עד כמה אתם מכירים את המח שלכם?

אילו גורמים משפיעים על ההתנהגות הפסיכולוגית שלנו? מה משפיע על הזיכרון? מה המח משדר לנו בזמן לחץ? - אספנו עבורכם כמה עובדות מעניינות על מח האדם - מחכים לשמוע בתגובות אם חידשנו לכם משהו ????

האם יצא לכם לחשוב כמה מעניין ומסקרן מח האדם? אם לא, אספנו עבורכם 5 עובדות מעניינות שכנראה לא ידעתם על המח שלכם.

מוכנים? מתחילים – 5 עובדות שלא ידעתם על המח:

עובדה 1

הידעתם? מוזיקה משפיעה על הדרך בה אתם תופסים את העולם- אם תשמעו מוזיקה שהקצב שלה איטי במיוחד, תחוו רגשות שליליים כמו עצב ופחד. לעומת זאת, אם תשמעו מוזיקה עם קצב מהיר – המוח שלכם יזהה זאת כדבר טוב שקורה לכם ומיד תרגישו שמחה ואושר.

עובדה 2

ככל שתספרו סיפור יותר פעמים, כך הוא ישתנה מהאמת. הזיכרון שלנו עובד כמו פלסטלינה – אם מתעסקים בו  – הוא מתעצב מחדש. כמו כן, הסיפורים מתעצבים מחדש בהתאם לאנשים שאתם מספרים להם אותם. אם סיפרתם לחבר – הזיכרון מאותו אירוע יתעצב בצורה אחרת מזו שאתם מספרים את הסיפור לבוס שלכם.

עובדה 3

הידעתם? יותר מ-30 אחוז מהזמן שבו אנו ערים- אנו מדמיינים, חולמים בהקיץ ומחשבותינו נודדות. אנשים בעלי דמיון מפותח יכולים לפתור בעיות הרבה יותר טוב.

עובדה 4

השיר האהוב שלכם קשור לאירוע רגשי. לדוגמא, אם שמעתם שיר בזמן שקיבלתם בשורה משמחת – השיר יהפוך להיות סמל של הזיכרון שנחקק אצלכם בראש. איזה כיף!

עובדה 5

כשאתם לחוצים – האם אתם אוכלים מסטיק או משהו אחר? זה לא במקרה, חוקרים גילו שפעולת הלעיסה גורמת למוח 'להבין' שאנו לא עומדים בפני סכנה, ומשדרת למוח רוגע.

האם הכתבה הזו עניינה אתכם? נשמח שתכתבו לנו בתגובות!

כתבות נוספות

השבוע נחגוג את חג סוכות, החג הכי מקרב לבבות שיש! לכבוד החג, הכנו עבורכם שאלון טריוויה משעשע ומעניין קדימה- מתחילים >>
בטוחים שאתם מכירים את כל המנהגים? עד כמה אתם מכירים את ראש השנה? ענו על השאלון וגלו :)
בטוחים שאתם מכירים את כל המנהגים? עד כמה אתם מכירים את חג השבועות? ענו על השאלון וגלו :)