מה מעסיקים חושבים עלינו – “קפה שני”

תפסנו את דני וסילבסקי, מנהל הסניף של "קפה שני" בחיפה לענות על השאלה – מדוע משפרי השירות שלנו שעובדים בסניף הם בדיוק מה שענף המסעדנות צריך. מוזמנים לקרוא את תשובתו
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קפה “שני” נחשב כבר שנים לשם דבר בסצנת הבילוי והאוכל בעיר חיפה , אבל לא רק בתחום הקולינרי הוא מהווה סמל אלא גם בתחום השילוב התעסוקתי. נפגשנו לקפה עם דני וסילבסקי,  שמנהל את  הסניף הממוקם בטכניון יחד עם תום צוויג,  כדי לשמוע ממנו איך הכל התחיל ולמה מקבלי השירות שלנו שעובדים בסניף הם בדיוק מה שענף המסעדנות צריך.

איך שיתוף הפעולה עם “שכולו טוב” התחיל ? 

כאשר פתחנו את הסניף והתחלנו לגייס עובדים, הגיע אליי בחור שהחל לעבוד כשוטף כלים. הוא עבד טוב אבל לאורך חצי השנה הראשונה נתקלתי בלא מעט קשיים מולו, הכי זכור לי שהיו מצבים שהוא היה מבקש לצאת מוקדם יותר כי הוא לא מרגיש טוב ואותי זה היה משגע. באחת השיחות איתו הבנתי שיש לו מלווה בתעסוקה שיכולה להיות מעורבת ולתקשר את הקושי בסיטואציות בעיתיות. מאותה הפגישה שהתקיימה איי שם ב- 2015 ועד היום אותו עובד ממשיך לעבוד אצלנו ואף קודם לתפקיד אחראי משמרת. בזכות הקשר שנוצר עם אותה המלווה שילבנו עוד עובדים והיום אנחנו מעסיקים עוד 4 עובדים עם מוגבלות.  

מדוע בחרת להעסיק עוד אנשים עם חסמים תעסוקתיים? 

לי לא משנה אם יש או אין מוגבלות, כי אני מאמין שבסופו של דבר מי שרוצה לעבוד, יצליח. היום אני גם יודע לזהות את היתרונות  בהעסקה של אותם עובדים שכן הם מופנים אלינו לאחר שעשו הכשרה ובמקביל מקבלים ליוויי, מה שיוצר אצלם משמעת ומחויבות מאוד חזקים, במיוחד למקום עבודה, ובענף המסעדנות, שאני חלק ממנו ושתחלופת העובדים בו היא גבוהה, מחויבות היא אלמנט מאוד חשוב. וברמה האישית חשוב לי לשמר ואפילו להרחיב את השילוב כי ברור לי  שהתרומה פה  היא הרבה מעבר להכנסה חודשית. 

אתה חושב שיש קשר בין ההכשרה ב”שכולו טוב” לביצועים של העובדים ?

העובדים שאני מעסיק מגיעים ממרכז ההכשרה של קפה טוב, וזה תחום שמשיק לעסק שלי. אני רואה שהם לומדים שם מיומנויות עבודה בתחום המטבח והבריסטה, אבל אני חושב שלא משנה מאיזה הכשרה הם הגיעו, כי כל מי שבאמת רוצה לעבוד ומוכן ללמוד את העבודה, יצליח גם אם אין לו רקע במטבח או בבריסטה. 

 איפה הקשיים בהעסקה באים לידי ביטוי ואיך אתה מתגבר עליהם ?

מקבלי השירות שלכם שאני מעסיק דורשים קצת יותר תשומת לב ויחס אישי.  לאורך השנים האחרונות העסקתי הרבה מאוד מקבלי שירות ועם הניסיון הגיע כבר סוג של אינטואיציה. אני לא יודע איך להסביר במילים, כי זה כבר הפך לגישה, למדתי איך לגשת לכל אחד ולדעת מה מרגיע אותו   ומה מרתיע אותו. מצד שני עכשיו שאנחנו בתקופת משבר עם התפשטות נגיף הקורונה, אני מקבל טלפונים מאותם עובדים ששואלים אותי מה שלומי. אני מאמין שהאכפתיות והמחויבות הם דבר הדדי.  

איך נראה הקשר השוטף עם רכזת התעסוקה ? 

לרכזת התעסוקה יש קשר חזק עם מקבלי השירות, רואים שאכפת לה מהם וגם מאיתנו כמעסיק. מצד אחד היא מפנה אלינו עובדים מצד שני היא יודעת לגשר על פערי תקשורת ולתווך צרכים והתאמות. 

אילו התאמות עשית כדי שהשילוב יצליח ? 

לאורך הזמן אני כבר יודע לשבץ משמרות בהתאם ליכולת עבודה של כל עובד. אם זה עבודה בלחץ , כמות שעות למשמרת, אני גם יודע כבר לזהות מי יכול לעמוד מול קהל לקוחות ואת מי עדיף לשבץ מאחור. 

מה תרצה לומר למעסיקים אחרים ? 

אני ממליץ על העסקה של עובדים עם מוגבלות, אלו עובדים שאפשר לסמוך עליהם ויש להם רמת אמינות גבוהה. 

?האם הכתבה עניינה אותך
0
6

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.