איך נצא מהמינוס?

רובנו יודעים מה יהיו ההכנסות הקבועות שלנו לחשבון, אך מה לגבי ההוצאות?

איך נדע האם יש לנו כסף לחופשה, טיפול ברכב, רכישת חולצה חדשה או סתם יציאה כייפית עם חברים, אם לא נבין מהן ההכנסות ומהן ההוצאות שלנו בכל חודש?

כשאנחנו רוצים להיות בשליטה כלכלית, להצליח לחסוך ואפילו לצאת מהמינוס- הדבר הראשון שאנו צריכים לעשות הוא מיפוי והבנה של ההוצאות וההכנסות החודשיות שלנו. בסיום המיפוי, נקבל תמונה ברורה יותר, נחזיר את השליטה לידיים שלנו ונבין כיצד אנו צריכים ויכולים לנהל את החשבון בעצמנו ולא להיות מנוהלים על ידיו.

ישנם שלושה הרגלים מעכבים בדרך לביטחון כלכלי:

דחיינות –  "ממחר אני מתחיל….." יש לנו תירוצים מוצדקים למה זה לא קורה. כדי להתמודד עם הדחיינות חשוב שנמקד את העשייה שלנו. כלומר, אם אנחנו רוצים לעשות פעולה מסוימת אז כדאי לעשות אותה בצורה מדודה שמתאימה ליכולות שלנו. התקדמות הדרגתית תאפשר התמדה הדחיינות הרבה פעמים צפה כשאנחנו לוקחים על עצמינו משהו גדול מידי בתחילת הדרך ולא באופן הדרגתי.

קיבעון מחשבתי –לחשוב "זה מה יש" "ככה אני" אלה משפטים שסוגרים את האפשרות לראות דרכים אחרות, לראות שיש לנו יכולת לשנות. כדי להתמודד עם הקיבעון חשוב שנגיד לעצמינו "יש כאן אתגר אני לא מכיר אותו אבל אני מוכן לנסות" כאשר השיח הפנימי חיובי מתאפשרת למידה והתפתחות.

"יהיה בסדר" – חשוב לשמור על אופטימיות אבל לא ניתן להסתפק רק במילים כי כשהתנאים משתנים ההכנסות מצטמצמות וההוצאות גדלות או המצב במקום העבודה משתנה צריך לעשות חישוב מסלול מחדש. במצב כזה צריך להבין איזה שינוי צריך לקרות כדי להגיע למקום טוב יותר. כלומר הדרך היחידה שיהיה בסדר זה לתכנן קדימה. מדובר על דברים שהם בשליטתנו ושנמצאים בגבול היכולת שלנו.

מסגרת היא מילה מרתיעה, היא מזוהה אצלינו עם מינוס, חוסר ידע והרבה פעמים גם חוסר שליטה אבל בעצם מסגרת תקציב שומרת עלינו ומציבה לנו גבולות להתנהל בתוכם בחופשיות. מסגרת התקציב שלנו נועדה לתת לנו את הגבולות הכלכליים שבתוכם אנחנו יכולים לפעול.

חלוקה תקינה של תקציב:

60% מסך ההכנסות – הוצאות שוטפות – סופר, חשמל, חוגים, חינוך ארנונה ועוד.

30% מסך ההכנסות – התחייבויות – הלוואות, משכנתה, שכיר דירה, מינוס בבנק.

10% הוצאות בלתי מתוכננות – משמש אותנו מידי חודש עבור אותן הוצאות מפתיעות ובלתי מתוכננות רכב שצריך תיקון, תיקון נזילה בדירה ועוד.

בשביל לדעת איך מתבצעת החלוקה צריך לבצע חישוב מדויק – אוספים מידע מהבנק, חברות אשראי, משכנתא וגם הוצאות במזומן. מרכזים את הכול בתוכנה כמו אקסל (או תוכנה חינמית אחרת) עוברים על כל הסעיפים ליד כל הוצאה כותבים את הסכום.

בסכומי ההכנסות – משכורת, קצבאות, עזרה מגופים/הורים

בסכומי ההוצאות – בהוצאות הסופר למשל חשוב לרשום את הסכומים כבר באותו היום, הוצאות מזומן – כמה משיכות מזומן ביצענו וליד כל הוצאה כותבים את הסכום.

לצפיה בשידור המלא ולקבלת טיפים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות

המשלחת מטוקיו הגיעה לביקור במסגרות השיקום וההכשרה של הקבוצה במטרה ללמוד ולקיים שיתופי פעולה!
בקבוצת שכולו טוב כולנו פועלים יחד יום יום במטרה לייצר אימפקט משמעותי ולקדם שינוי חברתי אמיתי בארץ ובעולם.
קבוצת שכולו טוב מביאה גאווה לאומית גם בימי המלחמה- בחודש שעבר, עופר כהן ואופיר פלג התארחו ביפן במטרה להציג את המודל הייחודי שפיתחנו בקבוצה ומיושם במדינות רבות בעולם.