצות השווים שלנו, אנו משווים כל הזמן יכולות, הצלחות, והישגים. המסקנות מזינות את הדימוי העצמי.

כל המידע שאנחנו אוספים מצטבר בתת מודע והופך להיות אוסף של אמונות ביחס לעצמינו. התהליך הזה נמשך כל הזמן דרך הפילטרים שלנו עובר רק מה שמצדיק את האמונות ביחס לעצמינו. מכל היתר אנו נוטים להתעלם וכך אנו מחזקים בהתנהגותנו את האמונות על עצמינו.

האמונה בעצמינו מאפשרת או מונעת מאתנו לבצע פעולות מסוימות, וגם עוזרת או פוגעת ביכולת שלנו לפתח ולשמור על קשרים בין-אישיים. ביטחון עצמי מאפשר לנו למצוא גישה חיובית מול בעיה או קונפליקט ולהיות מסוגלים להתגבר על אתגרים ומכשולים.

אז איך משחררים דימוי עצמי נמוך ורוכשים ביטחון עצמי?

צפו בשידור הלייב של יעל שטרן מאסטר ב NLP

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.
אם אתם מחפשים עמותה שתסייע לכם להשתלב בשוק העבודה החופשי ובקהילה, הגעתם למקום הנכון! אנחנו מבטיחים לאפשר לכם את כל מה שדרוש על מנת שתוכלו לעבור תהליך מרתק של הכשרה מותאמת אישית, ולסייע לכל מקבל שירות לבנות חיים איכותיים ומשמעותיים עבורו עם מבט אל העתיד תוך שאיפה להביא למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד ואחת. הצטרפו אלינו למסע משותף!