יום שלישי 20/10/2020

איך שפת הגוף שלנו משפיעה על המחשבה?

כולנו מכירים את הביטוי הידוע – "מחשבה יוצרת מציאות", כלומר, האופן בו אנו חושבים משפיע ישירות עלינו ועל הסביבה שלנו. בכתבה הבאה דבר דווקא על איך ששפת הגוף שלנו משפיעה על המחשבה שלנו ואיך אנו יכולים להשתמש בזה גם בעולם התעסוקה. קראו מה צופית שביט, רכזת תעסוקה נתמכת בTNX רמת השרון מסבירה על הנושא
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רבות נאמר על כך שלמחשבה שלנו יש השפעה רבה על מה שקורה בחיינו בפועל וכמה חשוב שנחשוב מחשבות חיוביות על מנת ליצור סביבה חיובית סביבנו. אך ישנם מחקרים רבים, ביניהם גם מחקרה של פרופסור קאדי, אשר עשתה מחקר מדעי על כיצד שפת הגוף שלנו משפיעה עלינו ועל סביבתנו.

במחקרה, קאדי טוענת שלדרך בה אנו יושבים או עומדים ובצורה בה אנו נמצאים בחלל יש השפעה ישירה על מצב הרוח שלנו או בצורה אנשים אחרים תופסים אותנו, שהרי אנשים בוחנים אותנו על פי קריטריונים רבים – בין אם זה לבוש, שפת גוף או אפילו ריח ולפי זה בונים את התפיסה שלהם עלינו. ולכן, אם נשב או נעמוד בצורה פתוחה, זקופה ובטוחה בחלל תיצור תחושה של חיוביות סביבנו.

במחקר נבדק גם האם התקשורת הלא מילולית קובעת מה אנו חושבים ומרגישים כלפי עצמנו והתשובה היא חד משמעית – כן. במחקר היא בדקה מנחים שונים ותנוחות שונות של ישיבות או עמידות ולקחה דגימות דם מהנבדקים והראתה כי כאשר הנבדקים ישבו בצורה כפופה ומכונסת – רמת ההורמונים השליליים, הורמון הקורטיזול, שמשפיע על רמת הלחץ והמתח בגוף שלנו עולה וכאשר הנבדקים יושבים בצורה פתוחה, זקופה ובטוחה בחלל – רמת הטסטוסטרון בגוף, הורמון שמשפיע על ביטחון ואופטימיות עולה ולפי כך משתנה גם מצב הרוח.

כלומר, אנו יכולים לשלוט על מצב הרוח שלנו באמצעות תרגול יומיומי של שתי דקות במהלך היום – בבוקר, בצהריים או בערב, ישיבה או עמידה בטוחה ופתוחה במרחב תשפר את מצב הרוח שלנו, תשפר את התפיסה שלנו כלפי עצמנו וכך לשפר את הצורה בה אנו רואים את עצמנו ואיך הסביבה שלנו רואה אותנו.

כיצד זה מתקשר לשוק העבודה? דווקא לפני ראיונות עבודה, ימים חשובים או סתם לפני המשמרת, זה חשוב מאוד כיצד אנו מציגים את עצמנו וכיצד שפת הגוף שלנו “מציגה” אותנו ולכן, ריכזנו כאן מספר טיפים שנוכל לעשות לפני ראיון עבודה או יום חשוב בעבודה כדי להוציא את עצמנו בצורה המיטבית ביותר:

  1.  2 דקות ביום בתנוחה מעצימה משפיעה על רמת ההורמונים ומטיבה איתנו: זקיפות קומה, תפיסת מרחב, רגליים פרוסות, ידיים פתוחות ונינוחות וחיוך כמובן.
  2. הופעה מתאימה – להתאים את הלבוש שלנו למקום ולסיטואציה בה אנו נמצאים – אם זה מבחינת שילוב בין הפרטים או התאמה לקוד הלבוש ולא לשכוח לחשוב על הנוחות. הדרך הטובה ביותר היא לתכנן מראש מה נלבש לכל אירוע כדי לבוא מוכנים בצורה טובה ביותר.
  3. תמיד לחשוב מה אני רוצה שיחשבו עליי ומה אני חושב על עצמי? מחשבות כמו: “אני מקצועי”, “ניתן ואפשר לסמוך עליי”,  לנהוג באחריות ולגרום למי שסביבי הרגשה בטוחה.
  4. לפתוח כל בוקר בחיוך מול המראה ?
?האם הכתבה עניינה אותך
0
3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.