פעילויות לאנשים עם מוגבלויות

תוכנית מבית קבוצת שכולו טוב הפועלת לקיום מפגשים חברתיים איכותיים ובילויים מגוונים המיועדים לאנשים עם מוגבלויות הזכאים לשירותי פנאי וחברה במסגרת סל שיקום של משרד הבריאות.

יאללה

המטרה שלנו היא לעודד כל אחד ואחת לנצל את שעות הפנאי להנאה וכיף, להגדיל את המעגלים החברתיים, לחזק עצמאות חברתית, עשייה משמעותית ושילוב קהילתי. יאללה פועלת מאז 2014 ומלווה יותר מ- 2500 א.נשים עם מוגבלויות מדי שנה.
אנחנו מקיימים למעלה מ 12,000 פעילויות מגוונות בשנה ב- 25 יישובים בפריסה ארצית ברחבי הארץ, הפעילויות מועברות על ידי רכזים חברתיים מקצועיים ורגישים ועל ידי מנחים/ מרצים/ מטפלים מומחים בתחומם, במטרה לאפשר לכל אחד ואחת להתפתח ולמצוא את דרכו להשתלבות בקהילה עם תכנית מותאמת אישית.

בנוסף להשתתפות בפעילויות פנאי מגוונות ביניהם ארוחות בוקר, סרטים, הצגות, מסיבות, חוגים, טיולים, בתי קפה, ירידים עירוניים, באולינג, משחקי ספורט, סדנאות ועוד, התכנית כוללת ליווי אישי בתחום החברתי של צוות התכנית.

יאללה גאווה

ההיכרות למתמודדים מהקהילה הגאה הזכאים לשירותי סל שיקום, נמצאת בצעדים הראשונים בתוך מערך בריאות הנפש, לכן קבוצת שכולו טוב הקימה תכנית ייחודית המיועדת למתמודדי נפש מהקהילה הלהטב”קית.
השירות כולל פעילויות מגבשות ומותאמות למתמודדים מהקהילה- סוגיות בנושא נטייה מינית, זהות מגדרית, התמודדות נפשית והקשר בין כולן, ידע ותרגול מיומנויות חברתיות והיכרות עם שירותים חברתיים בקהילה שנוגעות לקהילה הגאה ועוד.

יאללה חוגים

חוגים במרכזים לבריאות הנפש. החטיבה החברתית מפעילה משנת 2018 בהצלחה רבה מערך פנאי וחוגים.

אנו רואים יתרון גדול בשיתוף הפעולה והרצף בין שני השירותים טיפול- שיקום במסע ההחלמה של האדם. אנו רואים הזדמנות לחשוף את המשתתפים לעולם הפנאי והחברה העשיר שבו אנו מתמחים – עם ההתאמות הנדרשות להקמתו וקיומו בתוך המרכז לבריאות הנפש. עם ידע ונסיון רב שנים עם עולם הפנאי וחשיבותו במערך בריאות הנפש אנו חותרים למענה איכותי שתורם רבות לאיכות החיים במחלקות ומשפיע לחיוב על מדדים של תחושת מסוגלות ושביעות רצון.

במרכז לבריאות הנפש
“מרחבים” באר יעקב

במרכז לבריאות הנפש
“מרחבים” נס ציונה

במרכז לבריאות הנפש
ע”ש אברבנאל

בב”ח איתנים
כפר שאול

שאלות ותשובות

קודם כל – צרו איתנו קשר 😊 כדי להצטרף לשירות החברתי המרכזי, שכולל את ‘יאללה פלוס’ – תכנית פרימיום הכוללת ליווי צמוד יותר מהרכזים החברתיים והנחות שוות לכלל הפעילויות- מבקשים מסל שיקום אישור בקוד 99350. כדי להגיע אלינו לשירות החברתי המשלים – מבקשים אישור בקוד 99370.

פעילות ראשונה – חינם!

קודם כל – הרבה כיף והרבה ביחד. מכירים אנשים וחברים חדשים. פעילויות תרבות, מפגשי פנאי וחברה, מסיבות, הצגות, סרטים, אירועים ספורטיביים, טיולים, התנדבות בקהילה, מפגשי היכרויות, ארוחות משותפות ומה לא ☺. במפגשים אנחנו מחזקים את המיומנויות החברתיות ואת התקשורת הבין-אישית, מתאמנים על בילוי עצמאי ומכירים חברים. חלק מהפעילויות מתקיימות פנים אל פנים וחלק מהן מקוונות. כל הפעילויות שלנו מועברות בהדרכת מנחים שמומחים בתחום שלהם או בהנחיית הרכזים והרכזות שלנו. כל הפעילויות שלנו מסובסדות כך שחלקן מוצעות במחיר מוזל וחלקן חינמיות לחלוטין.

