ינץ לוי בריאיון לסיפור חוזר

"אתר 'סיפור חוזר' הוא המקום הראשון שאני בודק בו כשאני מחפש ספר"- סופר הילדים- ינץ לוי, בריאיון לסיפור חוזר

צילום: ענבל אושמן

"אתר 'סיפור חוזר' הוא המקום הראשון שאני בודק בו כשאני מחפש ספר" אומר סופר רבי המכר לילדים ינץ לוי על סיפור חוזר "זו רשת נפלאה שמציעה לקהל אפשרות להגיע למגוון ספרים ענקי כולל ספרים שקשה להשיג. מעבר לכך, היא כמובן מאפשרת לעובדות ולעובדים לעבוד, להשתתף, להיות בעשייה, וזה נפלא. אני מאמין בהכלה, באינטראקציה, בשותפות חברתית. בנוסף לכך מדובר במפעל אקולוגי שמציע ספרים משומשים במחירים נוחים ביותר. אני תמיד ממליץ לחברי לבקר באתר ובסניפים. והשירות הוא תמיד ענייני, מידי ונעים."

מה היווה השראה לספר החדש שלך?

"הסיפור של 'הנסיכה אביגיל ובית החרושת לרגשות' חיכה יותר מארבע שנים במחשב. הוא לא היה כתוב. זה היה קובץ הרעיונות שכתבתי ברגע שהתנוצץ קצה החוט לסיפור. זה קרה ביום של סערת רגשות גדולה, מאותם ימים שהרגשות משתוללים בלב בערבובייה. שאבתי את השטיח, הבטתי בשואב האבק וחשבתי כמה נחמד ונעים לו שאין לו לבש מסבך אותו ברגשות. ואז צץ הרעיון. השארתי את שואב האבק על השטיח ורצתי לכתוב את הרעיונות לסיפור. זה הקובץ שהמתין ארבע שנים. הסיפור הוא על ממלכה ששאבו לכל תושביה את הרגשות. הנסיכה אביגיל, גיבורת הסיפור, רוצה דווקא בהתחלה שזה מה שייעשה אבל העניינים מידרדרים ,עד שהיא צריכה לצאת להרפתקה להציל את הממלכה, את אביה ואת עצמה מאבדון.  העיסוק הסיפורי במקום של רגשות בחיינו, ה'חיוביים' וה'שליליים'. הרגשתי שאני חייב לכתוב את הסיפור הזה כדי לחקור את העניין הזה, כדי להכיר את הנסיכה אביגיל וכדי לקחת את עצמי ואת הקוראים למסע הרגשי הזה. ידעתי שאין לי מושג אין אכתוב את הסיפור. איך אתאר עולם בלי רגשות? איך הוא נראה ואיך הוא מתנהל? זה רק משך אותי עוד יותר לכתוב את הסיפור. הדחיפות לכתוב סיפור כזה ולא אחר היא חידה עבורי. פשוט יש רגע שאני מרגיש – את זה אני חייב לכתוב עכשיו, וכל השאר יחכו."

במה הוא שונה מכל היתר?

"דבר ראשון יש בו גיבורה. יש לי בספרים דמויות של ילדות ונשים חזקות מאוד, אבל הפעם הדמות המרכזית היא גיבורה שעוברת תהליך רגשי מיוחד. אני תמיד ניגש לכתוב ספרים שאני לא יודע איך לכתוב אותם, אז גם פה, אני מרגיש, שנגעתי בהיבטים אנושיים שלא הגעתי אליהם בספרים הקודמים." 

איך אתה מצליח להפנט את קהל קוראיך-יש נוסחה?

"אין שום נוסחה. ואם יש, צריך לשבור אותה. כשאני כותב, אני פשוט מנסה לרתק את עצמי ולספר את הדברים בצורה כזאת שילדים יוכלו להבין ולהתרגש. זה משתנה מסיפור לסיפור ומספר לספר. כל סיפור מבקש יחס אחר, תהליך אחר, מציע גילוי אחר, ולכן לא יכולה להיות נוסחה חוץ מההחלטה ללכת עד הסוף עם הסיפור, לא לחנך, לא להסתיר, לא התנשא ולא להתילד."

עשית הסבה לסטאנד אפ למה מתי כמה?

"יש לי מופע שבו אני פוגש על הבמה את דוד אריה, את סבא אליהו, המורה דרורה ואיש היער – דמויות מהספרים שלי. זה מופע של מערכונים, שירים וקטעים של סיפורים סטנד-אפ. הוא התחיל במפגשי סופר שלי שהפכו בהדרגה למין מופע סטנד-אפ. אני מרגיש שמופע הזה אני נכנס עם הקהל למרחב של סיפור עם קשב מיוחד שמאפשר לקשת של רגשות לצוף. אני מרגיש שבמופע הזה אני מקבץ ביחד כל מיני היבטים בעשייה שלי שמתכנסים יחד על הבמה – סיפור סיפורים, אמנות הבמה, מוזיקה, הומור ואינטראקציה עם הקהל." 

תודה רבה על הריאיון ובהצלחה עם ספרך החדש!

הנסיכה אביגיל ובית החרושת לרגשות | ינץ לוי

לאתר סיפור חוזר >> https://rebooks.org.il/

הריאיון בוצע ונכתב על ידי רותי זוארץ מסיפור חוזר חיפה- סופרת, משוררת, עיתונאית ומעבירת סדנאות כתיבה.

כתבות נוספות

"הרעיון של הרשת נפלא. גם בזכות מחזור החיים השני שהיא נותנת לאלפי ספרים – שבמקום להישאר חתומים בספרייתו של הקורא האחד, נחשפים לקוראים נוספים"- מישקה בן דוד בריאיון לסיפור חוזר
"רשת נהדרת ורעיון חדשני, נועז ומבריק". אומר העיתונאי, העורך והמשורר אילן שאול על רשת סיפור חוזר.
"הבת שלי הודיה שהיא בעלת קשיים מסוימים, וחלק מהחברים שעימה מוצאים את עיסוקם ואת סיפוקם ברשת הנהדרת של סיפור חוזר." - מירון איזיקסון בריאיון לסיפור חוזר