איך מפסיקים להשוות את עצמנו לאחרים?

קרה לכם פעם שהשוואתם את עצמכם למישהו אחר? מישהו עשה משהו וישר חשבתם "למה אני לא כזה"? ברור, זה קורה לכולנו. איך מתמודדים עם זה? יעל שטרן עם כל הטיפים בכתבה הבאה.

קרה לכם פעם שהשוואתם את עצמכם למישהו אחר? מישהו עשה משהו וישר חשבתם "למה אני לא כזה"? ברור, זה קורה לכולנו.
הדשא של השכן ירוק יותר, כך זה נראה תמיד, מה שיש לאחרים נראה טוב יותר ממה שיש לנו. אבל המשפט הזה עליו להרגיע אותנו, הכל בסדר- כולם אומרים את זה, כולנו באותה הסירה.

כולנו משווים, בכל שלב בחיים.
ברגע שאנחנו מתחילים להשוות- קשה מאוד להפסיק, הנטייה הזו היא בעלת לא מעט השפעות שליליות וארוכות טווח על חיינו, היא גוזלת מזממנו ומורידה מערכנו, יוצרת טינה לאחרים ובעיקר גורמת לנו להתמקד באחר במקום בעצמנו. ההתמקדות בעצמנו חשובה מאוד, אם ננסה להתמקד במה שיש לנו ומה שהשגנו ללא הסתכלות באחרים או עם הסתכלות מפוקחת, כלומר- אנחנו יודעים שאנחנו משווים, אנחנו יודעים שאנחנו מסתכלים על אחרים ושהצד השני תמיד נראה טוב אבל יש לנו את מה ששלנו וזה מיוחד רק לנו.

הדבר הכי חשוב זה להיות מודעים לשיח הפנימי שלנו, לדבר לעצמנו להסביר את התסכול ולעודד את עצמנו להמשיך, אנחנו החברים הכי טובים של עצמנו ואנחנו אלה שנרים את עצמנו- ההשוואה יכולה ללכת למקום בו נקטין את עצמנו וזה לא באמת מקדם אותנו. אנחנו השופטים והמבקרים הכי גדולים של עצמנו, שימו בצד את התפקיד המתיש של השופטים, בואו נפסיק עם הביקורת ונתקדם לעולם יותר חומל וגם הרבה יותר מקדם.

דאגו "להשקות" את הדשא שלכם, כך שיהיה ירוק יותר- כלומר, השקיעו, טפחו השקיעו זמן בעצמכם ובמה שתרצו להשיג, אנחנו  תמיד נקצור את מה שאנחנו זורעים.
להסתכל בדשא של השכן יכול למנף אותנו- אם רק נזכור שתמיד מה שיש לאחר רק נראה יותר יפה ולא באמת כזה, אם הדשא שלו כך- גם אני מסוגל!

קחו את ההשוואה שאתם עושים והפכו אותה להשראה!
זכרו לא להאמין לכל מה שאנחנו רואים, התחילו לפרגן, רשמו את הדברים הטובים שקורים לכם, הפכו את נקוות ההשוואה שלכם למטרות אותן תרצו להשיג, בחרו מטרות אותן תוכלו לשפר והעצימו את עצמכם, טפחו את האהבה העצמית כלפי עצמכם והשקיעו בעצמכם, זו הדרך הטובה ביותר להשיג את מטרותיכם.

עשו הכל על מנת שיהיה לכם טוב,
בהצלחה!

לכל הטיפים ושידור הלייב המלא – לחצו כאן.


כתבות נוספות

ראש השנה ויום כיפור, הימים הנוראיים ומה הקשר ביניהם- הסרטון המלא של זיו שחם | מתוך שידורי הלייב שהתקיימו כאן באתר
רותי זוארץ מסיפור חוזר מידי שבוע מביאה לכם המלצות לספרים שהפכו לסדרות וסרטים וכולם כמובן נמצאים וזמינים לרכישה בסניפי ואתר סיפור חוזר????
נאמר את זה במשפט אחד: לגדל כלב זה הדבר הבריא ביותר שאפשר לעשות לעצמנו. למה כדאי לגדל כלבים ואיך הם גורמים לנו להרגיש? ריכזנו לכם את הכל בכתבה אחת -לכבוד יום הכלב הבינלאומי.