התוכנית של ‘יאללה מבלים’ מתבססת על מודל בחירה בשם SAME שפותח בקבוצת שכולו טוב וזכה בפרס החדשנות הבינלאומי של ארגון EASPD מטעם האיחוד האירופאי. במסגרת המודל, כל משתתף ומשתתפת מאפיינים את מפת הפנאי שלהם על ידי שאלות כמו: מה מדליק אותך? מה עושה לך אור בעיניים? מה היית רוצה להשיג מהפעילות? איזו מיומנות היית רוצה לשפר? איך הכי בא לך להשתתף בשעות הפנאי? ועם מי?

התוכנית שלנו כוללת ליווי אישי או קבוצתי בפעילויות פנאי בקהילה על ידי צוות רכזים ורכזות מקצועי. כל אחד ואחת מכם מוזמנים לבחור את אופן הליווי. ליווי מלא כולל בניית תכנית התפתות אישית, ליווי בכל זמן הפעילות ובמפגשים החברתיים הקבוצתיים. הליווי הוא לפי בחירתך, אם תרצי ליווי פחות צמוד או להשתתף בפנאי עצמאי – נתאים לך את התכנית.

בבאר שבע ,אשדוד, אשקלון, קריית גת, אופקים, ראשון לציון , רחובות, רמלה, לוד , ירושלים, יישובי השרון, פתח תקווה , ראש העין, תל אביב , נתניה, חדרה, חריש ,פרדס חנה, גליל מערבי, גליל מזרחי, עפולה, חיפה, טבריה, בית שאן, קריות.

זה הזמן
שלכם לבלות!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם עם כל המידע לתכנית אישית מותאמת לכם

פעילויות חברתיות עבור אנשים עם מוגבלויות חשובות להשתלבותם בקהילה ולהעלאת רמת החיים שלהם. תכנית יאללה מבית קבוצת שכולו טוב, מספקת שירותי פנאי וחברה עבור אנשים עם מוגבלויות וחסמים חברתיים על מנת לאפשר השתלבות בקהילה בצורה טבעית ומלאה.

5 סיבות למה כדאי לכם להצטרף לשירות החברתי של יאללה:

  1. היכרות- יאללה מציעה הזדמנות מצוינת להתחבר לאנשים שחולקים את אותם תחומי העניין והתחביבים שלכם וכמובן להגדיל את מעגל החברים שלכם ולהפחית את תחושת הבדידות😊

  2. פעילויות מסובסדות- יאללה מציעה מגוון פעילויות, מאירועי תרבות ומפגשים חברתיים ועד מסיבות, הצגות, סרטים, אירועי ספורט ועוד. רוב הפעילויות מוצעות במחיר מוזל או אפילו בחינם, מה שהופך אותן לנגישות לכולם. בין אם אתם מעוניינים לנסות משהו חדש או פשוט מחפשים ליהנות, יאללה היא התכנית המתאימה עבורכם.

  3. כישורים חברתיים- הפעילויות של יאללה יעזרו לכם לשפר ולפתח את הכישורים החברתיים, לבנות קשרים בין אישיים חזקים יותר, לעבוד על תקשורת, עבודת צוות ושיתוף פעולה.

 

  1. תכנית שיקום- הייחודיות של תכנית יאללה היא תכנית השיקום והליווי אישי לכל אחד ואחת. חברי יאללה + מקבלים ליווי צמוד ורציף על ידי איש צוות מקצועי ותכנית שיקום מותאמת אישית בהתאם למטרות ולרצונות שלכם בין אם זה זוגיות, להכיר חברים חדשים ולצאת לבלות באופן עצמאי.

 

  1. אנשי צוות מקצועיים– הרכזים שמלווים את הפעילויות ואתכם הם אנשי צוות בעלי ידע שעברו הכשרה מקצועית מתאימה ויוכלו להעניק לכם סביבה בטוחה ותומכת.

