יום שישי 26/02/2021

חשיבה חיובית והתמודדות עם מחשבות מכשילות

חשיבה שלילית, יש דבר כזה? האם יש דרך שנוכל לחשוב רק בצורה חיובית? שני לבל וזוהר אדרי רכזות תעסוקה נתמכת ב TNX מגיעות עם כל כל התשובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האם כשמראים לכם תמונה, יש לה רק פרשנות אחת?

בתמונות ניתן לראות יותר מדבר אחד, השאלה היא במה מתמקדים – בשחור או בלבן – האם הפירוש שלנו לתמונה הוא חיובי או שלילי.

אז כמו בתמונות גם במציאות בסיטואציות בחיים, יש לנו אפשרות לבחור במה להתמקד. כלומר- במצבי לחץ, דיכאון, עצב- לעתים נראה רק חלק קטן מהתמונה ולא את התמונה השלמה, או שחלק מהתמונה יהפוך לבולט מאוד ויאפיל על האחרים, ואילו במצבי אושר, שמחה, הנאה- התמונה תראה בהירה ונבחר לפרש את התמונה באור חיובי.

אז יש כזה דבר מחשבות מכשילות?

אין באמת מחשבות שהן שליליות- יש מחשבות מפחידות, מחשבות מדכאות, מחשבות מעוררות פחד, רתיעה וחרדה- הן בעצם מחשבות שמבטאות מצוקה רגשית שאנו נושאים עמוק בפנים ולעיתים מחשבות אלו משפיעות על התגובות שלנו ומכשילות אותנו.

שחור או לבן – הכל או כלום- לעיתים יש לנו נטייה למדוד סיטואציות בצורה קיצונית ודבר זה גורם לחוסר עמידה בציפיות וחוסר הערכה כלפי עצמינו.

הכללה מוגזמת – נטייה להסתכל על כל דבר רע שקורה לכם בחיים כעל “משהו שתמיד קורה לי!” לדוגמה: אם נער הפסיד במשחק שח מט, הוא יחשוב “אני גרוע” או “כישלון” במקום לחשוב “הפעם הפסדתי”.

חשיבה רגשית – כאשר הרגשות הופכים להיות הוכחה למציאות. אם אדם מרגיש חסר ערך, סימן שכך גם הסביבה רואה אותו בעיניו. חשיבה זו מוטעית מאחר והיא בסך הכל משקפת את המחשבות והאמונות של אותו אדם כלפי עצמו, אך אין לה כל תוקף במציאות.

אז מהי חשיבה חיובית?

חשיבה חיובית היא היכולת של אדם לבחון כל דבר שקורה לו, או מתרחש בסביבה בצורה חיובית. החשיבה החיובית תופסת כל אירוע כסימן דרך המסייע לאדם להגיע להצלחה. אדם בעל חשיבה חיובית לא רואה מכשולים בחיים שלו, הוא רואה רק תמרורי אזהרה וסימני דרך במעלה הנתיב להצלחה שלו.

חשוב להדגיש, כי חשיבה חיובית היא אינה תכונה מולדת. לכן, אחת הדרכים היעילות להתמודדות עם היעדר חשיבה חיובית היא לנסות ולשבור את הנטייה האוטומטית לחשיבה שלילית.

“אתה נמצא במקום בו נמצאות מחשבותיך. ודא שמחשבותיך נמצאות במקום בו אתה רוצה להיות” ר’ נחמן מברסלב

איך עושים את זה? מנקים את המחשבות השליליות הישנות ומכניסים מחשבות חדשות חיוביות

לדוגמה:

אל תגידו לעצמכם “אני לא יכול”, תגידו “אני יכול”

אל תגידו “זו הייתה טעות”, אלא “זו הייתה חוויה”

במקום להגיד “אני לא שווה כלום”, אמרו “אני שווה הכל”

“אני לא אצליח למצוא עבודה”, אלא “אני אצליח למצוא עבודה שתתאים לי ותספק אותי”

“אין לי זמן”, אלא “אעשה את זה במועד אחר”

“אני בודד בעולם”, אלא ” אני לא בודד בעולם, אני מוקף באנשים טובים שישמחו לבוא לעזרתי תמיד”

“אני לא מצליח בשום דבר”, אלא “אני מבורך היכולות ואצליח בכל מה שאבחר לעשות”

 

זכרו שיש לכם המון השפעה על הדרך שבה אתם מסתכלים על הדברים, תנסו לייצר מחשבות שמקדמות אתכם. גם כשקשה- תנסו בכוח, לחפש משהו אחד קטן וטוב.

מבטיחים לכם שאם תתרגלו את זה אתם תראו שינוי.

אל תשכחו לחשוב חיובי 😉 בהצלחה!

 

לצפייה בלייב המלא ולתרגול חשיבה חיובית – לחצו כאן.

?האם הכתבה עניינה אותך
0
28

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.