על בגדים רגשות והתפתחות אישית

כל מה שאנחנו לובשים מבטא את מי שאנחנו כלפי חוץ, מחולצה ועד משקפיים או נעליים. הבגדים מבטאים לא רק את מי שאנחנו אלא גם את מה שקורה לנו בפנים- הרגשות שלנו גם הם מאופיינים על ידי הבגדים שלנו. האם כשמתלבשים יפה מרגישים יותר טוב? והאם מצב הרוח שלנו יכול להשתנות בגלל מה שאנחנו לובשים? בואו לגלות!

לכולנו יש מערכת יחסים כלשהי עם הבגדים אותם אנו לובשים- יש אנשים שממש נמנעים מקבלת החלטות על מה ללבוש ולובשים את אותו הדבר כל יום, כמו סטיב ג'ובס לדוגמא, החלטה זו נובעת מחוסר הרצון להתעסק בכלל במה נלבש מה מתוכנן היום בלוח הזמנים וכדומה, וכאלה שבוחרים את צבעי הבגדים לפי מצב הרוח- לדוגמא, בגדים צבעוניים כשמרגישים שמחים.

כלומר, הבגדים הם כלי להבעה של מצבים שונים, אפשר לשנות את מצב הרוח על ידי לבישת בגדים שונים????

קיימת גישה טיפולית שהתפתחה בשנת 2015 לפיה הבגדים הם שיקוף של האישיות, מי שמתאים את הבגדים שלו לדוגמא הוא כנראה אדם מסודר, מי שלובש בגדים גדולים בוודאי לא אוהב את הגוף שלו ועוד ועוד. הגישה הזו נקראת "סטיילינג תרפי".  כמו שאמרנו בגדים יכולים לשנות את המצב רוח, צבעים שונים יכולים גם הם לשנות את התחושה. כשעומדים מול הארון ובוחרים בגדים אפשר לבחור בגדים "אמיצים", אלה שאנחנו לא לובשים כי אין לנו את האומץ ללבוש אותם או בגדי "בטחון"- אלה שאנחנו אוהבים ומרגישים מאוד בנוח איתם.

מה לכם יש בארון שאתם מרגישים שנוח לכם? אילו בגדים קניתם ולא לבשתם? האם אתם מרגישים שזה משפיע בצורה כלשהי על היום שלכם?

הבגדים תמיד שם ומלווים אותנו כל יום. הם לעיתים יכולים להיות כלי לעידוד טיפוח עצמי או מקור לתסכול ומאמץ. אי אפשר להימנע ממערכת היחסים הזו.
לכל אחד יש סגנון משלו, הסגנון קשור ליחסים שלנו עם הגוף, לסטייל האישי שלנו וכאן נכנסות גם אמונות המגבילות אותנו- לדוגמא, בגד צמוד זה משמין- זו יכולה להיות אמונה של מישהו על בגדים מסוימים, או צבע שחור מרזה.

אז איך מתחילים לבדוק איך משפיעים עלינו הבגדים?

מתחילים לשאול שאלות, כמו: למה אני מתלבש כמו שאני מתלבש? מה זה מספר עליי, מה אני מקרין? מהשאלות ניתן ללמוד מה עומד מאחורי בחירת הלבוש שלנו ואיך בוחרים בצורה מדויקת.
שאלות אלה הן כלי לכל החיים- אנו לומדים מהבגדים על עצמנו ואפילו משנים את מצב הרוח בעזרת הבגדים שאנחנו לובשים ????

כשאנחנו בוחרים בגד, אפשר ממש לשאול את עצמנו- מה אנחנו רוצים להרגיש כשנתלבש- האם אני רוצה ללבוש משהו נוח שיהיה לי קל להסתובב בו, האם נבחר בגדים יפים וחגיגיים כדי להרגיש טוב, האם נבחר בגד אמיץ ועוד.

ננסה להימנע ממחשבות על איך זה נראה עליי לאנשים מבחוץ, האם זה בסדר, מה יגידו על זה, ולהתייחס רק למה אנחנו מרגישים כלפי עצמנו.

ללייב המלא- לחצו כאן

אז מה תבחרו ללבוש היום? כתבו לנו בתגובות ????

כתבות נוספות

המשלחת מטוקיו הגיעה לביקור במסגרות השיקום וההכשרה של הקבוצה במטרה ללמוד ולקיים שיתופי פעולה!
בקבוצת שכולו טוב כולנו פועלים יחד יום יום במטרה לייצר אימפקט משמעותי ולקדם שינוי חברתי אמיתי בארץ ובעולם.
קבוצת שכולו טוב מביאה גאווה לאומית גם בימי המלחמה- בחודש שעבר, עופר כהן ואופיר פלג התארחו ביפן במטרה להציג את המודל הייחודי שפיתחנו בקבוצה ומיושם במדינות רבות בעולם.