מכוונים להצלחה – בחירת כיוון תעסוקתי

איך יודעים לבחור כיוון תעסוקתי מתאים כאשר שוק העבודה מציע אינספור אפשרויות תעסוקתיות, שאת חלקן אנחנו אפילו לא מכירים?

בחירת כיוון תעסוקתי היא חלק מרכזי בתהליך חיפוש עבודה, כיוון תעסוקתי נכון הוא כזה שיחבר בין היכולות והרצונות שלנו ויסיע לנו למקד את חיפוש העבודה למשרות שנוכל להתמיד ולהצליח בהן.
אבל איך יודעים לבחור כיוון תעסוקתי מתאים כאשר שוק העבודה מציע אינספור אפשרויות תעסוקתיות, שאת חלקן אנחנו אפילו לא מכירים? מוזמנים לקרוא את הכתבה ולצפות בלייב שהעבירה מיכל קינסט, סגנית מנהל תעסוקה נתמכת ארצית ב"שכולו טוב".

כדי לבחור את כיווני התעסוקה המתאימים לנו, כדאי בשלב הראשון לברר איזה משרות בכלל קיימות בשוק העבודה – בירור שכזה נוכל לעשות בעזרת חיפוש באתרי דרושים, בחיפוש חופשי באינטרנט, שיחות עם אנשים שונים בסביבתנו על העבודות שלהם וכמובן התייעצות עם המלווה התעסוקתי.

בשלב השני חשוב שנענה לעצמינו על ארבע שאלות מרכזיות שיכוונו אותנו בבחירת כיוון תעסוקתי:

מה גורם לי הנאה? סביר שאצליח להתמיד ואף להצטיין בעבודה שאני נהנה לעשות. ברור שזה לא אומר שאיהנה מכל משימה וכל מרכיב בעבודה, אבל חשוב שבאופן כללי העבודה תהיה מחוברת לדברים שחשובים לי, שאני אוהב ואף נהנה מהם

במה אני טוב? ככל שאכוון את עצמי לעבודות שבהן החוזקות שלי יכולות לבוא יותר לידי ביטוי, כך סיכויי ההצלחה שלי גבוהים וגם מידת השביעות הרצון שלי מהעבודה.

מה התנאים שאני רוצה/מוכן לעבוד בהם? התנאים של העבודה (שכר, תנאים פיזיים, סביבה חברתית ועוד) ישפיעו מאוד על החוויה היומיומית שלי בעבודה ועל המוטיבציה להתמיד בה. חשוב לברר איך יראה היום-יום בעבודה – בישיבה או בעמידה, לבד או לצד אנשים, כמה זמן ייקח לי להגיע בבוקר לעבודה או מה יהיה השכר שאקבל בסוף החודש.. כמובן שחשוב גם להבין שאין עבודה שתענה על כל התנאים שלי ותמיד צריך להתגמש, ולכן חשוב לעשות רשימה של הדברים שהכי חשובים לי בסביבת עבודה ולשאוף לכיוון תעסוקתי שעונה על רובם.

איך העבודה משתלבת עם החיים האישיים שלי? שיקול לא פחות חשוב בבחירת משרה הוא החיבור בין העבודה לבין החיים הפרטיים. כיצד אשלב את העבודה עם חיי המשפחה, שעות הפנאי, חיים חברתיים, מסגרת הדיור, ועוד, כיצד העבודה תשפיע על כל המרכיבים האלו? כדאי גם לקחת את הנושאים האלו בחשבון בעת ההחלטה על כיוון תעסוקתי.

בשלב השלישי, מומלץ לנסות לחשוב בשני צירי זמן. מצד אחד, איזה עבודות הכי מתאימות לי כאן ועכשיו לאור ארבעת השאלות הנ"ל. מצד שני, לנסות לחשוב גם קדימה, ולהבין האם ישנו כיוון תעסוקתי שהוא מצד אחד מותאם ואפשרי עכשיו, ומצד שני יש לו סיכוי גבוה יותר לקדם אותי לכיוון יעדים עתידיים- ברמה המקצועית, הכלכלית, והאישית. 

מתעניינים במציאת כיוון תעסוקתי? יש כלים שיוכלו לעזור לכם! רכזי ורכזות התעסוקה של שכולו טוב יוכלו לסייע בהכוונה תעסוקתית מעמיקה ובבניית הפרופיל התעסוקתי המתאים לכם. ובינתיים, מוזמנים לצפות בלייב הבא שהעבירה מיכל קינסט, סגנית מנהל תעסוקה נתמכת ארצית בשכולו טוב, בנושא של הכוונה תעסוקתית.

לא בטוחים מה מתאים לכם? מלאו את השאלון ופנו למלווה התעסוקתית שלכם.

שאלון הולנד לבחינה עצמית לחצו כאן

לצפייה בלייב המלא- לחצו כאן

כתבות נוספות

מהי החשיבות של שילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה? ישנם יתרונות רבים לשילוב עובדים עם מוגבלות בשוק התעסוקה. קבוצת שכולו טוב סייעה בשנים האחרונות לשילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה כשכירים או עצמאיים.
שינויים במצב בנפשי והרגשי יכולים להשפיע על התפקוד שלנו במקום העבודה, ופעמים רבות עולה השאלה האם מתי ואיך לדבר על כך עם המעסיק.
מחפשים עבודה ולא יודעים איך להתחיל? בואו ליצור לכם שגרה שתשפיע על תהליך חיפוש העבודה.