טיפוח והיגיינה אישית

היגיינה אישית היא חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו והיא תורמת לבריאות הנפש שלנו. איך ולמה? כל התשובות בכתבה הבאה

היגיינה אישית היא חלק בלתי נפרד מהבריאות שלנו ולפי ארגון הבריאות העולמי הבריאות שלנו היא מצב של רווחה גופנית, נפשית וחברתית. ההיגיינה מגינה על הגוף מפני מחלות וזיהומים, ומונעת את התפשטותם של חיידקים שונים.

מראה מסודר, נקי וריח נעים הם הרושם הראשוני שמקבלים עלינו והם מהווים את תכונות המפתח שבאמצעותן שופטים אותנו בפגישה ראשונה. כשאנחנו נקיים, מסודרים ומריחים טוב, אנחנו מקטינים את היווצרותם של ריחות לא נעימים מהגוף כמו זיעה וכך מאפשרים לסובבים להרגיש בנח לידינו.

בנוסף להיגיינה האישית קיימת גם היגיינה ציבורית אשר מוטלת על הרשויות ונציגי הציבור (פינוי אשפה, מים שתייה נקיים, שירותי ביוב, ניקיון מקומות ציבוריים וכדומה) ומטרתם העיקרית היא יצירת התנאים שמאפשרים לאדם הפרטי ליישם את ההיגיינה האישית שלו.

יצירת הרגלים נכונים בהקפדה על היגיינה אישית משפיעה באופן חיובי רבות גם על התדמית שלנו בעיני אנשים אחרים ובעיקר גורמת לנו להרגיש יותר טוב עם עצמינו.

 הרגלים בריאים לשמירה על היגיינה אישית וטיפוח בסיסיים:

צחצוח שיניים והיגיינת הפה – ארגון הבריאות העולמי ממליץ על בין צחצוח אחד לשניים ביום באורך שתי דקות בכל פעם. צחצוח שיניים לפני השינה חשוב, כי במהלך השינה הפה מייצר פחות רוק מה שעלול להוביל לעששת. צחצוח בוקר חשוב אף הוא מאחר והוא מאפשר לנו להתחיל את היום עם פה רענן.

דיאודורנט – פועל היטב במניעת ריחות לא נעימים ואף במניעת הזעה. הדיאודורנט מספק רעננות למשך כמה שעות בלי לפגוע בתהליך הזיעה הטבעי של הגוף, ולכן הוא מהווה אבן דרך בהיגיינה בסיסית. משך ההגנה אינדיבידואלי מאוד ותלוי בגורמים כמו מזג האוויר, פעילות גופנית ומצב רגשי. ההמלצה היא שימוש על עור נקי אך רוב האנשים יצטרכו לתחזק את השימוש בדיאודורנט לפחות פעם נוספת במהלך היום בעיקר בקיץ.

טיפוח והיגיינת השיער – מעבר לחשיבות מקלחות יומיות, השיער הוא מסגרת הפנים שלנו לכן חשוב לפני יציאה מהבית לוודא שהשיער נקי, מוסדר ונעים למראה. חפיפת שיער נכונה חשובה במיוחד בימי הקיץ החמים, מפני שהיא נועדה לנקות את השיער והקרקפת משומן ולכלוך שהצטבר. מומלץ לחפוף אחת ליומיים (המלצה משתנה לפי סוג השיער והקרקפת).

ציפורניים –  הציפורניים, בין אם בידיים ובין אם ברגליים, הן מרכיב בולט ובלתי נפרד מהאסתטיקה הכללית שלנו. כאשר אנחנו מקפידים על גזירה נכונה וקבועה של הציפורניים בידיים וברגליים, אנחנו מונעים מעצמנו לכלוך שמצטבר ומונעים רתיעה אסתטית של הסביבה מאתנו. עם זאת לגזירה נכונה של הציפורניים יש חשיבות בריאותית, עוד מעבר לחשיבות האסתטית וההיגיינית שלה בכל מה שנוגע למניעה של ציפורן חודרנית ופטריות.
מומלץ לגזור לאחר מקלחת או השרייה של הרגליים במים חמים על מנת להקל את התהליך. אם משתמשים במספריים, יש לשמור על צורתן המעוגלת במגע עם הציפורניים.

שטיפה וטיפוח הידיים – מומלץ לשטוף ידיים בפרקי זמן תכופים יותר (לפחות 5 פעמים ביום). תקופת הקורונה הביאה איתה הרבה מודעות להיגיינת הידיים ורבים מאיתנו שוטפים את הידיים בתדירויות גבוהות מהרגיל מה שעלול לגרום ליובש עד לכדי פצעים לכן רצוי למרוח אחת ליום לפחות קרם ידיים ולמנוע מצב של יובש וגירוי.

מה דעתכם על הכתבה? כתבו לנו בתגובות.

לצפייה בלייב המלא לחצו כאן

כתבות נוספות

ראש השנה ויום כיפור, הימים הנוראיים ומה הקשר ביניהם- הסרטון המלא של זיו שחם | מתוך שידורי הלייב שהתקיימו כאן באתר
רותי זוארץ מסיפור חוזר מידי שבוע מביאה לכם המלצות לספרים שהפכו לסדרות וסרטים וכולם כמובן נמצאים וזמינים לרכישה בסניפי ואתר סיפור חוזר????
נאמר את זה במשפט אחד: לגדל כלב זה הדבר הבריא ביותר שאפשר לעשות לעצמנו. למה כדאי לגדל כלבים ואיך הם גורמים לנו להרגיש? ריכזנו לכם את הכל בכתבה אחת -לכבוד יום הכלב הבינלאומי.