איך רכזי תעסוקה נתמכת עוזרים לכם להשתלב בתעסוקה ומה תפקידם?

רכזיי תעסוקה נתמכת בקבוצת שכולו טוב תפקידם ואיך תוכלו להיעזר בהם

הגיעו אלינו המון שאלות בנוגע לתפקיד רכזי התעסוקה נתמכת בקבוצת שכולו טוב, איך הם תורמים לאנשים המתמודדים עם חסמים תעסוקתיים ומה בעצם הם עושים. הכתבה הבאה מסבירה את כל מה שרציתם לדעת על תפקידם של רכזי תעסוקה נתמכת בקבוצת שכולו טוב.

בפעם הראשונה כשאתם נפגשים עם רכזי התעסוקה הנתמכת ביחידת ההכשרה שלכם המטרה תהיה היכרות מוקדמת- להבין מה הרקע התעסוקתי שלכם, מהן היכולות והחסמים, מהן השאיפות שלכם בנוגע להשתלבות בשוק העבודה ופיתוח קריירה וכיצד ניתן להגשים אותם.
בהמשך תעברו איתם תהליך מובנה, שכולל הגדרת יעדים ברורים, החלטה על סוג הליווי (גלוי או סמוי), בניית קורות חיים,  לימוד שיטות מגוונות לחיפוש עבודה, הכנה לראיונות עבודה, השתתפות בקורסים וסדנאות מגוונים של שכולו טוב בנושא, וכמובן- חיפוש עבודה משותף ופניות למעסיקים, עד להשתלבות במקום עבודה מתאים. 

לאחר תחילת עבודה בשוק החופשי- רכזי התעסוקה ממשיכים  ללוות אתכם בנושאים כמו למידת התפקיד, השתלבות חברתית, שיפור התפקוד בעבודה, פתרון בעיות וכמובן שיפור הקשר עם המנהלים, כאשר במידה והליווי הוא גלוי  הוא יכלול גם תיווך וקשר מתמיד של המלווה עם המעסיק.  משך הליווי התעסוקתי הוא לפי צורך מקבל השירות ללא הגבלת זמן קבועה מראש.

אז מי יכול להגיע לפגישת יעוץ עם הרכזת?

כל מי שמתעניין או אפילו מתחיל להרהר באפשרות של  מעבר לשוק החופשי! אין מינימום זמן או תפקיד מסוים, מבחינתנו כל אחד יכול ומסוגל להשתלב בשוק הטבעי, וברגע שתבחרו לצאת לדרך רכזי התעסוקה ילוו אתכם בכל הקשור למציאת עבודה.

האם אפשר לעבוד בשוק החופשי ובמסגרת ההכשרה של שכולו טוב במקביל?

בחודשים הראשונים להשתלבות בשוק הטבעי אפשר להגיע במקביל גם ליחידת ההכשרה וגם למקום העבודה, כאשר המטרה היא שזה יהיה שלב זמני עד להשתלבות מלאה ומוצלחת בשוק הטבעי!

אז אם אני מרגיש מוכן ורוצה לצאת לדרך, מה בעצם השלבים המרכזיים בתהליך?

  • פגישה עם רכזת התעסוקה הנתמכת האחראית על יחידת ההכשרה שלכם  ותיאום פגישה ראשונית לצורך תיאום ציפיות, זיהוי כוחות וחסמים, והגדרת יעדים תעסוקתיים
  • לימוד כלים לחיפוש עבודה: דיוק סוג המשרות האפשריות, כתיבת קורות חיים ומכתבים נלווים, היכרות עם מגוון רחב של שיטות לחיפוש עבודה, הכנה ותרגול של ראיונות עבודה
  • חיפוש עבודה משותף עם רכז התעסוקה, איתור משרות והגעה לראיונות עבודה
  • תחילת עבודה תוך ליווי אינטנסיבי של רכזת תעסוקה בשלבי המיונים, קליטה וחפיפה לתפקיד
  • השתלבות ארוכת טווח בעולם העבודה בדגש על התפתחות אישית ומקצועית.

 נקודות חשובות שעלו משאלותיכם:

  • רכזי התעסוקה נתמכת לא רק "מוצאים עבודות" עבורכם, אלא הליווי נועד לתת כלים ויכולות למציאת עבודה. האחריות היא קודם כל  של מקבל השירות, כמובן תוך סיוע צמוד של הרכזים בכל מה שנדרש.
  • התהליך הוא הדדי ומשותף למקבלי השירות ולרכזים, בהתבסס על רצונות ושאיפות מקבל השירות.
  • ליווי של רכזי התעסוקה נמשך ככל שיש צורך ורצון של מקבל השירות.
  • תדירות הפגישות וסוג הקשר של הרכז עם המעסיק משתנים בהתאם לצורך והשתלבות במקום העבודה.
  • האפשרות לליווי גלוי או סמוי מול המעסיק נתונה בידי מקבל השירות,  רצוי להתייעץ על ההחלטה יחד עם הרכזים כדי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.
  • רכזי התעסוקה כאן כדי לעזור להתקדם ולהשתלב בשוק החופשי, אז אל תהססו להיעזר בהם!

לסיכום, אם אתם חושבים, חוששים, מתלבטים ומתחבטים ולא בטוחים אם עבודה בשוק החופשי זה מתאים לכם,אתם רוצים עבודה אבל לא בטוחים איך להתחיל לחפש,או אם יש לכם המון שאלות על השוק החופשי לעומת מסגרת ההכשרה- צפו בשידור הלייב המלא מה זה בעצם רכז תעסוקה  וקבעו פגישת ייעוץ דרך המלווה שלכם.

בהצלחה!

יש שאלות נוספות? מידע שהייתם מעוניינים לקבל? – כתבו לנו בתגובות ????

כתבות נוספות

שירות תעסוקה נתמכת הינו שירות המסייע לאנשים עם מוגבלויות להשתלב בהצלחה בעולם העבודה. בשירות תעסוקה הנתמכת מקבלי השירות זכאים לליווי החל משלבי הכנה דרך שלב חיפוש העבודה ובהמשך לאחר ההשתלבות במקום העבודה.
מהי החשיבות של שילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה? ישנם יתרונות רבים לשילוב עובדים עם מוגבלות בשוק התעסוקה. קבוצת שכולו טוב סייעה בשנים האחרונות לשילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה כשכירים או עצמאיים.
מפעל מוגן, מיועד לאנשים שאינם מסוגלים או מעוניינים להשתלב בשוק העבודה הטבעי באופן עצמאי ומעוניינים בהכשרה ותמיכה לצורך פיתוח קריירה ומציאת עבודה.