 

מעבר לפעילויות המגוונות, יאללה מציעה לתת בחזרה לקהילה על ידי פעילויות התנדבות משותפות המסייעות לאוכלוסיות שונות ולעמותות, ובכך להרוויח גם עזרה לקהילה והשפעה לטובה וגם מפגש עם חברים.

 

חשיבות פעילויות הפנאי עבור אנשים עם מוגבלויות

פעילויות חברתיות הן חלק מכריע מחיי האדם. עבור אנשים עם מוגבלות נפשית, פעילויות חברתיות יכולות להיות חשובות אף יותר, מכיוון שלעתים קרובות הם מתמודדים עם מחסומים חברתיים המונעים מהם להשתתף באופן מלא בקהילה. מחסומים אלו יכולים להוביל לבדידות ולהשפיע על מצבם הנפשית. ולכן, השתתפות בפעילויות פנאי יכולה לשפר את מצבם הנפשי והבריאותי.

הפעילויות מאפשרות למשתתפים הזדמנות לפגוש אנשים חדשים, לשמור על קשרים חברתיים קיימים ולהתחבר לתחומי עניין משותפים.

השתתפות בפעילויות פנאי יכולה גם לסייע בהפחתת חסמים חברתיים – אנשים עם מוגבלות נפשית עלולים להרגיש נדחקים לשוליים, מופלים לרעה או מודרים מהחברה המרכזית. עם זאת, השתתפות בפעילויות פנאי יכולה לעזור להפחית את הרגשות הללו על ידי מתן דרך עבורם להתחבר עם אחרים החולקים תחומי עניין וחוויות משותפים. זה יכול להוביל לשיפור ההערכה העצמית ולתחושת שייכות רבה יותר.

יתרה מכך, השתתפות בפעילויות פנאי יכולה לסייע בהפחתת הבידוד החברתי, שהיא בעיה נפוצה עבור אנשים עם מוגבלות נפשית. בידוד חברתי יכול להוביל לדיכאון וחרדה, שעלולים להחמיר עוד יותר את בריאותם הנפשית. השתתפות בפעילויות פנאי יכולה להפחית את תחושות הבידוד החברתי שלהם. בנוסף, הפעילויות מעניקות תחושת מטרה ומשמעות בחיים. זה יכול לעזור להם להרגיש בטוחים יותר, בעלי מוטיבציה ומעורבים יותר בעולם הסובב אותם.

אנשים עם מוגבלות עשויים להרגיש תלויים באחרים לתמיכה וסיוע. עם זאת, השתתפות בפעילויות פנאי יכולה לעזור להם לפתח את כישוריהם ויכולותיהם, העלאת תחושת העצמאות והביטחון העצמי.

לסיכום, פעילויות חברתיות חשובות להפליא לאנשים עם מוגבלות נפשית. הם מספקים דרך לאנשים עם מוגבלות נפשית להתחבר לאחרים, לפתח את יכולותיהם ולשפר את רווחתם הכללית. השתתפות בפעילויות פנאי יכולה לעזור להפחית חסמים חברתיים, להפחית את הבידוד החברתי ולפתח עצמאות. יתר על כן, השתתפות בפעילויות פנאי בקבוצות יכולה לספק דרך לאנשים עם מוגבלות שכלית לפתח את כישוריהם החברתיים ולבנות מערכות יחסים.

בנוסף, פעילויות חברתיות מאפשרות יכולות חברתיות ומפתחת את תחושת הערך העצמי. כאשר אנשים עם מוגבלויות משתתפים בפעילויות חברתיות, הם מתאמנים על יכולות התאמה חברתית והתאמה לסביבה, יכולת לקבל ולתת משוב חברתי ולפתח שיח באופן עצמאי.

 

אם אתם מחפשים דרך ליהנות, להכיר חברים חדשים ולהשתתף במגוון רחב של פעילויות תרבותיות וחברתיות- יאללה היא התכנית המתאימה עבורכם. יאללה מציעה מגוון פעילויות שנועדו לקרב אנשים ולעזור להם להתחבר, מאירועי תרבות ומפגשים חברתיים ועד מסיבות, הצגות, סרטים ואירועי ספורט, ביאללה יש פעילויות שמתאימות לכולם.

בין אם אתם מחפשים לשפר את הכישורים החברתיים שלכם, לתרגל בילוי עצמאי או פשוט לבלות, יאללה כאן בשבילכם!

בואו לבלות איתנו

 

 

הפרטים שלכם נשלחו בהצלחה!