הכנה לראיון עבודה

איך מתכוננים לראיון עבודה, למה בכלל צריך להתכונן ומה הם שלבי ההכנה?

הכנה לראיון עבודה – שלב ראיון עבודה הוא הקובע בתהליך הקבלה למשרה הרלוונטית. בראיון, תפגשו לעיתים את המעסיק ו/ או מראיין מטעמו. בזמן הריאיון המעסיק יוכל להכיר אתכם ולגבש החלטה האם אתם מתאימים לתפקיד בעקבות הריאיון, התשובות שלכם והרושם שקיבל. חשוב לזכור שזה הזמן שלכם גם ללמוד על המעסיק, החברה ואופייה ולהחליט אם המשרה מתאימה לכם.

למה בכלל חשוב להתכונן לראיון

ראיונות עבודה קצרים מאוד בזמן, ואי אפשר לשנות את הרושם שנייצר במהלך הראיון. ככל שנתכונן טוב יותר לראיון כך גדל הסיכוי שנדע להציג את עצמנו בצורה מיטבית, לענות היטב על השאלות השונות (שרבות מהן חוזרות בנוסחים כאלה ואחרים במרבית הראיונות). מומלץ לקראת כל ראיון להיעזר במלווה התעסוקתי שלכם ובאנשים קרובים אחרים כדי להתכונן ולבצע סימולציות מתאימות.

כמה שלבים חשובים בהכנה לראיון:

  1. ללמוד על מקום העבודה- מהו הארגון, מהו התפקיד, מהן הדרישות המרכזיות, מה עשוי להיות הכי חשוב למראיין?
  2. הכינו רקע על עצמכם- כיצד אפשר להציג את עצמכם בצורה הכי חיובית, כיצד להדגיש נסיון תעסוקתי רלוונטי, כיצד להדגיש את החוזקות שלכם, כיצד לענות על שאלות מכשילות בנוגע לרקע וליכולות שלכם.
  3. בדקו שאלות נפוצות ששואלים בראיון עבודה ותרגלו את התשובות עליהם- שאלות לדוגמה שכדאי לתרגל:

"מה שמעת עלינו/מה אתה יודע על התפקיד?" מומלץ לבדוק על החברה שאליה אנחנו מתראיינים, לבדוק רקע ולהבין במה החברה עוסקת.

"ספר לי על עצמך" מומלץ לכתוב את התשובה ולבחון אותה מול אדם נוסף ולראות את תגובתו. חשוב שהתשובה תהייה קצרה, ממוקדת, ותתרכז בניסיון התעסוקתי הכי רלוונטי שלכם.  מורכבת בעיקר מניסיון תעסוקתי ומעט תחביבים.
מדוע אתה מתאים לתפקיד? חשוב להדגיש את התכונות הכי רלוונטיות שיכולות לעזור לכם להצליח בתפקיד הספציפי אליו אתם מתראיינים, וגם נסיון תעסוקתי רלוונטי, ידע רלוונטי, ועוד.

חשוב שנהייה מוכנים לשאלות לא נעימות כמו איך התמודדתם עם קונפליקטים בעבודה, טעויות שנעשו במקום העבודה הקודם, אי הסכמות בעבודה, תקופות שבהן לא עבדנו כלל ועוד.


לכל הדברים האלו- חשוב להיעזר במלווה התעסוקת שלכם כדי להגיע הכי מוכנים שאפשר.

לצפייה בלייב המלא ולקבלת טיפים נוספים לחצו כאן

צפו בסרטון – איך הכי נכון שנציג את עצמנו בראיון עבודה?

בקיצור.. תנסו מקסימום תצליחו ????

יש לכם שאלות נוספות? תרצו לקבל מידע נוסף על נושא מסוים? כתבו לנו בתגובות

כתבות נוספות

מהי החשיבות של שילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה? ישנם יתרונות רבים לשילוב עובדים עם מוגבלות בשוק התעסוקה. קבוצת שכולו טוב סייעה בשנים האחרונות לשילוב בעלי מוגבלויות בשוק העבודה כשכירים או עצמאיים.
שינויים במצב בנפשי והרגשי יכולים להשפיע על התפקוד שלנו במקום העבודה, ופעמים רבות עולה השאלה האם מתי ואיך לדבר על כך עם המעסיק.
מחפשים עבודה ולא יודעים איך להתחיל? בואו ליצור לכם שגרה שתשפיע על תהליך חיפוש העבודה.