הסיפור מאחורי הביטויים שכולנו מכירים!

תחרות הסטיקרים שלנו גרמה לנו לרגע לעצור, ולחשוב על כל הביטויים שאנחנו אומרים ביומיום – אך לא יודעים מי אמר אותם, באיזה הקשר ולמה? במיוחד בשביל זה, כתבנו לכם מספר עובדות שלא ידעתם על הביטויים שכולנו מכירים >>

תחשבו כמה פעמיים בשבוע אנשים אומרים את הביטוי "תן חיוך – הכל לטובה". עכשיו תחשבו על כך שהביטוי כל כך שגור אצלנו, עד שאנחנו אפילו לא מכירים את הסיפור שעומד מאחוריו- כמו מי אמר אותו לראשונה, מה המקור שלו ובאיזה הקשר הוא בכלל נאמר.

כמו הביטוי הזה, ישנם כל כך הרבה ניבים, משפטים וסיסמאות שאנחנו אומרים ביומיום – שאנחנו לא יודעים מה עומד מאחוריהם.

קבלו מספר עובדות על הביטויים שכולנו מכירים:

"סוף טוב, הכל טוב" – וויליאם שייקספיר

הידעתם? סוף טוב, הכל טוב היה מחזה שכתב וויליאם שייקספיר בין השנים 1601-1608. מאז ועד היום, הביטוי נחקק בתודעתנו, ומשתמשים בו בדרך כלל כאשר סיטואציה מלחיצה או לא נעימה נפתרת.

"הסתכל על חצי הכוס המלאה" – אלמוני

המונח לקוח מתוך הפסיכולוגיה החיובית – אם מסתכלים על החיים בצורה אופטימית, מסתכלים על מה שטוב, על מה שיש ולא על החסר – אנחנו נהיה מאושרים. הביטוי מראה כי יש הרבה נקודות מבט על סיטואציות בחיים, השאלה איך אנחנו בוחרים לראות אותן.

"אין שום ייאוש בעולם כלל!" –  רבי נחמן מברסלב

הביטוי המפורסם של רבי נחמן מברסלב "אין שום ייאוש בעולם כלל", כל כך מפורסם, שהוא מודפס בסטיקרים, על חולצות ואפילו מופיע בשיר של הדג נחש "שירת הסטיקר". אבל מה הוא בעצם אומר?

רבי נחמן מברסלב אומר לנו במשפט הזה כי כל דבר בסוף משתנה. כמו שיש רגעים רעים – יש גם רגעים טובים. אסור להתייאש מכל מפלה בדרך, אלא להפך, להרים את הראש ולדעת למצוא את הכוחות.

"אם תרצו – אין זו אגדה" – בנימין זאב הרצל

על חוזה מדינת ישראל, הרצל, שמעתם? בטוח שכן. בספרו "אלטנוילנד", שכתב הרצל בשנת 1902, הוא מספר על חזונו להקמה מדינה יהודית בארץ ישראל. בעמוד הפתיחה ועל גבי עטיפת הספר, מופיע הביטוי (במקור הגרמני) המהווה את המוטו של הספר, והוא אומר: "כל מה שתרצו, אפשר להגשים".
הנה, יש לנו מדינה!

"אין דבר העומד בפני הרצון" – ספר הזוהר

נסיים עם הביטוי שמצליח להוכיח את עצמו בכל פעם שאנחנו מרגישים כי הצלחנו לעשות משהו. הביטוי נכתב לראשונה בארמית בספר הזוהר (זוהר חלק טז) – הגרסה הארוכה של המשפט היא: "כל דברי העולם אינם תלויים אלא ברצון".
משמעות המשפט היא פשוטה אך חזקה – אל תפסיקו להאמין בעצמכם, גם עם קשה בדרך. בסוף, בעזרת כוח רצון – אפשר להשיג הכל.

מזמינים אתכם להשתתף בתחרות הסטיקרים של שכולו טוב, להמציא משפט או ביטוי חזק, והוא יודפס, יפורסם ובעיקר ישמש כביטוי השראה לרבים.

לפרטים נוספים היכנסו לכתבה >> לחצו כאן

תנו חיוך, הכל מה זה לטובה ????

כתבות נוספות

ראש השנה ויום כיפור, הימים הנוראיים ומה הקשר ביניהם- הסרטון המלא של זיו שחם | מתוך שידורי הלייב שהתקיימו כאן באתר
רותי זוארץ מסיפור חוזר מידי שבוע מביאה לכם המלצות לספרים שהפכו לסדרות וסרטים וכולם כמובן נמצאים וזמינים לרכישה בסניפי ואתר סיפור חוזר????
נאמר את זה במשפט אחד: לגדל כלב זה הדבר הבריא ביותר שאפשר לעשות לעצמנו. למה כדאי לגדל כלבים ואיך הם גורמים לנו להרגיש? ריכזנו לכם את הכל בכתבה אחת -לכבוד יום הכלב הבינלאומי.