תוכניות מבית קבוצת שכולו טוב עבור ילדים, נוער,
בוגרים ומשפחות עם צרכים מיוחדים.

סבבה – מרכזים ופעילויות בילוי ופנאי בקהילה

מרכזי הפנאי הקהילתיים מבית קבוצת שכולו טוב. במרכזים החדשניים מתקיימים מפגשים ופעילויות תוכן והעשרה לילדים, נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים ובני משפחותיהם במגוון תחומים: ספורט ותנועה, בעלי חיים, אקולוגיה, אומנות ועוד.

השירות מיועד לזכאים מגיל 3 על פי הקריטריונים של מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה (אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, לקויות פיזיות וחושיות).

מה מיוחד במרכזים שלנו?

המרכזים נותנים מענה לצורכי פנאי ובילוי לשעות אחר הצהריים לבוגרים, לילדים ולהורים. כמו כן, מהווה מקום מפגש חברתי המקנה תוכן ומיומנויות חברתיות ומקדם את הילדים במישורים הקוגניטיביים, ההתנהגותיים והרגשיים.

הייחודיות של הפעילות היא מיקומה בלב הקהילה, והמענה לטווח רחב של גילאים. במרכז הושם דגש על יצירת קשרי חברות והדדיות בין ההורים והאחים וכמו כן גם בין המשפחות, וזאת במטרה לגבש קהילה של משפחות המרכז. לקידום מטרות אלו אנו מפעילים מערך סדנאות והרצאות שונות להורים וימי משפחות.

במרכז סבבה ניתנת חשיבות רבה גם לנושא ההסברה והעלאת המודעות לתחום המוגבלויות, לכן אנו מקיימים שיתופי פעולה עם גופים שונים ותושבים, על מנת גם ליצור חיבור לקהילה. בתכניה שמתפרסמת מדי חודש משולבות פעילויות בשילוב קהילת העיר: מרכז צעירים, תנועות נוער, עסקים מקומיים ואזרחים וותיקים.

בהיותנו חלק מהקהילה, חשוב לנו לייצר עבור מקבלי השירות שלנו תחושה של שליחות ונתינה, ולכן אנחנו מקיימים פעילויות התנדבותיות מאורגנות עבור הקהילה.

דוגמאות ממגוון הפעילויות שלנו

  • מפגשים אישיים – תהליכים להפגת בדידות ועידוד צריכת פנאי משמעותי,
  • בילוי בקהילה – השתתפות בפעילויות תרבות, פנאי, חברה והנאה הכוללת: טיולים, התנדבות בקהילה, מפגשי היכרויות, מסעדות, ארוחות משותפות ועוד.
  • סדנאות מתמשכות – מוסיקה/תיאטרון/נגרות/קרמיקה/דיגיטציה/זוגיות ועוד.
  • קבוצות ספורט והליכה – מפגש קבוצתי שמעודד אורח חיים בריא ופעילות ספורטיבית ועוד.

מרכזי משפחות

אנו מקיימים סדנאות ומפגשים מגוונים לבני משפחותיהם של אנשים עם מוגבלות. המענה למשפחות מהווה תשתית קהילתית אשר מאפשרת חיבור והסתכלות נרחבת על כלל הצרכים והשירותים עבור המשפחות. הפעילות מספקת כלים להתמודדות במגוון תחומים, מחזקת חוסן משפחתי ומשפרת את איכות חייהם של כלל בני המשפחה (הורים, אחאים, סבים/סבתות).

בנוסף העיסוק המערכתי בנושא המוגבלות מאפשר תהליך של שינוי עמדות והתמודדות עם סטיגמות בקרב אוכלוסיות שונות ובכך מניע גם ליצירה של קהילה מגובשת וחזקה.

תכניות אישיות

שירות פיילוט ייחודי המספק מענה פרטני הוליסטי נרחב לילדים מגיל 3, נוער או בוגרים עם מוגבלות (אוטיזם, מוגבלויות פיזיות, לקויות חושיות ומגבלות שכלית התפתחותית). מטרת השירות להביא לשילוב קהילתי משמעותי תוך מימוש כוחותיו וחוזקותיו של האדם, לקדם מיומנויות חברתיות, תעסוקתיות ואישיות, לפעול למיצוי זכויות תוך עם שימת דגש על קביעת יעדים אישיים וקידומם.

מקבלי השירות בשירות זה זקוקים למערך תמיכות חלופי או משלים מלבד השירותים הקיימים ובאמצעות תהליך ליווי אישי מותאם לילד, נער או בוגר נבנית תכנית ייחודית לכל אדם. התכנית מתחילה בשלב היכרות מעמיק על ידי איש מקצוע הכולל מיפוי צרכים ומטרות. לאחר שלב זה נבנית עם האדם ו/או משפחתו, בשילוב האגפים והמחלקות לשירותים חברתיים, תכנית בהתאם למספר מסלולי ליווי.

התכנית מותאמת לדחיפות המטרות והיעדים ומתבססת על יכולותיו של האדם, לדוגמא: שיפור מיומנויות להתנהלות פיננסית במצבי דחק ושגרה, שיפור עצמאות בהתניידות עצמאית, חיזוק כישורים חברתיים, העצמת סמכות הורית ועוד.

סבבה נופשונים

טיולים, סיורים ואטרקציות – נופשונים אטרקטיביים לילדים, נוער,
בוגרים ומשפחות המוכרות עם אוטיזם בכל הארץ.

אז... למה סבבה נופשונים?

בזכות ההנאה

זה הזמן לשבור את השגרה, לצאת מהבית ולצבור חוויות וזיכרונות חיוביים שישאירו לכם טעם של עוד.

בזכות התכנים

אנחנו מבטיחים שיהיה לכם כיף, אבל גם שתרכשו מיומנויות תקשורת, פיתוח עצמאות, כישורי חיים ועוד.

בזכות הקהילה

בילוי מהנה שמאפשר לכם ליצור חברויות בסביבה מתווכת, חמה, בטוחה ומעודדת צמיחה.

בזכות האירוח

הנופשונים שלנו מתקיימים באתרים תיירותיים שווים ופתוחים לקהל הרחב (בתי מלון, אכסניות נוער, צימרים, בתי הארחה קיבוצית ועוד).

בזכות המדריכים

המדריכים שלנו איכותיים, בעלי השכלה אקדמית בתחומי הטיפול ומקבלים הכשרות קבועות לעבודה עם אנשים על הרצף האוטיסטי.

השירות מיועד לזכאים מגיל 3 על פי הקריטריונים של מנהל מוגבלויות במשרד הרווחה
(אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, לקויות פיזיות וחושיות).

ניתן ליצור קשר עם איל מנהל סבבה נופשונים בקבוצת שכולו טוב
במספר 052-3285065 או במייל: [email protected].

זה הזמן
שלכם לבלות!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם עם כל המידע לתכנית אישית מותאמת לכם

הפרטים שלכם נשלחו בהצלחה!