שירותי שיקום בשב״ס

תכנית של״ב

קבוצת שכולו טוב מפעילה את תוכנית של"ב (שירותי ליווי ביתי) בשב"ס החל משנת 2017
הקבוצה עובדת עם אנשים שנמצאים במעצר בית תחת באיזוק אלקטרוני ונמצאים תחת ההגדרה של "מעצר בפיקוח" – באמצעות האיזוק האלקטרוני ניתן לנטר באופן רציף את הנוכחות של מפוקח שהוגדר על ידי בית המשפט או וועדת שחרורים.

הקבוצה מספקת סיוע ברמה הריגשית ותיווך מול הרשויות השונות ומספקת כלים להתמודדות עם הסיטואציה.

כיום הקבוצה נותנת שירות לכ 400- 500 מפוקחים.

שוקולטופ – עטיפה של תקווה

פרויקט פורץ דרך וייחודי בעולם השיקום התעסוקתי של אסירים בישראל. מטרת הפרויקט הכנת האסירים מאגף טעוני הפיקוח לעולם התעסוקה באמצעות מפעל שוקולד פנימי המתבסס על הידע המקצועי והשיקומי של קבוצת שכולו טוב בתחום.

קבוצת שכולו טוב יזמה את הקמת המפעל והייתה שותפה בתכנונו וכיום מספקת ליווי וניהול מקצועי במטרת להטמיע את שיטות העבודה ותהליכי השיקום הייחודים של הקבוצה.

טעוני הפיקוח הינה אוכלוסיית בעלת מאפיינים מיוחדים, המתקשה להתמודד עם סיטואציות שונות במאסר, ועל כן זקוקה להשגחה ולתמיכה מוגברת. טעוני הפיקוח כמוכרים עם מגבלה נפשית.

ייחודיות האוכלוסייה מצריכה מתן מענה מותאם למאפייניה וצרכיה, וזאת על מנת לטייב ולדייק תהליכי שיקום ובנית תוכניות התערבות על הרצף הטיפולי לקליעה ולקליטה בקהילה לאחר השחרור.

שוקוטלופ מהווה פרויקט ניסיוני בשילוב עם שב"ס וכלא מגן .

התוכנית כוללת שילוב אסירים בסדנא במפעל היצור ומטרתה היא שהאסירים ישוחררו כאשר הם מצוידים בכלים ומיומנויות שיסייעו להם להשתלב בתעסוקה או בהכשרה בקהילה ע"פ צרכיהם ורצונותיהם