כוחות פנימיים

איזה אתגר אתם עברתם לאחרונה? איך התמודדתם איתו? אילו מטרות הצבתם לעצמכם והגעתם אליהם? בואו ללמוד איך מגייסים כוחות פנימיים ומתמודדים עם אתגרי החיים.

צופית שביט, רכזת ת.נ Tnx שרון ואחראית קשרי מעסיקים באזור דן שרון, התארחה בשידורי הלייב שלנו כאן באתר והסבירה כיצד מגייסים כוחות פנימיים במטרה להתמודד עם אתגרי החיים.

כמה שינויים אנחנו עוברים בחיים, השגרה משתנה והולכת והאתגרים ניצבים בפנינו כל הזמן. איזה אתגר אתם עברתם לאחרונה? איך התמודדתם איתו?  אילו מטרות הצבתם לעצמכם והגעתם אליהם? מה עזר לכם להמשיך להתמודד? אילו כוחות  פנימיים זה דורש מכם? האם יש לכוחות האלה שם?

התמדה לדוגמא היא כוח פנימי, להיות משמעותי ועוזר הוא כוח פנימי, אילו כוחות פנימיים יש לכם?
לכל אחד יש את הכוחות שמניעים אותו, זה חיוני לחיים שלנו. הם משפיעים עלינו במהלך היום יום ויכולים לגרום לנו להעז, לשנות, לחפש, להתחבר ולהצליח.
הכוחות שלנו יכולים לעזור לנו במצבים של חוסר וודאות ובהתמודדות מול קשיים ואתגרים. נסו לשים לב אילו כוחות פנימיים עוזרים לכם בכל מצב בחיים, כך אולי תוכלו לשחזר את הכוחות האלה ולהצליח להתמודד עם המכשול הבא.


אם נסתכל על שנת הקורונה לדוגמא, זו הייתה שנה של הרבה שינויים וחוסר וודאות, מה עזר לכם להתמודד בשנה הזו? האם הצלחתם למצוא שגרה גם בחוסר השגרה? האם נעזרתם גם בכוחות חיצוניים כמו חברה/ משפחה? להשתמש בכוח חיצוני הוא ידע של כוח פנימי שאפשר לכם להשתמש בידע הזה כדי למצוא את הכוח לבקש עזרה ולהתמודד.

לכל בן אדם יש מיומנויות שניתן להיעזר בהם בתור כוחות פנימיים. לדוגמה הדברים איתם נולדנו- כישרונות ויכולות שלנו, ננסה לשים לב גם לתכונות אישיות כמו יצירתיות, נחישות אופטימיות, טוב לב ועוד. בנוסף, קיימים משאבים חיצוניים כמו בני משפחה תומכים, קהילה, מקום מגורים נוח, כל אלה הם משאבים בהם אפשר להשתמש בזמן התמודדות עם אתגר.


תוכלו שים לב איך כלים אלה עוזרים לכם בחיים? כיצד אתם נתמכים בכוחות אלה? מתי אתם נעזרים בהם?

אם אנחנו יודעים לדבר על הקשיים שלנו, נוכל לקבל מהם סיוע מדויק לנו, גם כתיבה וציור יכולים לעזור בפריקה ולייצר עבורנו "מראה" לעולמנו הפנימי ועזרה במציאת הכוחות הפנימיים שלנו.

שימו לב לכוחות שלכם, איך ומתי אתם נעזרים בהם, אתם יכולים להגשים הרבה בעזרת הכוחות שלכם, אל תזלזלו בהם והשתמשו בהם מתי שרק תרצו. חשבו מה מקשה עליכם, איך תוכלו לשנות זאת- גם שינוי מצב נתון כמו מיקום או עבודה, יכול לעזור במציאת כוחות פנימיים והשימוש בהם.

בהצלחה!

לצפייה בלייב המלא ולטיפים נוספים לחצו כאן. 

כתבות נוספות

המשלחת מטוקיו הגיעה לביקור במסגרות השיקום וההכשרה של הקבוצה במטרה ללמוד ולקיים שיתופי פעולה!
בקבוצת שכולו טוב כולנו פועלים יחד יום יום במטרה לייצר אימפקט משמעותי ולקדם שינוי חברתי אמיתי בארץ ובעולם.
קבוצת שכולו טוב מביאה גאווה לאומית גם בימי המלחמה- בחודש שעבר, עופר כהן ואופיר פלג התארחו ביפן במטרה להציג את המודל הייחודי שפיתחנו בקבוצה ומיושם במדינות רבות בעולם.