פסטיבל השירה – בני ציפר

"אני לקוח נאמן של סיפור חוזר. אני חושב שזה מקום מבורך מאין כמותו ואני לא יודע מה הייתי עושה בלעדיו" לכבוד פסטיבל השירה הישראלי שמתקיים בסוף השבוע בני ציפר בראיון בלעדי לסיפור חוזר

שירה מעל הכל בני ציפר

"אני לקוח נאמן של סיפור חוזר. אני חושב שזה מקום מבורך מאין כמותו." אומר בני ציפר- העורך, כותב, ובין מייסדי "פסטיבל המשוררים הישראלי במטולה" שיתקיים בין התאריכים 08-10.09.2022. "כשאני זקוק לספר שאני יודע שיש לי אותו בבית אבל אין לי כוח למצוא אותו בלגאן – אני מעדיף לקנות אותו בסיפור חוזר כי אני יודע שזו ספריית הגיבוי שלי. אני לא יודע מה הייתי עושה בלי סיפור חוזר"

מה מיוחד בפסטיבל השנה משנים קודמות?

"פסטיבל מטולה לשירה קיים 25 שנה ואנחנו חוגגים לו חצי יובל בתוכנית עשירה במיוחד. השנה, לרגל חצי היובל החלטנו להציג כמה שיותר פנים בשירה העברית לדורותיה והבאנו את רוב המשוררים החשובים – זוכי פרס ישראל שכבר נהפכו לקלאסיקה, כמו מאיר ויזלטיר, ארז ביטון ונורית זרחי – יחד עם משוררות ומשוררים צעירים יותר כשהמטרה היא לצייר את שלל הסגנונות והזרמים שקיימים כיום בשירה – בלי לשכוח את משוררי העבר – להם אנחנו מקדישים מחוות גדולות כגון לאברהם שלונסקי, אבות ישורון, לאה גולדברג ועוד."

מה היו שיקולי העריכה שלכם?

"שירי לב ארי ואני, המנהלים את הפסטיבל שמנו לנו למטרה להדגיש במיוחד שירה של נשים וכן להאיר כמה דמויות של עורכי שירה – שבדרך כלל נמצאים מאחורי הקלעים – וניתן לראשונה את פרס הפסטיבל לשניים – למשוררת נועם פרתום, ולעורך השירה הוותיק (שהיא משורר בזכות עצמו) אלי הירש".

מה דעתך על שדה השירה בימינו?

"יש לנו שירה נהדרת, חיה ובועטת. ישראל יכולה להתגאות בהישג הזה. השירה בישראל היא ז׳אנר שלא רק שלא מת, אלא להפך – פורח ומעורר עניין גדול בציבור, בעיקר בעל פעם שקם משורר חדש בעל קול בולט ופרובוקטיבי כמו שררה בשעתה עם קבוצת משוררי ערס פואטיקה.

נכון שהיום קל מתמיד לפרסם שיר ברשתות החברתיות ולא צריך לעבור את המסננות הקפדניות של עורכים והוצאות ספרים. ובכל זאת, לדעתי, עדיין ההתקבלות האמתית של משורר היא דבר שלוקח זמן ודורש מהמשורר עבודה קשה".

אין קצת זילות של השירה בימינו?

"קשה לי עם המילה זילות. עצם זה שאנשים מנסים לכתוב שירה הוא דבר מבורך, שמראה שיש להם חלומות ושאיפות להתפרסם כמשוררים. בכל דור ודור התהליך הוא דומה: רבים כותבים שירה, רק חלק זוכה להכרה, ולפעמים בתוך הדברים שלא זוכים להכרה דווקא מתחבאים יהלומים אמתיים.

כל שאני רוצה עכשיו ערב הפסטיבל הוא שהוא יעבור בשלום, ושהקהל יזכה בחוויה טובה. כי אסור לשכוח שהפסטיבל מיועד לקהל קודם כל ולא למשוררים עצמם".

תודה רבה בני! נפגש בפסטיבל

לאתר סיפור חוזר >> https://rebooks.org.il/

הריאיון בוצע ונכתב על ידי רותי זוארץ מסיפור חוזר חיפה- סופרת, משוררת, עיתונאית ומעבירת סדנאות כתיבה.

כתבות נוספות

"הרעיון של הרשת נפלא. גם בזכות מחזור החיים השני שהיא נותנת לאלפי ספרים – שבמקום להישאר חתומים בספרייתו של הקורא האחד, נחשפים לקוראים נוספים"- מישקה בן דוד בריאיון לסיפור חוזר
"רשת נהדרת ורעיון חדשני, נועז ומבריק". אומר העיתונאי, העורך והמשורר אילן שאול על רשת סיפור חוזר.
"הבת שלי הודיה שהיא בעלת קשיים מסוימים, וחלק מהחברים שעימה מוצאים את עיסוקם ואת סיפוקם ברשת הנהדרת של סיפור חוזר." - מירון איזיקסון בריאיון לסיפור חוזר