תחומי הקבוצה »

יום בחיי סער- מקבל שירות ב 'יאללה מבלים'

מקבלי השירות הם הדמויות המעניינים ביותר, ותמיד כיף לעצור הכל ולשוחח איתם. תפסנו לשיחה את סער שנמצא ביאללה מבלים אחרת חיפה והוא נתן לנו הצצה קטנה ליום בחייו. מוזמנים לקרוא ?

היי סער, מה שלומך?
"מעולה, תודה רבה!"

נשמח אם תציג את עצמך במשפט קצר ?
"אוקי, אז אני סער בן 23 מחיפה, רווק".

מעולה! כמה זמן אתה חלק מקבוצת שכולו טוב?
"ואוו, עכשיו כשאני חושב על זה לא שמתי לב שכבר עברו 4 שנים!"

מהם סוגי הפעילויות החברתיות המועדפות עליך ומדוע?

סער מספר לנו שיש הבדלים מלפני תקופת הקורונה ובקורונה ובחר לספר על הפעילויות המועדפות עליו:

"לפני הקורונה- סדנאות, הצגות, באולינג, סרטים, קארטינג, קריוקי, פעילויות צעירים בעיקר מכל הסוגים (יותר נהנה עם בני גילי מאשר עם מבוגרים ממני).

בקורונה- סדנאות ב-7chairs, בעיקר הסדנה של הכתיבה יוצרת שממש אהבתי, הדיונים והמשחקים בקבוצות וואטסאפ החדשות של כולם ושל הצעירים בתקופת הקורונה, ובמיוחד חידוני הטריוויה והמוזיקה, הסדנאות באתר של שכולו טוב וכמובן ובמיוחד גם החזרה ההדרגתית לפעילויות פרונטליות".

נשמע שיש המון פעילויות ביאללה מבלים ממש מתחשק להצטרף! יש סיבה מיוחדת שבחרת להשתתף בפעילויות החברתיות של יאללה ולא במסגרת אחרת?

"המגוון של הפעילויות, המחירים המסובסדים מאוד, האכפתיות של הרכזות, היוזמה לפתוח פעילויות לצעירים בלבד. פעילויות הקו פרו שהיו ממש אהבתי. פעילויות הקו-פרו עוסקת בהזדמנות של המשתתפים להציע וליזום פעילויות לתוכנייה, ובמקביל לעשות משהו חברתי וכיפי באותה פעילות".

איזה מיומנויות רכשת מאז שהגעת ליאללה מבלים? , האם יש תחומים בהם אתה מרגיש שהתקדמת?

"השתפרתי בקטע החברתי, למדתי מיומנויות חדשות ומגניבות בסדנאות, השתפר לי הביטחון העצמי, הרגשתי ששומעים אותי ויש לי קול חשוב ומשפיע בפיתוח התוכנית – זרמו איתי על הרעיון להוציא לפועל את קבוצת הצעירים של חיפה, ולשמחתי זה קיים כמעט בכל הארץ עכשיו. חוץ מזה, אני עוזר גם בשיפור שירות של הפעילויות בחיפה".

איזה כייף לשמוע! האם למדת על עצמך דברים חדשים בזכות ההשתתפות בפעילויות החברתיות?

"למדתי על עצמי שאני מאוד אהוב ומוערך על ידי אחרים, שיש לי הרבה כישרונות ויכולות, ושיש הרבה שיקשיבו לי, יזרמו איתי על רעיונות, ויעזרו לי בכל מה שצריך (גם הרכזות וגם המשתתפים)".

מהמם! ותגיד יש איזה משהו שאתה פחות אוהב או אוהב במיוחד במסגרת הפעילויות החברתיות?

"אני פחות אוהב פעילויות שהן לא רק לצעירים, כי עולם התוכן שלי ושל המבוגרים ממני (בעיקר 50+) שונה לחלוטין וכמעט שאין חיבור איתם. אני הכי אוהב את הפעילויות של הצעירים, וגם את כל הפעילויות המיוחדות והמגוונות (הסדנאות, הטיולים שלפעמים הלכתי אליהם, המסיבות, הסרטים וההצגות וכל זה)".

מה הייחודיות שאתה מביא איתך למפגשים?

"אני מביא לדעתי סבלנות, רגישות, יכולת התמודדות גדולה, אכפתיות, חברותיות, יוזמה, הנהגה, וכישרונות שונים (אומנותיים, לוגיים וכדומה)".

מהי חשיבותו של הרכז/ת החברתי בעינייך?

"אני מאוד מחובר לרכזות, במיוחד לאלה של השנים האחרונות. הן עוזרות לי בהמון דברים, ואמנם לא יוצא לי לראות את כולן בשל אילוצים שונים, אבל תמיד אכפת להן והן בודקות תמיד לשלומי, מציעות לי להצטרף לפעילויות, עוזרות להתמודד עם בעיות וקשיים שצצים לפעמים, קשובות לצרכיי, מפרגנות, כיפיות וחברותיות מאוד. גם זה שמדובר ברכזות צעירות בחיפה עם ראש פתוח וחשיבה צעירה ויוזמת מאוד תורם לאווירה של הקבוצה ולהתפתחות וההתקדמות שלה".

כייף שיש חיבור כזה, זה מאד חשוב! לסיכום, מה אתה הכי אוהב לעשות מעבר ל 'יאללה מבלים'?

"אני אוהב לשיר ולהופיע על במה (בעיקר תיאטרון ומוזיקה, ניגנתי בעבר בפסנתר גם), אני אוהב ללמוד דברים חדשים (יש לי חוש לשפות, מעניינים אותי דברים טכנולוגיים, לומד הרבה דברים, במיוחד בשנה האחרונה), אני אוהב לבשל ולאפות (אבל אין לי הרבה זמן לזה ואני לא נראה לי כזה טוב), אני אוהב לכתוב (קטעים, שירים, סיפורים לפעמים) ואני אוהב לבלות עם חברים בני גילי. כמובן אוהב את יאללה מבלים אחרת, ובמיוחד את יאללה חיפה".

תודה רבה סער! נעמת לנו מאד, שמחנו לראיין אותך!

[poll]