הצבת פחדים כדרך להצלחה- הכנה לא שגרתית לראיון עבודה

מציפים ומציבים לנו פחדים במטרה להצליח בראיונות עבודה. איך זה יכול לעזור ולקדם אותנו בקריירה? רעות צדוק רכזת ת.נ אזור ירושלים TNX עם כל התשובות.

בואו נצא מנקודת הנחה שהחיים שלנו בנויים מהצבת מטרות, בכל תחום בו תבחרו. החיים שלנו בנויים ממטרת על ומטרות קטנות שמקדמות אותנו אל מטרת העל.
ראיון עבודה לדוגמא הוא מטרה בדרך להשגת קריירה. זוהי מטרה מוקדמת ומאתגרת בה חלקנו יכולים למצוא את עצמנו נעצרים, בדיוק בשביל זה הבאנו את רעות, כדי ללמוד איך הפחדים שלנו יכולים להיות חלק מהדרך שלנו להשגת המטרות שלנו.

איך אתם ניגשים למטרה? מבררים קודם? לומדים דברים חדשים? מתכוננים לשאלות שישאלו אתכם? כל אלה חשובים מאוד לראיון עבודה, אבל לפעמים חסר עוד משהו על מנת להירגע לפני הריאיון ולהוריד את רמת החרדה או הפחד שמציפים אותנו.

האם עלינו לשים את הפחדים בצד ולהתרכז רק במה שצריך לעשות או שעלינו דווקא להתמודד עם הפחדים הללו? הרי הפחדים שלנו חזקים יותר ויכולים לעצור אותנו בהמשך בדרך אל המטרה.

אז כיצד מתמקדים בפחד ולא במטרה?
מתמקדים בכל מה שמטריד אותו בכדי להיות מוכנים לפעול להשגת המטרה.

לפי השיטה הסטואית, שהיא אסכולה פילוסופית מתקופת יוון העתיקה, עושה הפרדה בין שני דברים: מה שיש לנו שליטה עליו בחיים ומה שאין לנו שליטה עליו בחיים.
השיטה מציעה להתמקד במה שיש לנו שליטה עליו בחיים, שהרי מה שאין לנו שליטה- כיצד נוכל לשנותו? אנחנו בדמיון מתעסקים בפחדים, בדרך כלל הם קיימים רק שם, בדמיון. זה הזמן להכניס בפחד את השליטה, דרך הפחד אנחנו יכולים לשלוט במה יקרה במציאות.

קחו לעצמכם רגע וחשבו- מה מפחיד אתכם לגבי ריאיון העבודה? -לא לקום בזמן? לא להצליח בריאיון? לא להצליח לענות על השאלות? ????????

עכשיו חשבו- מה יכול להפחית או למנוע תרחיש זה?
אם לדוגמא- לא להצליח לענות על שאלות זה משהו שמפחיד אותנו, נעשה חזרה על שאלות רלוונטיות, כך נגיע מוכנים יותר.

הפחד, ברגע שאנו נלחמים בו ודוחקים אותו הצידה, חוזר בחזרה בצורה חזקה יותר אבל אם מתמודדים אתו ופותרים אותו אפשר להגיע לכל סיטואציה בחיים הרבה יותר מוכנים ומחוזקים.

אל תשכחו- חשבו מה בשליטה שלכם, במה לא תוכלו לשלוט ותוכלו לקבל יותר בקלות את הדברים אותם אין ביכולתכם לשנות. חשבו מה תוכלו להרוויח מהסיטואציה (ריאיון עבודה, דייט או כל אירוע אחר שמפחיד אתכם), מה נוכל להרוויח גם אם לא תהיה הצלחה. אולי נרוויח ניסיון, היכרות עם אנשים חדשים, אולי נלמד דבר חדש וכדומה.

דרך נוספת להסתכל על הדברים היא לחשוב מה יקרה אם לא נעשה, לדוגמא- נוותר על ריאיון העבודה. האם זה פחות מפחיד לא לגשת? האם משתלם לא לגשת? בדרך כלל- נרגיש בטוחים יותר אחרי שנבין שגם פה אפשר להפריז בפחדים וגם כאן- אם כן ניגש נזכור את הניסיון והלמידה מההתנסות הזו.

לסיכום, השתמשו בשיטה החדשה שלמדתם כדי להתמודד עם המטרות החדשות שלכם, עם הקטנות והגדולות. הפחדים שלנו לא פראיירים, הם יחזרו ???? אז קחו נשימה והשתמשו בפחד ככלי להשגת המטרה. רק לבחון את הדברים יעזור להגיע להכנה הרבה יותר טובה, לכל מטרה ואירוע בחיים, זכרו שיש מה להרוויח בכל מצב- גם אם לא התקבלתם בסוף.

בהצלחה!

לצפייה בשידור המלא וטיפים נוספים – לחצו כאן.

מה דעתכם על הכתבה? כתבו לנו בתגובות.

כתבות נוספות

מהי החשיבות של שילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה? ישנם יתרונות רבים לשילוב עובדים עם מוגבלות בשוק התעסוקה. קבוצת שכולו טוב סייעה בשנים האחרונות לשילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה כשכירים או עצמאיים.
שינויים במצב בנפשי והרגשי יכולים להשפיע על התפקוד שלנו במקום העבודה, ופעמים רבות עולה השאלה האם מתי ואיך לדבר על כך עם המעסיק.
מחפשים עבודה ולא יודעים איך להתחיל? בואו ליצור לכם שגרה שתשפיע על תהליך חיפוש העבודה.